"Mindig emlékezz rá, hogy a boldogság nem úticél, hanem az utazás maga"

2014. október 8., szerda

Hazai ősz, Tigris, no és Bambi

„Oh mi kedves őszi napfény!
Jőj a kertbe, jőj velem
Kies ősszel, délutánként
A sétát úgy kedvelem.

Halld a hulló lomb sóhaját,
Bús és mégis oly szelíd,
Nézd a napfény ragyogását,
Bágyadt, mégis melegít.

Halványul a kert viránya,
Mégis benne mennyi zöld;
Nyílik még egy-két virága,
S mily mosolygó arcot ölt.

Nem halljuk már a pacsirtát,
Mégis cseng-bong még a lég;
Meglebbenti a köd fátylát,
Mégis tiszta kék az ég.

Látszik, hallik az enyészet,
Mégis itt-ott mennyi báj!
Álmodozik a természet,
S elálmodja, ami fáj...“ Gyulai Pál: Őszi délután












Régebbi olvasóim ismerik Tigrist, a félig “mimacskánk-at”. Hónapok után újra találkoztunk. Megváltozott, olyan anyás lett, komolyodott, meg egy kicsit gizda is. Nem csoda, két fészekalja kismacskát nevelt fel azóta. A vadászszenvedély még mindig ugyanúgy él benne, no meg a tej szeretete.


Belegondolva



 
A ház őrzőjét nem igazán izgatta Tigris jelenléte.

 

Kedves ismerősöknél egy törékeny kis őzikével, Bambival ismerkedhettem meg. Pici korában találták a mezőn, anyja nem élt már. Hazavitték a kis négylábút és cumisüveggel felnevelték. Ma már túl van a cumisüvegen, önállóan botorkál a tyúkudvarban. Fekete szeme és nózija kedves külsőt mutat. Bizalmatlanul szimatolt, nem mert közelíteni, de időről időre egy lépéssel közelebb hozta a kíváncsisága.



Hogy mi lesz Bambi sorsa, ha kinövi a tyúkudvart? Átköltözik egy vadasparkba rokonok közé. :-)

15 megjegyzés:

  1. Köszi a cicás képeket! De a többi is tetszik, nagyon jó képeket csinálsz.

    VálaszTörlés
  2. Látom, neked is sikerült még egy pókot lefényképezni ! Az enyémek már nem nagyon jönnek elő - bizakodom benne, hogy jó sok ki pókgyereket gyártottak és biztonságos kis zsákocskájukban már várják a jövő tavaszt. Idén nagyon jó volt a "pók-létszámom" - összességében 9 hatalmas háló volt, s bennük 7 nőstény, 2 hím pókot neveltem fel időnkénti légycsemegéimmel...
    Az őzike aranyos, de szerintem ha felnő, meg tudna ő élni az erdőben egyedül is...
    (Bár nem tudom, mit értesz vadaspark alatt - de zárt területen tartani egy életen át, sajnálnám ezt a kis állatot.)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. AF, amikor a pókot megláttam pompás hálójában Te jutottál eszembe és a Te pókjaid. :-) Szép nagy példány volt, szúnyogot lakmározott.
      Úgy tudom az az őzike, amelyik ember által nevelkedett nem állja meg a helyét a vadonban. Olyan vadasparkba kerül, ahol szabadon mászkálhat és az emberek/gyerekek megnézhetik közelről. Én sem vagyok híve a vadállatok fogvatartásának, de ez esetben talán nincs más esélye.

      Törlés
  3. de szép az a cicamancsos fotó! :)
    a kutya jól magába van ott roskadva, mint akinek ezer gond nyomja a vállát :)
    Jó kis összeállítást hoztál, szeretem.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. :-D öreglány már, megfáradt.
      Hazai ízek :-)

      Törlés
  4. Szépek a fotók...A múlt héten egyik reggel borzasztó nagy köd volt reggel... akkor láttam sok szép pókhálót... sikerült is fotózni párat...

    VálaszTörlés
  5. A cicád nagyon édes, szép a szőre. A pókok állandó lakói az udvarunknak. Rengeteg pókhálóba ütközöm az udvaron, egész hosszan, két tuja közt képesek megszőni a hálójukat :)
    A fügefa / vagy bokor / levelei már elkezdtek hullani.gyönyörű nagyok!
    A kis őzike szerintem jó helyen lesz, bár nem vagyok szakértő ez ügyben. Szeretni fogják, az biztos!

    VálaszTörlés
  6. Nagyon jó fotókat csináltál! Látom, szereted a kerteket, ha megengeded, akkor javaslok még egy kerti blogot:

    http://nellikert.blogspot.hu/

    Petra

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Petra, köszi, szívesen nézelődöm majd ott is! :-)

      Törlés
  7. Nagyon klassz képek! nekem a paprikás és egyebek is tetszenek, de persze a cicás és őzikés viszi a prímet!:) Egyik erdész kollegának volt őzikéje, aki Zsuzsi névre hallgatott. A gyerekek busszal mentek suliba és Zsuzsi minden reggel elkísérte őket, szeretett volna felszállni velük együtt!:) Sokszor úgy kellett letuszkolni a buszról!:))) Mi elköltöztünk, így nem tudom, mi lett Zsuzsi sorsa, de általában nem végződnek megnyugtatóan... Visszatelepíteni nem lehet. Ő is árva volt.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Zsuzsi :-)
      Itt nem is kérdeztem, hogy a Bambit hogy hívják, én neveztem el Bambinak. :-)

      Törlés
  8. Köszi a sok szép képet....:-) Bambi nagyon aranyos, bizony ő már nem mehet vissza az erdőbe, de a vadasparkban biztos jó dolga lesz!
    További szép estét, jó hetet kívánok! :-)

    VálaszTörlés