2015. május 16., szombat

A három folyó városa, Passau 1.

Több részes kirándulásunk Passauból indul az Inn folyó mentén a római úton Bad Füssingig.

Alsó-Bajorország (Niederbayern) egy színes történelmi múlttal rendelkező városa Passau. A három folyó városának nevezik, mert a Duna, az Inn és az Ilz nevű folyók itt egyesülnek és Dunaként siet hazánk felé.

Egy hajókirándulás alakalmával lehetett igazán jól látni (persze repülőről lett volna a legjobb), amint a három folyó találkozik. Az Ilz a legkeskenyebb és legsötétebb, ami a Duna kékjével egyesül, végül az iszapos, hordalékos, zöldes Inn adja hozzá a magáét.

A jobb oldalról az Ilz folyik a Dunába

A bal oldalról az Inn torkollik

Egyesülve Dunaként folyik tovább

Szerencsénkre az időjárás naposra váltott, amikor a 45 perces Passau körüli hajókázásra befizettünk (felnőtt 8,70 Euro 2015). A Kék Duna keringő zenéje és idegenvezetés a látottakról színesítette a vizitúránkat.

A Dunáról nézve az óváros

Veste Oberhaus és Niederhaus vára, jobbra a St. Salvator templom

Veste Oberhaus

Veste Niederhaus

Rotal Inn, egy embert formázó hotel a Duna partján

Az Inn folyóról nézve az óváros

A Saiblinger torony árvíznyomokkal

Leopold gimnázium, egykori jezsuita kollégium

Az Innről a város déli látképe a Mária kegytemplommal

A város jellegzetes sziluettje

Dunára néző szállásunk ablakából hosszabbnál hosszabb hajókat láttunk érkezni, indulni rövidebb és távolabbi hajóutakra.

Swarovski kristályhajó

Viking Freya hajó

Lazán, a Duna közepén...

Az Y elágazású hármas folyók összefolyásának csomópontja körül elhelyezkedő óvárost nem kímélték az időjárás viszontagságai sem. Évezredek óta, a mai napig is a folyók állása segíti vagy épp teszi tönkre az itt lakók életét. A legutóbbi árvíz nyomai (2013) ma is láthatóak, a renoválások most is folynak.
Az óváros több épületének falán jelölték az egyes vízállások magasságát. Házak vakolata leverve, vár a kiszáradásra majd újravakolásra.

A Városháza falán

Vakolásra várva

1. Nagyon szép városka! Azt hiszem, nem szívesen éknék ott, ahol ennyire ki van téve az ember az elemeknek.

1. Nem, én sem élnék ott szívesen, egy árvíz hamar pontott tenne a dolgok végére.

2. Csodálatos élményben volt részetek (általad nekem is)!
    Ahogy elkezdtem olvasni, rögtön Győrt juttatta eszembe.

3. - A 3 színű folyó összefolyásáról légifotó itt látható:
    KATTINTS IDE !
    - Kíváncsi vagyok, hányan fedezték volna fel az ember-forma parti házat. Én valószínű elsiklottam volna fölötte….
    - Öröm látni, hogy „jobb helyeken” a régi freskók kicsinyke darabjait is mennyire megbecsülik. Nálunk a Zsolnay múzeum faláról a zömét egy segédmunkás – mint piszkot - levakarta….
    - Nem hallottam még a kristályhajóról. Állítólag a hajó oldalsó ívének széle Swarovski kristályokkal van kirakva. Ész megáll !!!!
    - Érdekesek, de egyben ijesztőek a házfalon a vízállás-magasságot jelző értékek. Nem igazán szeretnék egy ilyen helyen lakni.
    - Várom a folytatást !!!

1. Köszi a blogot Aranyos, elolvastam, megnéztem a képeket. :-)
      Az ember formájú házról már előtte olvastam (kerestem is a tekintetemmel) aztán a hajón is kihangsúlyozták.
      Nemcsak a régi freskókra figyelnek itt oda, hanem egy-egy régi beépített kődarab is megmaradhat az épületekben. Mai modern falzással körülötte tovább építenek, esetleg bepucolnak, de a régi kövek "érintetlenül" maradhatnak.
      Igen, a kristályhajón az a boltíves rész valóban Swarovski kristályokkal van feltöltve.
      A vízállások jelzései mindkét folyó partján álló házakról visszaköszönnek. Számomra a Saiblinger torony képe volt a sokkoló. El nem tudom képzelni, hogy egy életen át erre legyek felkészülve, mindig újrakezdeni amit a víz lerombolt.

4. Nagyon jó lehetett a víz oldaláról szemlélve látni mindent. Mi nagyon régen voltunk ott, és fentről, a várból néztünk le. de már alig vannak emlékeim.

1. Mi is megnéztük a várból is a várost, a következőkben erről (is) írok. Remélem szép emlékeket idéztem akkor fel! :-)

5. Milyen szép hely! különleges adottság három folyó találkozása egy városban.

Jók az ilyen hajókirándulások, teljesen más szögből lehet látni a várost.

Emlékszem a 2013-as híradásokra az árvízzel kapcsolatban, de nem semmi volt a többi vízállás is a jelzések alapján. És példás ahogy rendbehozzák az épületeket az árvíz rombolása után.

A Dunára néző szállásotokról jutott eszembe, pár éve Visegrádon (Vár Hotel) voltunk, a folyótól csak a szálloda előtti út választott el, ha "otthon" voltunk, imádtam nézni a folyó forgalmát, a hatalmas hajókat, uszályokat ahogy lavíroztak :)

1. A 2013-asra én is jól emlékszem. Szomorú képeket mutatotta a tv, sok elkeseredett emberrel. Időbe telik, míg a falak kiszáradnak (jobb esetben újabb árvíz nélkül) és már csak egy tábla jelzi az egykori vízállást.

Igen, jó volt bámulni a hajókat az ablakból is, főleg este. :-) Néha az volt az érzésem, hogy alattam is hullámzik a szoba. :-D
      Visegrád és szép városka, rég jártam ott!
      Későn jutott eszembe, kellett volna egy palackpostát küldenem, hátha hazaért volna... :-D

6. Képeken láttuk az árvizet...Borzasztó volt... Gyerekem járt arra , pár hónap elteltével... Nem volt szívderitő látvány...
    Most viszont gyönyörű képeket hoztál...
    Miután mi nem vagyunk egy "kirándulós" család../sajnos/ igy csak gyönyörködünk mások úti beszámolóján..

1. Igazad van, a képek most szívderítőbbek, mint árvízkor.
      Vera, virtuálisan is lehet kirándulni. :-)

7. Izgalmas a három folyó találkozása. Gyönyörű a város és a jó, hogy a vízről fotóztad! Vannak olyan helyek, amik így szebbek, jobban beláthatók.
    Sajnos, a folyam menti városok népei mind ki vannak téve az árvíz veszélyének, de ezt az ott lakók pontosan tudják és vállalják. Úgy gondolom, legtöbben ebbe születtek bele, szinte természetes nekik és tudják, hogy mit kell tenniük.
    Swarovski hajóról még nem hallottam - de Wattensben jártam, a múzeumban;) -, talán egyszer a zátonyunk előtt majd elsuhan a Dunán!:))) Ott én is rengeteg hajót szoktam fotózni.
    Gyönyörűek a várak, templomtornyok és mindegyik épület. Köszönöm, hogy megosztottad!:)

1. Biztos igazad van, akik ebbe születnek bele nem tudnak másként dönteni.

Azért, ha felétek fut zátonyra AZ a hajó, csak írj bátran, segítünk kihalászni... :-D :-D