"Mindig emlékezz rá, hogy a boldogság nem úticél, hanem az utazás maga"

2015. július 1., szerda

Dél-Tirol - Merano 1.

Dél-Tirol második legnagyobb városa Merano már sok szép jelzővel illetett (első Bozen/Bolzano). Joggal. Klímája, a város és annak környékének szépsége mind ezt igazolja, Sissi királynénk nevéhez is szorosan kapcsolódik, ő is így látta.
Indulásunk előtti napokban Medárd gondoskodott róla, hogy mihamarabb igyekezzünk  *melegebb éghajlatokra*. :-)

Az Európa hídtól visszatekintés a felhőkbe burkolózott Alpokra



A Garda-tóhoz igyekeztünk, de egy pár órás kitérővel letértünk az autópályáról és megérkeztünk a már oly régóta ránk is váró Merano városába. A felhők, a hűvös idő elillant, kellemes, párás napos idő fogadott bennünket a hegyek által ölelt városkában.




Rovar-hotel a pálmák alatt

St. Nikolaus templom tornya

Szélcsengők a fán
 

Meran az Adige és a Passer/Passirio folyók mentén terül el. Mediterrán klímája különféle növényeknek, virágoknak, örökzöldeknek, szőlőféléknek kedvező. A hangosan alázúduló Passer mentén a promenáde Erzsébet királyné parkján át vezetett.

Passer folyó

 

"Arany híd" szőlőmotívumokkal

 

Mozaik címerek
 


Sissi kezei közé fehér hortenziát tett valaki. Réveteg, szomorkás tekintettel várja őfelsége a látogatókat. Az 1900-as évek eleji fehér márványszobrát az idő már elszürkítette, de a tisztelet iránta megfakíthatatlan.
 

A folyópartot követve a nyári promenádét a téli követte, útközben érdekes dolgokkal is találkoztunk...

Háttérben a Pulverturm (lőporos torony)

St. Nikolaus


Araukária


Rózsás hegyoldalak

Gránitból tv, fantasztikusan sima felülettel

Horgászúszó gallyakból





Néhol a Passer szűk szorosok között erőlködött, egyre hangosabban zúgott alá, elértük a Gilfpromenádét.


Ezen az erdős-hortenziás részen hatalmas figurák, állatok fogadják a látogatókat. Természetes anyagokból, fából, mohából készültek. Apró szerencsekútba egy Centet dobtunk és kívántunk, a padokon megpihentünk. A tiszta levegő ezen a részen áthatja a tüdőt. Nem véletlen, hogy gyógyulóknak kedvelt helye a környék.

Egy óriáskígyó

Fakopáncs

Jó lenne, ha így lenne...
 
Sas

Sasfészek

Szerencsekút


Kék hortenziaszív





Feliratos padok a pihenőknek




Ember által nehezen járható meredek sziklán virágzó kaktuszokat kaptam lencsevégre.



A következő hegyoldalt 3-4 m magasan jázmin borította. Ennek az illatvarázsáról már lemaradtunk, elnyílt.


Azért találtam még nyíló jázmint

Medveköröm

Indiai köles











Lila akácos lugasok alatt

Cserszömörcés kapualjak



Magnólia

Folyt. köv. :-)

14 megjegyzés:

  1. Ó, az én városom :) Szerettem itt élni. Elfogult vagyok, de szerintem ez a legélhetőbb hely Trolliában. Bevallom, még mindig visszahúz a szívem, úgyhogy sokszor itt fejezem be a futásaimat a promenádon. Várom a folytatást! :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Azt elhiszem. :-) Sétánk után a párom is tett egy kósza kijelentést "ide kéne költöznünk" :-D
      A legszebb helyek egyike futáshoz is. :-)

      Törlés
  2. Nagyon szeretem a szélcsengőket. Milyen jó ötlet egy fára tenni többet belőlük. Még nem láttam ilyent. Tetszenek a natúr-szobrok - fantáziával annyi minden érdekes dolog létrehozható ! A jázmin utáni virágokat meg nem ismerem, nem tudod mi az a zöld "lelógós" ? Spenót-folyandár :-) Az tetszik legjobban :-)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Ilyen szélcsengős fát én is most láttam először, ötletes.
      A jázmin utáni növények még beazonosításra várnak, én sem ismerem név szerint. A zöld lelógós egy fa virága(?) szép hosszú fűzérekkel. Ha beazonosítottam jelzem.

      Törlés
  3. Ezek a fa-moha szobrok nagyon jók. Még nem voltam Meránban. Nem ott van valahol aza tó, amiből egy templomtorony kiáll, mert elárasztottak víztárózóképp egy falut egy völgyben? Én azt szeretném egyszer látni.
    Én is gondolkoztam idén pár nap Garda-tavon, de sajnos nem fér már az idei költségvetésbe több utazás bele.
    üdv

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Mi is most jártunk először itt, de nem utoljára!
      Azt hiszem a Reschensee-re gondolsz. Ca. 1 órányira van Merantól és igen, ott van egy templom ami tó közepén áll.

      Törlés
  4. Hihetetlenül csodás, fantasztikusan szép növények, tájak, alkotások!
    Jó volt nézegetni őket! Én is tudnék itt élni :)

    VálaszTörlés
  5. Mennyi szépséges kis részlet, érdekesség! Sóhaj, sóhaj...de jó lenne egyszer eljutni ide (is)...

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Megéri. Még mi mindent nem láttunk mi sem... vissza kell mennünk!

      Törlés
  6. Rovarhotel, szélcsengők, fa-mohaszobrok... Valóban nagyon élhető helynek tűnik, csodálatosak a fotók!
    Hmmm... Ismét hosszabb lett a listám egy bejegyzéssel, aminek az a címe, hogy "ezt még látni kellene"

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Igen, Meran arra a listára tartozik. :-) Sőt, nálunk most átkerült a másik listára (olaszul is lista a lista :-)) " ide még vissza kell menni".

      Törlés
  7. Mennyi különlegességet láthattam megint általad és gyönyörű helyeket...
    Csodálatos a világ!

    VálaszTörlés