"Mindig emlékezz rá, hogy a boldogság nem úticél, hanem az utazás maga"

2015. július 27., hétfő

Ruhpoldingi meseerdő és egy kis vízesés 1.

A Chiemgau Alpok egyik közismert és vonzó települése Ruhpolding, a Chiemsee-től délre fekvő üdülőfalu.
A környék minden évszakban számos aktív nyaralónak ad lehetőségeket. A kánikula után kellemes kirándulóidőre hűlt le a levegő, bogarásztam, hogy merre lenne érdemes itt kirándulni. Ráakadtam egy meseerdőre és a Nesslauer vízesésre. Már hiányoztak az erdei hangok, illatok az ottani levegő.
Az út az Urschlauer Achen folyó mentén vitt bennünket fel a hegyekbe. A túra könnyű, inkább megfigyelő-nézelődő, ca. 700 m-ről 800 m-ig mentünk.



Réti füzény


A völgy felett egy ragadozó sas kőrözött a termikkel, vártuk talán lecsap áldozatára, de aztán hagyta magát a meleg légáramlattól messze sodorni.



Útközben egy-egy hegyi turizmusra berendezkedett/átalakított egykori lakóházak tarkították a természeti díszletet. Hangulatos, bármelyikben jólérezném magam, az idilli környezet mindenütt biztosított.




Dekorációk az egykori használati dolgok








Különböző mentafélék ontották illatukat a mezőkön, erdők alján.

Szurokfű
Menta

A mentáktól már csak a nebáncsvirágok voltak többen, mondhatni tömegesen. Hatalmas, olykor 2 m magasra is megnőnek e lágyszárú vizetkedvelő vadvirágok.

Erdők alji erdei nebáncsvirág

Vizes részek bíbor nebáncsvirágai

Bíbor nebáncsvirág


Vadrózsa
 
Medvetalp

Medvetalp beérő magjai
 
Földitömjén


Kenderkefű

Réti legyezőfű

Egy harangvirág fajta


Szarvaskerep

Ördögszem




Bogáncs féle


Erdei tisztesfű
Érnek a bogyós gyümölcsök.

Erdei málna




Orvosi szemvidítófű


Folyt. köv. :-)

6 megjegyzés:

  1. Igazán szép hely... olyan békés. Na és a fotók... Ahol rálátni a völgyre, az milyen szép... :-)))

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Tényleg az, békés, kevés turistával találkoztunk.

      Törlés
  2. Ötletes a sok régiség már-már művészi szintű ki/összerakása - jólesik a szemnek ránézni. Én valahogy mindig megvidámodom, ha ilyent látok. Szlovéniában is divat. De ugyanakkor meg azt gondolom, hely is kell ám ahhoz, hogy télen ezt a sok kicit-kacatot eltárold valahol a következő idegenforgalmi szezonig, amíg újra mutogatni lehet....Kétszoba-összkomforban ezt nem nagyon tudná az ember megcsinálni. Szóval akinek helye van (meg persze ötlete) - annak sok mindene van....

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nekem is nagyon tetszik és ott illett is a képbe.

      Törlés
  3. Olyan hangulatosak ezek a házikók. Egyszer emlékszem egyik képeden régi bakancsba ültetett valamilyen virág volt a dekoráció. na azt egyszer majd meg akarom valósítani. Itt is tök jó a sparhelt.
    Nem tudom miért, de nagyon szeretem a réti füzényt. Talán mert nálunk teli van vele a patakpart? És a mentafélék is a gyengéim. :-) A barnás pillangóval meg a bogáncsfélével én is találkoztam a Szlovák paradicsomban.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Igen, nagyon jól emlékszem most is hol láttam azt a beültetett bakancsot. :-) Majd ha az én bakancsom is leszolgált, kivirulhat az utókornak. :-D
      Nekem is nagyon tetszik a réti füzény, különösen ha csoportosan nőnek. Mentát mindig hozok haza egy teának, egész más az íze, mint a kerti borsosmentának.

      Törlés