"Mindig emlékezz rá, hogy a boldogság nem úticél, hanem az utazás maga"

2015. július 11., szombat

Garda-tó, Limone, Sirmione





Limone, hajókirándulás, citromültetvények, mint tavaly

Citronültetvények
 

Nem könnyű a hajóról fotózni







A meredek hegyoldalra épült városka utcái sok szépséget rejtenek. Egyik utcából át a másikba barangolni és csak nézelődni egy kikapcsolódás nekünk. Feltöltődni, magamba szívni a látottakat, inspirációkat gyűjteni...





 
Mázas utcanevek, házszámok













Ismét találtam egy növényt, amit most láttam először, még virágzott de már termések is voltak rajta. Bokros, a kőfalakról kúszott le, borzas lila porzószálas, édes illatú virágai a kínai selyemakácra hasonlítanak, termései apró kis tojásdad dinnyécskék. Idehaza sikerült is beazonosítanom, a tövises kapriról van szó. Így néz ki a sós kapribogyó növénye, virága.


Tövises kapri

Ahol megbújnak a kis kapribogyók
 
Sirmione
Az igen kedvelt városkánk, párom szavaival élve “ addig nem megyünk haza, míg nem voltunk Sirmione-ban és nem ettünk igazi olasz fagyit!”



 









A legfinomabb fagylalt amit valaha ettünk

Megszámlálhatatlan változatban 9-10 m hosszan

 


  



Magnóliafa

Gránátalma



Élményekkel, képekkel, illatokkal, hangokkal, emlékekkel megtelve jöttünk haza. Természetesen garda-tavi kavicsokkal a táskánkban. Sikerült is szépeket találnunk, könnyű helyzetben voltam, hisz a Szülők is besegítettek, így most van bőven miből alkotnom. :-)


Apró kagylókkal is bővült a gyűjteményem

Még amit innen mindig magammal hozok, az egy üveg Limoncello és lekvárok citrusfélékből. Először mandarinlekvárt, majd egy citromlekvárt vettem és a szállodából távozáskor ajándékba kaptunk egy üveg házi készítésű narancslekvárt a családtól, akik a hotelt vezetik. Közvetlenek, kedvesek, figyelmesek, ide máskor is visszajövünk! A Garda-tó már részünkké vált.

13 megjegyzés:

  1. erre nem lehet mást írni: világszép hely...az utcák, a házak, a virágok, a szép részletek, a tó maga... gyönyörű.

    a fagyiról jutott eszembe: Pesaroban jártunk pár éve, amit ott adtak fagyi adagot, nem bírtam megenni, pedig én aztán imádom :) és tény, hogy nagyon finom fagyijuk van!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Igen, ez tipikus *olaszos* :-D
      Az olasz fagyizók ott is meg itt nálunk(Bajoro.) is egy adagnak (ami nem egy gombóc) annyit adnak, mint másutt a 2 vagy akár a 3 gombóc.
      Az olaszok fagyit (is) nagyon jól csinálnak. :-)

      Törlés
  2. Nem tudom, megszámoltad-e, de ma 59 fotót tettél fel. Hát emiatt írom úgy, hogy nekem a 13-as lett a sorozatból a kedvencem. Többször is visszalapoztam ehhez a képhez. Ilyenkor szeretek elmélázni, hogy vajon mi az oka, hogy a sok szép közül egy(vagy kettő) mindig van, ami "megszólítja" az embert (legalábbis engem) ??? Tán emlékeztet valamire ? Egy másik életemre ????
    SZval ez a kép ma a kedvencem.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. A 13-as? Amikor fotóztam, az jutott eszembe mennyire otthonos a kép. El tudnám képzelni, hogy ott lakom.
      A fotósorozatok között mindig van legalább egy ami valami miatt másként szólít meg, mint a többi. Érdekes ezekkel a gondolatokkal eljátszadozni. Miért pont az... Lehet, hogy erősebben kéne követni ezt a nyomot?
      Aranyos, ha rákattintasz egy fotóra, akkor kinagyítva nézhetőek meg a fotók és látod a megszámozásukat is.

      Törlés
    2. Kösz, tudom, úgy szoktam másodjára végignézni a képeidet.....Most is innen tudtam meg, hogy a kedvencem a 13-as kép.

      Törlés
    3. Rendben, azt hittem azért kérdezed, hogy megszámoltam e a képeimet, mert nem ismered ezt a lehetőséget.
      Egyébként érdekes, most ezen elgondolkodtam, még sosem figyeltem, hogy mikor mennyi képet teszek fel. Lényegesen kevesebbet, mint amennyit készítek, nem mind hordozza azt, amit ki szeretnék vele fejezni.

      Törlés
  3. Nagyon szép hely!
    Ha választani kellene képet, akkor nekem most a 12...megmagyarázhatatlan okból :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Katici, nálam (is) mindig lehet választani :-) meg úgy általában az életben is. :-)

      A 12-es? Szeretem, mert olyan csendes kis mellékutca benne szép virágokkal. Olyan, mint Nálad a blogban. :-)

      Törlés
  4. Istenem, de gyönyörű hely! Többször végignéztem a képsorozatot, választani sem tudnék annyi kedvenc van köztük. Azt elhiszem, hogy ezeken a kis utcákon barangolva kikapcsolódik az ember és feltöltődik a "szürke" hétköznapokra.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Teljes mértékben, még úgy is, hogy már tudom mi vár rám, nem az újdonság erejével hat, mégsem veszít semmit sem az értékéből. :-)

      Törlés
  5. Csodálatos képek, helyek és persze csodálatos kavicsok. Mi tegnap jöttünk meg Izlandról, csodaszép strandkavicsok voltak, mind kerek, koromfekete, de tilos volt elhozni sajnos. üdv

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszi, már olvastam is az első bejegyzésed, remélem látok majd fotókat az izlandi kavicsokról is. :-) Nehéz lenne őket nem elhozni ha látnám!

      Törlés