"Mindig emlékezz rá, hogy a boldogság nem úticél, hanem az utazás maga"

2015. május 27., szerda

Priener Hütte - 1410 m magasan

Már jó egy hetes ez a kirándulás, de a szépsége és a fáradtsága még most is frissen bennem él…
Az úgy indult, hogy a kirándulás előtt pár nappal az egyik bajor tv adón egy főzőműsort láttam, melyben az egyik hegyi fogadóban magyar szakács egy gulyásételt mutatott be. Ez a fogadó, a Priener Hütte pedig nincs messze tőlünk, a Geigelstein hegyeiben 1410 m-en, idilli környezetben található. Ekkor dőlt el, legközelebbi hegymászás a Priener Hütte-re vezet! Meg kell ismernem ezt a szakácsot.


Boglárkás lejtők


Természetvédelmi terület

Már jártunk ott jó pár évvel ezelőtt, akkor még a régi fényképezőgépem volt és azok a fotók sajnos nincsenek meg. A hegy túlsó oldaláról itt olvasható egy 3 évvel ezelőtti bejegyzés, hasonló úton már jártunk a Geigelstein hegyeiben, ideje volt újra megtenni ezt a nem kezdőknek való túrát. 
Örömmel fedeztem fel egy égig érő hatalmas fenyőfát, ahol akkor is szelfiztem vele meg most is… :-D

http://foto.arcor-online.net/palb/alben/14/6082314/400_3333323363303465.jpg


Él bennem egy olyan emlék, amikor először jártunk ezen a túrán, egy bizonyos magasság után vissza akartam fordulni… párom biztatása nélkül nehezen ment volna. Most is emlegettük az akkori viaskodásomat a heggyel. :-)
Felhős napnak indult, amikor a Geigelstein természetvédelmi övezetébe érkeztünk. Felszerelkezve indultunk neki, ha esne se érjen meglepetés. Egyre fejjebb haladva csöppentünk vissza a tavaszba. A virágok amik itt a hegyekben nyíltak odalenn nálunk már hetek óta elvirágoztak.

Árvacsalán

Ikrás fogasír



Szellőrózsa

Ibolya

Mécsvirág


Hegyomlások, gyökerestől kidől fák juttatták eszünkbe nem csak szép, hanem veszélyes is idefenn.


 


Újabb omlás
A Via Alpina (5.000 km hosszú túraút az Alpokban 8 országon keresztül) bajor szakasza egyre meredekebben ívelt, olykor kacskaringózott felfelé. A szívverésem ismét a füleimben dobogott. Elértük a hóhatárt, innen már nem lesz messze a Hütte... gondoltam...

Még 1 1/2 óra



Az utolsó pár méter az emelkedőn “kegyetlen” volt, kűzdöttem és kűzdöttem, aztán amikor felértem a lankára ezt kaptam ajándékul… :-)

Lemaradtam...


Csak úgy, ott hevert az út szélén... :-)
 
Tavaszi encián


Az idei első enciánok… nagyon örültem és a fáradtságom el is illant. Az egész hegyoldal kéklett az apró virágoktól.
A következő hegyoldalon áfonya virágzott, talán a vörös áfonya lehet pici pirosas sapkaszerű virágaival.





A hóhatáron büszkén nyiladoztak az erdei kankalinok, a fehér szellőrózsa és a színes tüdőfű is.

Tüdőfű

Kankalin

Szellőrózsa

 
 
Mocsári gólyahír

Az olvadó hótól vizes volt itt a talaj, egy pici tó partja sárgult a mocsári gólyahírektől.

 


Végre, ott van ő… még pár lépés!

Priener Hütte

Amikor először itt jártunk serpenyős medvehagymás sajtos Spätzle-t (Bärlauchspätzle) rendeltem. Azóta sem ettem sehol sem ilyen finom készítésben! Bár az is lehet, hogy azért esett annyira jól, mert megkűzdöttem érte és már igen éhes voltam mire felértünk.
Mire felértünk a fogadóhoz a nap is kisütött, a felhők oszladoztak, csodás volt a kilátás!
A felszolgáló kérdeztem a szakács iránt, de ő elmondta, már nem a magyar szakács bérli a fogadót... :-(



Teltház volt, sikerült egy 10 fős csapat mellett helyet foglalni, jó volt a hangulat. Majd asztalunkhoz egy pár ült le, beszélgettünk és kiderült nem csak a kirándulás a közös szenvedélyünk. Telefonszámot cseréltünk és már meg is terveztük a következő közös túránkat.
 


