"Mindig emlékezz rá, hogy a boldogság nem úticél, hanem az utazás maga"

2014. október 21., kedd

Rodosz, a napfény szigete 1.

Régi olvasóim tudják, hogy igen kedvelem a repülést. Egy nyaralás repülővel számomra mindig dupla öröm, maga a repülés élménye, felismerni, meghatározni odafentről valamit. A világ odafentről (is) egy csodás dolog, ennek az érzése számomra tele katarzissal.
Külön öröm, ha a repülési idő napfelkeltére vagy napnyugtára esik, játék a fényekkel.
Rodoszra, a napfény szigetére vitt a repülőnk és már akkor útra keltünk, amikor "ő" még szunyókált, ébredezett...

A felkelő nap fényében egy szemközti repülő vörös csíkot húz

A nap fénye megvilágítja a hófehér sűrű felhőket, olykor egy-egy hegy csúcsa átszúrja a felhőtakarót.






A felhők alá ereszkedés után az első görög szigetek, amelyeket felismertem:
 
Kampos és Pátmos szigetei

Kos

Kos reptere

Szállodák Kos tengerpartján



Egy török félsziget Kos közelében

Symi szigete


Panormitis öböl Symi szigetén

Rodosz kikötői

Rodosz óvárosa

Keleti tengerpart szállodákkal
 

Rodosz fővárosának neve megegyezik a sziget nevével, a sziget legészakibb csücskén található. Közelében a repülőtér, ami nem érte el az “érdemes lefotózni” kategóriát.

Rodosz

A napfény szigete címre tökéletesen rászolgál a sziget, az év 365 napján 300 napot sütkérezhetünk, tettük mi is, már elviselhető fokon (levegő 25-29 fok, tenger 23-24 fok).
A sziget a Dodekanészosz-szigetcsoport legnagyobb tagja, és a negyedik legnagyobb görög sziget. Rodosz neve az ógörög rózsa szóra vezethető vissza, valószínüleg a gránátalma virágáról kapta. A fát vagy bokrot gyakran láttuk mindenfelé. Október elején töltöttünk el ott 8 napot, amikorra már a gyümölcsök csüngtek a fákon a virágok helyett.
Úgy képzeltem, hogy virágokat úgy általában már nem igen fogok találni a szigeten, májusban biztos pompás arcát mutatja a környék. Valóban, az aljnövényzet kiégve várt, száraz virágok tömege a kövek között, mindenütt öde, mégis itt-ott felfedeztem egy-egy szépséget!
Fenyőfélék, tuják, virágzó tamariskák, olajfák, füge, datolya, citrom és mandarin mellett több helyen platánfákkal találkoztunk.
A hibiszkuszok, a leanderek, kefevirág és a sokszínű bougainvillea most is mindenfelé pompáztak még vagy ismét. Zöld fű, sétányvirágok kizárólag az öntözött szállodák területein voltak láthatók.
Szállodánk a déli parton Kiotari településén, közvetlenül a tengerparton fekszik. Tengerrenéző szobánkból éjjel a telihold, reggelente a vörösen felkelő nap üdvözölt.












A tengerpartról, a zöld mögött áll a szállodánk

A szállodának volt egy kandúrja, Zeusznak hívtam. Tudatában lehettett egyedi jó dolgának, mindenki csak neki kedveskedett, ha kedve támadt játszadozott, rohangálát, egyébként méltóságtejesen feküdt a virágok között.



Zeusz

16 megjegyzés:

  1. Én is nagyon szeretek repülni :)
    Gyönyörűek a képek , nagyon szép a sziget, amennyit ma láthattam belőle. jobban mondva a szálloda és környéke. Jó nyaralást, pihenést! kétségem sincs felőle, hogy meseszép élményben lesz részünk általad! <3

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Aranyos vagy Éva, de már hazatértünk és emlékeket írok részletekben. Ami persze nagyon jó, mert visszarepítem magam a szigetre. :-) Már hallom is a tenger csendes morajlását...

      Törlés
  2. Izgatottan olvasom a beszámolód. Tudod, hogy mekkora nagy Görögországrajongó vagyok. Rodoszon eddig csak átutazóban jártam, így csak Rodosz óvárosát tudtuk megnézni. üdv

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Igen tudom. Bár azt hittem Rodoszt is jól ismered már.
      Most olvastam el az összes krétai bejegyzésed, nem akartam magam befolyásolni, jó volt utólag összehasonlítani a szigeteket. :-)

      Törlés
  3. ÓÓÓ, azok a felhős, meg teliholdas képek!!! ♥
    szeretek repülni én is, bár még túl sokszor nem volt részem benne-)

    VálaszTörlés
  4. Levegőből nem is láttuk anno Rhodoszt, ugyanis oda és vissza is éjszaka repültünk, ill. csak a fényeit láthattuk.

    Nagyon-nagyon várom a folytatást :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Az esti fények is szépek.

      Jönni fog apránként a folytatás. :-)

      Törlés
  5. Jaj de vártam és jaj de szép és jaj de irigyellek !!! Csodás lehetett a repülés (bármikor vállalnám) és a képek alapján - ősz ide vagy oda - csodás a természet, a környezet.

    VálaszTörlés
  6. Nagyon szép helyen jártatok! Kíváncsian várom a folytatást!:-)

    VálaszTörlés
  7. Imádok én is repülni, ablakhoz ülni és fentről csodálni a FÖLDET, a tájat. Egyszer utaztunk este (Mallorcára) és a kivilágított tengerpartot csodálni olyan élmény volt, amit soha nem felejtek el. Akkor utaztunk olyan viharos időben és fentről láttuk a villámokat, ami "kicsit" ijesztő volt, de visszagondolni rá nagy élmény. Gyönyörű helyen jártatok!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Az éjjeli kivilágítás is nagyon szép, hazafelé Athént és Dubrovnikot láttuk így. :-) Alacsonyabban is kellett repülnünk (8.000 m) a viharok miatt, dobált bennünket rendesen, de villámot nem láttunk.

      Törlés
  8. Nagyon szeretek már repülni.Az első volt kivétel.,akkor rettegtem.:)

    VálaszTörlés