"Mindig emlékezz rá, hogy a boldogság nem úticél, hanem az utazás maga"

2016. június 29., szerda

Cseppek, eprek, csigák

Elmaradással, most épp eső után (meg eső előtt) írom ezt a bejegyzést az esős napokról. 
Itt tanultam meg, hogy rossz idő nincs csak rossz öltözet. Ezért esőkabáttal felszerelve indultunk a Niederaudorf menti Auerbach patak mentén. A kis lépcsős patak megduzzadt és hangosan zúgott alá a Wendelstein hegyről, melyet a felhők gondosan eltakartak.

Auerbach




Egy vízlépcső




A természet megélésében talán a leginkább az eső utáni nedves illatokat szeretem… a földét, az avarét, a kövekét, a fák kérgéét, a levelekét, az erdei gyümölcsökét. 

Hamarosan az első erdei szamócák illata csapta meg az orromat. Ez a leírhatatlanul kellemes fűszeres gyümölcsillat a borsónyi bogyók elfogyasztásával éri el a katarzist bennem. Befészkelte magát az agyamba, beégett és talán (remélhetőleg!) sosem feledem. Nagyon szeretem a kerti epret is, de azt hiszem, nincs az a zamatos kerti eper sem, amelyik eléri az erdei szamócák ízvilágát. Minden bizonnyal az ásványi anyagokban gazdag erdei, hegyi talajnak köszönhető.
A napsütötte patakparton - ha süt épp a nap :-) - volt belőlük bőven.



Amiből ilyenkor eső után szintén sok van, azok a csigák, azok rokonai, barátai, egyéb ismerősei... Különböző színben, nagyságban, ingósággal vagy anélkül csupaszon.




 



Egy vízirigó tollászkodott egy kövön. Ijedős fajta, nem enged közel magához.












Szemesedik a mogyoró

és a bükk is

Elnyílóban a bodza, a salamonpecsét és a kosborfélék is.

Bodza

Salamonpecsét




Idén is rengeteg az erdei tündérfürt és a különböző színű haranglábak.
 
Erdei tündérfürt


Harangláb



Kosborok


Varjúköröm

Hólyagos habszegfű



Fekete nadálytő

Vadrózsa

Vastag fákat görgetett magával a sebes patak.






29 megjegyzés:

  1. Mennyi szépség, ha nyitott szemmel , szívvel járunk! :)

    VálaszTörlés
  2. üdítőek a képeid - és fantasztikusak - imádom az eső utáni pillanatokat (a színek, fények, illatok miatt, de figyelted, hogy a hangok is tisztábbak lesznek eső után?)
    az a teliszájú madarad meg jófej :)) ))

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm Katalin, igazad van, a hangok is tisztábbak eső után. Egy zenéhez értőnek ez is azonnal feltűnik. :)
      Teliszájú madár? ...

      Törlés
  3. úgy értem, a kis mellfehérjével messziről pont olyan, mintha nagy fehér falat lógna ki a c sőréből:)))nagyon pöpec:)))

    VálaszTörlés
  4. Én meg az esőcseppeket szeretem nagyon a növényeken látni.:) Fuj,meztelen csiga!!!!!:)
    Csodás képeket hoztál megint.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Gyönyörűek, mint gyöngygolyók.
      Igen, az állatvilágban vannak nem mindig szimpatikus egyedek is, de ők is a természethez, a tápláléklánchoz tartoznak.
      Köszi Mamka. :)

      Törlés
  5. A sok eső hatására megteltek a hegyi patakok. Olyan erős a sodrásuk, hogy csak néztem én is a múltkor. Simán elvinné az embert...brrrr és milyen hideg! :) de mindentől függetlenül nagyon szép. A hangja is, bár erős, de valahogy mégis jó mellette menni.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Volt annyi eső felétek is? De jó. Kegyetlenül hideg a víz. Most nem is mentünk bele. :-D
      Olyan hangos ilyenkor ez a patak, hogy alig érteni egymás szavát mellette. Bár nem is kell mindig beszélni. :-)

      Törlés
    2. Eső az itt is volt bőven, de a patakot nem itt láttam, hanem az utolsó túránkon, előtte ott is rengeteg eső volt és nekünk bele kellett gázolni, onnan tudom hogy jéghideg volt :))

      Törlés
    3. Igen, arra emlékszem, olvastam. :)

      Törlés
  6. Olyan egyszerű kis "gaz" virágok is annyira szépek tudnak lenni. Már megjelentettem én is az Allgäu-os második részt, abban is sok van.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Csodásak az erdei, mezei virágok is, számomra nincs különbség a kertiekkel szemben.
      Olvastalak, köszi a figyelmeztetést.

      Törlés
  7. Szép képek, szép gondolatok ez a bejegyzés nagyon tetszett!

    VálaszTörlés
  8. Az idén úgy látszik minden patak, minden folyó hangos a bő víztől. Mi is ezt tapasztaltuk. Gyönyörűek a csigaképek, meg a kis "semmiség" vadvirágok. Tündérfürtöt még nem láttam, nagyon szép!:) Kösz!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. A rengeteg esőnek köszönhetően bővízőek most, bár még mindig nincs annyi, mint korábban, mikor a tél sok havat adott.
      Én köszönöm Tiff! :)

      Törlés
  9. a virágok fotózásához aztán tényleg nagyon értesz, az a varjúköröm, mmm. , meg ami a salamonpecsét alatt van (nem tudom a nevét)
    annyira szépen vannak lerkapva

    VálaszTörlés
  10. Szeretem fotók újra és újra... :-)

    Persze, az előző posztnál is, csak nem mindig írok. De jövök, nézek, egyszer, kétszer és újra...

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. <3 semmi gond, bármikor, ha kedved tartja. :)

      Törlés
  11. Ebben a hőségben most kifejezetten jól esett vizeset olvasni. :-)
    A bejegyzés címe meg olyan mint egy filmcím, nagyon tetszett.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Örülök :-)
      Cseppek, eprek, csigák - Nap, széna, eper (csehszlovák komédia 1984.)
      Nem véletlen a hasonlóság! Nincsenek is véletlenek. :-)

      Törlés
    2. Jé, nem is tudtam, hogy van ilyen filmcím. :-D

      Törlés
    3. Akkor ezt a filmet feltétlen nézd meg! Tetszeni fog, én imádom (mint a legtöbb cseh filmet) Van egy második része is.

      Törlés
  12. A természet csodálatos. Egy jó fotós pedig megmutatja azt, amit tán észre sem vennénk. Gyönyörű képeket készítettél! Köszönöm!:)

    VálaszTörlés