Már ezért a kilátásért is megérte!

 

23 megjegyzés:

  1. Die Hohe Schlüsselblume (Primula elatior)
    (wenn ich mich nicht irre)
    Villkommen!:Otto H.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Otto, danke, Primula elatior - auf ungarisch "sugárkankalin".
      Wilkommen bei mir! :-)

      Törlés
    2. schön ungarischen sprache
      O.

      Törlés
  2. Szép kirándulás volt. Ahol valami tó vagy víz van, az a hely mindig nagyon tetszik nekem.

    VálaszTörlés
  3. Mennyire furcsa már havat látni, pedig ott azért nem ritka.

    Hűűűű, nem is tudom...ebben a magasságban már lehet a nyelvemet taposnám, mire felérnénk :D de ahogy Te is írtad: a látvány mindent megér!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Orsi, nekem is két nap kellett a regenerálódáshoz... :-D A végén mindig megéri!

      Törlés
  4. Der Schwarzblaue Ölkäfer (Meloe proscarabaeus)

    ungarischen titel: Nünüke

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Genau, und Foto siehst du von dem hier: http://bessyke.blogspot.de/2014/04/erdot-jartunk-vizet-lattunk.html

      Törlés
  5. Hú, de régen másztam hegyet! Lassan itt az ideje.
    És az új szaki hogyan főz? Mit ettetek? ;-)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. J., nem tudom, hogy szaki vagy szakinő és csak a sütijeiket kóstoltuk meg. Visszafogott, említésre sem méltó.

      Törlés
    2. Hát ez szomorú, de sajnos gyakori errefelé is - és sajna nem csak fent a hegyekben.

      Törlés
    3. Említésre sem méltó, értsd: nem rossz, inkább neutrál. Úgy kezdte, csak olyan dolgokat tartanak, amit nem kell/lehet sokáig tárolni.

      Törlés
  6. 1410 méter. Ott "csak" az egyik csúcs, de itt egy elérhetetlen magasság :) Gyönyörű a hely, ilyen panoráma minden fáradtságot megér!! A hidas, fenyős, tavas képed valamint az utolsó kilátásos fotód különösen megérintett! :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Az utolsó nekem is. :-) Hiába, napfényben minden másként látszik!

      Törlés
  7. Imádok kirándulni, mostanában nem volt rá módom, irigyellek érte, no meg a látványért.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Holdgyöngy, én is. A látványért, a friss levegőért, a mozgásért, a természet sokarcúságáért.

      Törlés
  8. Lehet ilyen helyről más írni, mint az, hogy "csodálatos", hogy "gyönyörű" és hogy "irigyellek érte" ?? A hegyi túráid olvasása örömmel és ugyanakkor néha szomorúsággal tölt el...De addig, amíg emlékezni tudok a sajátjaimra, addig nincs semmi baj. Ha meg elfelejteném, akkor tán már vágyakozni sem fogok utánuk.....

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Az nem jó, ha szomorú leszel... de miért is, hisz Neked is annyi szép emléked van és soha nem fogod elfelejteni! Tudom. :-)

      Törlés
  9. Micsoda szép túra! Csuda, hogy ott most nyílnak a tavaszi virágok, jó volt újra látni őket. :-)
    Annyira vágynék én is kicsit magasabbra a mi 938-unknál, de azért örülök ennek is. Néha jól esne egy kis változatosság, egy kis igazi magashegy. Bár ki tudja, föl bírnék-e még menni. :-)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Pipulka, no ná! A Te botjaiddal és az akaratoddal tuti. :-)
      Egyébként sem a magasságon van hangsúly, nem?

      Törlés
    2. Nem a magasságon, hanem a másságon. Ott már egész más a növényzet, a táj, a hangulat, szóval minden.
      Kb. mennyi szintet kellett felmennetek? Mármint hozzávetőlegesen milyen magasról indultatok?

      Törlés
    3. Igazad van, ott már más a növényzet, mások a látnivalók. Kb. 700 m magasról indultunk egyenletesen meredek az út egész végig, apró kaviccsal felszórva. Összehasonlítva a tavalyi nagy túránkkal (1568 m), az út "kellemesebb" volt most.
      http://bessyke.blogspot.de/2014/06/1568-m-sarga-ibolya-es-egy-tavalyi.html

      Törlés