"Mindig emlékezz rá, hogy a boldogság nem úticél, hanem az utazás maga"

2017. május 29., hétfő

Andalúzia újra! 4.

Medina-Sidonia

Május első két hetében már beérett, és bebálázott gabonatáblák kísérték utunkat az andalúz lankákon. Az olajfák mellett itt is a mandulafenyők esernyőlombjai adtak árnyékot. Olykor a távolban magasló gyertyaegyenes európai ciprusok kölcsönöztek némi toszkána-hangulatot a tájnak.






Mandulafenyők

Következő állomásunk még feljebb a szárazföld belseje felé vezetett 337 m-re, a számomra kedves és nőies hangzású Medina-Sidonia városába. A Sidonból (Libanon) származó föníciaiak alapította várost, követték a rómaiak, a mórok, majd az 1400-as években egy keresztény hercegség, a Guzmánok (a mai napig az egyik legnagyobb nemesi család) vették át a hatalmat.








Szieszta idejében érkeztünk, szinte senki sem járt az utcákon rajtunk kívül, mint egy kihalt város mutatkozott be nekünk Medina-Sidonia. A fehér házakat “andalúzos” okker és fekete díszítette és az elhagyhatatlan szép csempék. Megtaláltam az első napórát!










Convento de las Descalzas (kolostor) - jellegzetes kép ismét, a falnak támasztott egykori ágyúcső. Sajnos ez is zárva volt.

Convento de las Descalzas (kolostor)



A város legszebb nevezetessége a hercegi palota, az egykori vár romjai és a gótikus és reneszánsz Santa Maria Coronada templom.






Egy aloe



Gyönyörűsége ámulatba ejtő, csipkés homlokzatán jócskán látszik az idő vasfoga. Az előtte lévő téren egy padon ülve méterről méterre szkenneltem le szemeimmel az apró részleteket. Azon gondolkodtam szebb e így zuzmóval, fűvel egyéb virágokkal benőve vagy szebb lenne e ha teljesen renoválták volna...












A templom tornya körül vércse kőrzött és vijjogott. Egyetlen hang a "kihalt" városban.





Megkerültük a szemből pompás épületet, ami hátulról már közel sem azt a képet mutatta. Felmentünk a domb tetejére, a vár maradványaihoz.



Egykori városkép

Letekintés a mai városra





Elkerített részen inkább elhanyagolt állapotban a maradványok nagyobb része. A modern betonba egy-egy mázas csempe az utókornak... Milyen kár.



Talán bükkfa levele

Szarvas a bükkösben (?)

Nyúl a pálmák közt (?)

Bő fügetermés várható



Folyt. köv.
MerkenMerken

11 megjegyzés:

  1. Ez ugyanolyan Mária mint a Vejer-i !(Sorozatgyártás ? A keramikusok - ott is hajlanak erre ?)
    A zuzmó-moha lehet, hogy szép és én nem vagyok építész - de az a gyanúm, hogy nem használ az építményeknek.A fügetermést látva, szomorú a szívem, az én fügefám - úgy néz ki - kifagyott a télen.
    Medina kapcsán ezt érdemes elolvasni: https://hu.wikipedia.org/wiki/Medina_(egy%C3%A9rtelm%C5%B1s%C3%ADt%C5%91_lap)
    Voltak benne számomra új ismeretek...(no nem a popénekesnö)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Hm, nem igazán értem, hogy gondolod ezt az "ugyanolyan Máriát" Aranyos. Nálunk is mindenütt ugyanolyan nem?
      Hogy hajlanak e... ha azt nézem, hogy Spanyolország 92 %-a római katolikus, a spanyolok népességét tekintve Andalúzia rendelkezik a legmagasabb lakosok számával, akkor várható, hogy minden a vallás körül forog.

      Törlés
    2. Lám, nem voltam elég alapos, és nem nagyítottam ki a képeket. Ahogy ránéztem erre a másodikra(15), úgy tűnt, pont olyan, mint az első(51). Most aztán kinagyítottam a képeket és lám - mégse egyformák...Gyanítom, a palást/ruha?/ hasonló, nagy méretű háromszöge tévesztette meg a szemem.

      Törlés
    3. Értem mire gondolsz. :-)

      Törlés
  2. Nagyon szép, nekem nagyon tetszik a Santa Maria Coronada templom így zuzmósan is, bár valószínűleg nem tesz jót az épületnek.
    A magyaros rész már megvolt, vagy még jön?

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szerintem sem tesz jót az épületnek.
      A magyaros dolgok még ezután jönnek! :-)

      Törlés
    2. Jól van, izgulok, le ne maradjak róla! ;-)

      Törlés
    3. :-) Nem fogsz. Biztos ismered a filmet "The Bucket List" - a német címe "Das beste kommt zum Schluss" - A legjobb a végén jön :-D

      Törlés
  3. Nagyon hangulatos kisváros, tele szép épületekkel. Megcsodáltam az általad kiemelt részleteket. Jó lehetett úgy sétálgatni, hogy csend és nyugalom volt körülöttetek. Ilyenkor jó ott lenni!
    Jaj, az a fügebokor! Az enyém még mos szeretne kihajtani, de annak is örülök, hogy életben maradt. Nagyon szeretem azokat a csempéket!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Kellemes volt elmerülni a részletekben. :-)
      Rengeteg erre a füge (is).
      Csempék, szebbnél szebbek... azok is lesznek még! :-)

      Törlés