"Mindig emlékezz rá, hogy a boldogság nem úticél, hanem az utazás maga"

2014. október 26., vasárnap

Rodosz, a napfény szigete 3.

Reggelente és esténként Zeusz aktívan részt vett a szálloda körüli programokban. Az animátorok után úgy szaladt, mint egy puli kutya. A virágos ágyásokban bújócskázott.

Zeusz készül a füleit hátracsapni

Rendszeres látogatók voltak a szálloda kerjében a szenderkék, akik a folyosó megvilágításait is virágnak nézve látogattak.

szenderke


Visszatérő vendég volt még egy nagy (kb 10 cm hosszú) sáska is.


A tengerparti étterem székjeire étkezéskor verébcsapatok érkeztek. Mindig volt aki etette őket. Sőt voltak, akik a tengerbe állva a halakat is etették.



A strand közelében egy pici szigetet kibérelt magának egy sirály rendszeresen sírni…


Úton-útfélen az öde köves talaján nem csak virágok élnek meg, hanem a kecskék is. Akár lehetne a sziget jelképállata a kecske, de nem (erről majd később még lesz szó), olykor még a strandokon is megjelennek. Óvatosak, lassan közelítenek emberhez, autóhoz.







Útikönyvem tájékoztatott, hogy a szigeten egyetlen édesvizi forrás található, az Epta Piges (hét forrás) Ide el kell látogatni, gondoltuk!
A keleti tengerpart felől a szárazföld belseje felé autózva elég lakatlan volt a környék. Imitt-amott egy ház(nyaraló?), helyi lakost nem láttunk errefelé csak néhány kósza turistát. Hegyre felvivő többnyire tűlevelű erdő közép-európai érzetet adott. Már a parkolóban megjelentek a pávák, akik több tucatjával élnek itt szabadon, de pompás tollazata egynek sem volt. Bizalmasan jöttek közel az autókhoz, turistákhoz ők is.




A folyóparton más szárnyasok is tollázkodtak, falusias jelleget kapott a patak környéke.




A hét forrás a kövek és a hatalmas öreg platánok gyökerei alatt gondosan megszámozva könnyen felfedezhető. Egy fiatal pár fiúja jóízűen ivott is egyik-másik forrásból. Jól esett volna, de mi nem kockáztattunk. (az Alpokban bátrabbak vagyunk) A patakparton egy teraszos étterem várja a megéhezőket.







További érdekesség egy 150 m hosszú alagút. A forrásokból összegyűlt víz patakká duzzad és ezen az alagúton át bokáig érő vízben (attól függ mekkora a vízállás) követhető gyalogosan a folyás iránya. Nem mentünk végig, cipőt kellett volna cserélni, a víz is elég hideg volt és az alagút sem volt hivogató.


Mi inkább a gyalogosösvényen követtük a patak másik ágát, aminek később igen örültem. Ősi erdőbe kerül az ide látogató, érdekes fák - főleg platán - érdekes formáikkal késztetnek gondolatokra. A talaj részben a sok aláhullott tűlevéltől kellemes puha.







A platán itt is jelzi, az ősz megérkezett...


kén







Egy csak itt honos édesvizi hallal, teknőssel, angolnával és rákokkal is találkozhattunk volna. Sajnos ezek közül egyet sem láttunk.

:-)

8 megjegyzés:

  1. :) Valakik de nagyon helyesek!!!!!!
    Csodás képek.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. :-D szerintem is a macska is meg a kecskék is... :-D

      Törlés
  2. Most derül ki, mennyire elfogult vagyok én az Alpokkal !!! Szépek ezek a tájak/erdők/patakok – szó se róla, de valahogy az otthoni képeid sokkal jobban tetszenek. Magam sem tudom megmagyarázni, mi lehet ennek az oka, de így van. Amikor „csak” köveket látok, akkor nem érzem ilyen erősen ezt a megkülönböztető elsőbbséget, de ha már a tájat látom, hát nekem bizony az Alpoknál szebb vidék nem létezik.
    A különös öreg fák érdekesek. Utánanéztem a páva farkának, ezt írja a wiki: A kakas dísztollainak kialakulása két éves korban kezdődik, teljesen kifejlett uszályát a 3-ik évben kapja – tehát lehet, hogy fiatal madarak voltak, s remélem nem azért hiányzott a farktolluk, mert valaki kitépkedte őket….

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Biztos, hogy én is elfogult vagyok egy picit az Alpokkal szemben, olykor nagyon tudom szeretni a másságot. az első pillanatban, amikor a "gyér" szigetet megpillantottam némi csalódottságot éreztem egészen addig, míg ki nem nyitottam igazán a szemem..:-) és meg nem láttam az ottani szépségeket is. ( el tudnám képzelni e kettősségben az életet)
      Köszönöm AF, amit a pávákról írtál. Amit remélsz én is ugyanúgy remélem, le sem mertem írni, de ez volt az első gondolatom nekem is...

      Törlés
  3. Megint tanultam: erről az édesvízi forrásról nem olvastam annak idején, bár annyi infó éri ott az embert, hogy kimarad sok minden. De így is lehet pótolni:)

    Nagyon szimpatikus pár van van az utolsó képen:) <3

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Orsi, rengeteg mindent pótolnunk kell(ene) nekünk is, sok mindent nem fedeztünk még fel a szigeten, nálunk is sok minden kimaradt!

      Köszi :-) <3

      Törlés
  4. Én meg csak örvendezek halkan a leírásoknak, a szép fotóknak, az élményeknek, mert még sosem jártam itt :) Tán majd egyszer én is eljutok. :)
    Jó látni benneteket, nagyon helyesek vagytok!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Én is örülök Éva, hogy velünk tartasz. :-)
      Köszi <3

      Törlés