"Mindig emlékezz rá, hogy a boldogság nem úticél, hanem az utazás maga"

2016. július 3., vasárnap

Kosbor-vadászok előnyben a Mühltal úton

Bizonyára ismeritek az érzést ködben sétálni. Vagy az enyhe szemerkélő esőben. Van-e a köd és az eső között egy átmenet? Van-e rá kifejezés? Nem tudom. A jelenség létezik.

A Steinbach mellett haladtunk a Mühltal úton amikor is mindezt megtapasztaltuk. A ködnél erősebb, de esőnek éppen nem mondható permetszerű szemerkélés kísért bennünket egész nap. A szokatlan jelenségben volt valami különleges.

Steinbach



Egy év alatt - mikor legutóbb ezt a túrát tettük - sokat változott a kiépített patak partja. A kövek “beilleszkedtek” helyeikre, a növényzet birtokba vette a kapott teret, természetessé vált a környék.



Aznap a patakot három házi kacsa is birtokba vette reggeli fürdésre és tollászkodásra.



Egy ötletes tyúkólat vagy inkább tojósházat is elhelyezett itt egy lakó, rajta felirat Tyúkok-hétvégi háza. Egyszerű talicskára házat épített, színesre festett és feliratozott. Nagyon ötletes!

Tyúk-víkendház

 
Egy másik ötletes dologra a hang alapján leltünk a patakcsörgedezésben. Egy szerkezet, ami a víz által kerül mozgásba.


A Steinbach melletti utat is már többször bejártuk, de úgy tűnik más időszakban, mert ennyi kosbort még nem láttam itt nyílni! Útszélén, lankákon, tisztásokon már messziről vírítottak lándzsás virágfejeik. Világos, sötétebb lilás-rózsaszínűek. Sokak már elnyílóban.





Már elnyílóban



Piros madársisak

Az nem igazán világos, miért is illetik ezt az orchideát piros jelzővel. A virág színe rózsaszínes-lilás esetleg fehér. Bizonyára van pirosas változata, még sosem láttam.
 

A kosborok mellett volt más szépség is.

Hölgymál

Mezei varfű

Nagy völgycsillag

Zsurló

Harangvirág

Lizinka

Fehér nadálytő


Nadálytő


Törpe harangvirág
  



Valaki alapos munkát végzett egy nagy lapulevélen. Szinte a teljes levél finom részeit lelegelte, alig maradt neki hely kapaszkodni.



Hol elhagytuk a Steinbach patakot és erdős részen haladtunk, hol közvetlen a víz mellett. Hol aszfaltozott út vitt, hol az erdei gyalogút.






Itt-ott egy házikó kedves virágos kerttel.


Vízimalom üzemen kívül



Mesterséges halas tó

Vízimalom, amelyik működik is


16 megjegyzés:

  1. Én nagyon szeretem az ilyen időt,amiről írsz. Nem tudom miért,de megnyugtat.:)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Igen Mamka, csend és nyugalom volt benne, még madárszó is alig hallott.

      Törlés
  2. De szép az a sárga virág! Még sosem láttam ilyet.
    Jaj, egy olyan virágos kertes házikóban de el tudnék lenni egy-két hétig!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Azt hiszem én az életem végéig is..:)

      Törlés
    2. Persze, úgyis,főleg ha itt lenne a falumban, csak én most nyaralásban gondolkodtam. :-)

      Törlés
  3. Gyönyörű helyet mutattál be a posztban. Nekem úgy tűnik, hogy sokban hasonlít Szilvásváradhoz (Szalajka-völgy). Gondolom jártál már arrafelé(?) Te hogy látod? A kis vízesések, a kék vizű tó... :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Igazad van, van némi hasonlóság. Bár a Fátyol-vízesés a Szalajkában sokkal szebb. :)

      Törlés
  4. Ó, nadálytővel még nem találkoztam személyesen, de ez egy nagyon jó kép, így már meg fogom ismerni :-)

    VálaszTörlés
  5. Mennyi apró szépség van egy mezőn, csak le kell hajolni hozzá! szeretem :)

    Érdekes az a szerkezet ott a patak partján, bár sokáig hallgatva már lehet idegesítő a kattogó hangja :))

    Miért van az, ha meglátom a kirándulós, túrázós posztjaidat, olyan mehetnékem van?? :)))

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nem találtam hangosabbnak, mint a patak csörgedezését. Szerintem engem nem zavarna, csak lakhatnék ott. :)

      Nos, a mehetnék érzésnek örülök. :)

      Törlés
  6. Vízimolnár ősökkel rendelkezvén -nem véletlen, nekem a malmos képek tetszettek ma legjobban.A "tojóház" is nagyon ötletes - irigylem az ilyen embereket, akiknek efféle ötletek eszébe jutnak.A virágos képek közül ma nekem a zsurlós a nyerő....

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Vízmolnár ősök, nahát. :) Szép szerintem is, de az ő munkájukat nem szeretném.
      Sejtettem, hogy Te "zsurlós" vagy. :)

      Törlés
  7. Nagyon jó most olvasni a posztodat, mert épp - nyaralós - kánikulában izzadok! :)
    A szamaras találmány mindent visz, fehér nadálytövet még sosem láttam, feketével tele a pagony nálunk. A tyúkól nagyon helyes, de vajon róka nem jár arra? Gyönyörű, nyugalmas hely, mint oly sok hasonló felétek.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. A kérdés jó róka ügyben. Én is gondolkodtam rajta. Kell, hogy legyen róka arra is. Azt hiszem, hogy csak napközben vannak ott a tyúkok, éjjelbe visszaballagnak a házhoz. Másként nem tudom én sem elképzelni.

      Jó nyaralást Tiff! :)

      Törlés