"Mindig emlékezz rá, hogy a boldogság nem úticél, hanem az utazás maga"

2016. július 19., kedd

München zöld szíve megdobban 2.

A müncheni Westpark "vadasparkjából" hirtelen távoli országok hangulatába csöppentem.Tudtam, hogy mi vár rám, mert a térképet előzőleg átbogarásztam, de a látvány mégis meglepetés volt.
A tó közepén álló thaiföldi nyitott pavilon egy buddha szoborral úgy sugárzott a napfényben, mint egy varázslat. A tó tükre megduplázta az élményt, csak jártam körbe és körbe...




A vakító napfényben amúgy is “távol-keletire” szűkítettem a szemeimet és képzeletben több ezer km-re éreztem magam, ahol még valójában sosem jártam.




 

A thai pavilon mellett áll egy nepáli pagoda, melyet stílusosan Nepálban, a Katmandu-völgyben 300 szakmabeli hét hónap alatt szálafából faragott meg. Ez a szent faként tisztelt növény indiában tartósságának köszönhetően bútornak, faépületeknek is kitűnő fafajta.




Májustól októberig a müncheni buddhisták a feldiszített pagodában teliholdas hétvégeken ünneplik ceremóniáikat, ahová mindenkit szívesen látnak.


Elkerített részen áll a kínai kert, mely az “Illat és pompa kertje” mottójában készült. Hat kínai kertész tervezte és alkotta meg elsőnek egy európai kertészeti kiállításra. A kínai filozófiának megfelelően a négy évszakra és a köré épült a kert. 
Egy másik házaspárral sajnáltuk, hogy a lezárt kertbe aznap nem tudtunk bemenni. Kedvem lett volna ott is egy kis időt magamra szánni. Legközelebb!


 



A távol-keleti kertek sorából már csak a japánkert hiányzott. Egy-két japánkertet láttam már életemben - igaz nem a hazájában - de az itteni tetszett a legkevésbé. A legfontabb elemek, mint tó terasszal, stég kilátással, stilizált teázó pavilonnal (ahol akkor épp egy osztály tartott órát), vízesés, kőlámpás és japánkerteknek megfelelő növények foglaltak helyet.

 







Folyt. köv.

11 megjegyzés:

  1. Ezt szeretem a távol-keleti építészetben: annyira tökéletesen illeszkedik a természetbe, a környezetébe, hogy hiányozna, ha nem lenne ott... azt hiszem ez az igazi keleti lelki béke: harmónia, szépség és kifinomultság :-)

    VálaszTörlés
  2. A 23-as - habos - kép szenzációs. De vajon mitől habzik ????

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Azonnal feltűnt mikor ott jártam, remélem csak a mini-vízesés az oka, nem más.

      Törlés
  3. Szia,
    jó tíz éve jártam itt.
    Nem igazán járunk be a városba, és mostantól kezdve ez még ritkább lesz a tegnapi támadásoknak köszönhetően.
    Most jöttünk meg a nyaralásból, indul a beszámolóm.
    Sokat gondoltam rád, mert hihetetlen szépségű kavicsok voltak, jó két kilónyit gyűjtöttem és hoztam haza, még nem tudom, mit csinálok velük, mert nem sok szabad hely van már a lakásban dekónak.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szia Flögi, üdv. újra itthon.
      Sajnos most már én sem fogok olyan helyeken nagyon megfordulni, ahol tömeg van. Új világ kezdődött, ami nem épp kedvező.:-(
      Két kiló kavics? Wow, ez igen, lehetne belőle szemezgetni. Azért egy fotót készíthetnél róluk!

      Törlés
    2. Majd küldök neked face-n egy fotót.
      Mi is rossz érzésekkel leszünk a jövőben ilyen helyeken, de bárhol, még egy reptéren is, de mégsem fogok remeztévé válni és csak itthon ülni, amikor annyi hely érdekel.

      Törlés
  4. Igazi kincsesház ez a Westpark. Érdekes, hogy minden turista az Angolkertbe megy. Vajon ebben van tudatosság a városmarketing kapcsán, hogy ne legyenek mindenhol turisták? Ha legközelebb úgy alakul, hogy Münchenbe utazom, ide kirándulok el. Az előző részről az jutott eszembe, mennyire hiányzik Budapestről, hogy a nagy parkokban legyenek szabadon élő állatok.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Akár némi tudatosság is elképzelhető, bár a Westpark bő ötször belefér az Angolkertbe és a világ egyik legnagyobb városi parkjával így nehezen veszi fel a versenyt.
      Ha erre visz az utad, el ne feletjsd tudatni, örömmel ismernélek meg személyesen is. :)
      A szabdon élő állatok a parkokban csak gazdagítanák a városi életet. Tényleg jó lenne, ha több helyen figyelnének erre is.

      Törlés
  5. Aha, így már értem. A "világ legnagyobb városi parkja" címmel tényleg nem lehet versenyezni :)
    Ha esetleg úgy alakul, hogy arra járok, mindenképp szólok :)

    VálaszTörlés