"Mindig emlékezz rá, hogy a boldogság nem úticél, hanem az utazás maga"

2016. május 4., szerda

Kisbér - lovak - mini Magyarország 1.

Aki még nem járt Kisbéren ebben a Bakony és Vértes közti kisvárosban, az is biztos tudja, hogy e település nevéhez fűződik a híres magyar verhetetlen versenykanca, Kincsem. Már a neve is milyen varázslatos!
Kisbért a magyar lótenyésztés fellegváraként emlegetnek, a településen mindenütt a lótenyésztés, a lovak szeretete tükröződik.
Gyerekként sokat jártam itt, kínáncsi voltam az évek alatti változásokra és különösen kíváncsi a mini Magyarország kiállításra!


A makettpark a Kisbéri-ér, - amit egy halastóvá duzzasztottak - partján található, egy rendezett zöldövezetben. Belépő még nincs, mert uniós támogatásból épült - tudtuk meg. Mellette parkoló, játszótér a gyerekeknek.



Induljon a séta!

Tatabányai Turul-emlékmű

Kisbéri Neptun szobor

A Neptun szobornál passzoltam. Nem tudtam hova kötni a dolgot, nem ismertem ilyen szobrot a városban. Ezért utólag kutakodtam és nagyon sok érdekes dologra bukkantam a történelem közelmúltjában.
Az 1770-ben épült Batthyány-kastély parkjába vezetnek a szálak, de erről majd később.

Váci diadalív, országunk egyetlen diadalíve

Nagycenki mauzóleum, temetőjében Széchényi sírja

Szegedi zsinagóga

Sziráki kastély

Kecskeméti Cifra Palota

Budapesti Hősök tere

Jáki templom

Visegrádi Salamon-torony

Pécsi Gázi Kászim pasa dzsámija

Balatoni első gőzhajó

Egri vár

Országház

Székesfehérvári Országalma

Pannonhalmi Bencés Főapátság

Fertődi Esterházy-kastély

Esztergomi bazilika

Gödöllői Grassalkovich-kastély

Tatai vár

Majki Kamalduli Remeteség

Tihanyi Bencés Apátság

Hortobágyi Kilenclyukú híd

Kőszegi Jurisics vár

Debreceni Református Nagytemplom

Szegedi dóm

Soproni Tűztorony

Zalai harangláb

A makettek mellet 14 dombormű is látható további nevezetességekkel hazánkból. Csak egy pár közűlük.

Dunakanyar

Aggteleki cseppkőbarlang

Villányi  pincesor


Jó volt felismerni a park nevezetességeit, egy-két kivétellel már mindegyiket élőben is láttam. Írtunk a vendégkönyvbe és beszélgettünk az ottani illetékessel. Ő tanácsolta nekünk, hogy nézzük meg a közeli Kiskastély múzeumát. A következőkben arra megyünk tovább!

19 megjegyzés:

  1. Salzburg: Minimundus ! Azonnal az jutott eszembe. Nem hallottam róla, hogy Magyarországon is van/létesült valami hasonló - de jónak találom.A domborművek is tetszenek. És az egész (egyelőre) ingyenes :-) - hát egész meg vagyok lepődve...

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Igen, de itt csak magyar szépségek találhatók. :-)
      Kisbéren túl Szarvason is található mini Magyarország.
      Ingyenes a támogatás miatt, EU-s előírások, de majd fizetős lesz x év letelte után.

      Törlés
  2. Ez nagyon klassz!
    A kisbéri makettparkról még nem hallottam.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Érdemes egy napot a városban eltölteni!

      Törlés
  3. Hányszor utazunk keresztül a városon, ezt nem ismertem.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. A makettparkot én is most láttam először, csak ajánlani tudom!

      Törlés
  4. Érdekes lehet ez a makett park, még nem hallottam róla. Jó, hogy beszámoltál róla!

    A Kincsem név nekem is tetszik, és biztos minden magyar embernek, mert ezt gyakran használjuk becézéskor. Nálunk legalábbis ez élő példa a családban. A gyerekeimet szólítom így, hogy édes kincsem. Ez tkp. abból az átélésből ered, hogy "ahol a szíved, ott a kincsed". Nagyon szeretem őket, és mindennél fontosabbak, ők a kincseim.
    Mivel sokat mondtam a fiamnak is, így ő is gyakran használja felém ezt a becézést, de inkább akkor, amikor játékosan szólít. Főleg mióta magasabb lett nálam, azóta kicsi kincse vagyok :))
    A nick nevem kb. 10 éve született a blogol.hu oldalon, mert foglalt volt a Kincsem, ezért lett Kincse.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Sokan nem tudnak erről a parkról.. Ideje volt "reklámot csinálni". :-)

      Köszönöm Kincse neved kialakulásának történetét! Nagyon szépen hangzik, főleg, ha így hívjátok egymást a családban. :-)

      Törlés
  5. Pazar! Kár, hogy kevesen tudnak róla! Köszönet, hogy megismerhettem! Ha arra járunk ki nem hagynám! Jó lenne, ha tudnák bővíteni még más hazai nevezetességekkel, hídjaink makettjeivel,Hollókő várával és a faluval, nagyvázsonyi Kinizsi vár, Szigliget stb.nagyon hiányoltam a budai várat!
    Reméljük, tudják bővíteni, mert remek látványosság!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Anna, örülök, hogy tetszett! Feltétlen nézzétek meg, ha arra jártok és meséljétek el másoknak is, hogy ők is tudjanak róla!
      Bővülni fog - hallottuk. :-) Hely is van bőven.

      Törlés
    2. Anna, üdvözöllek a blogomban! :-)

      Törlés
  6. Nem tudtam a makettparkról,csodás! Köszönöm,hogy megmutattad!

    VálaszTörlés
  7. Nahát, egy újabb csodát mutattál meg! CSatlakozom az előttem szólókhoz, hogy soha nem hallottam még róla, a szarvasiról igen, de erről nem.
    Nagyon tetszik, annyira részlethű kis épületek és a környezete is szép.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. egyre jobban úgy tűnik, hogy még nem sokan ismerik. Örülök, hogy mégis mások is tudomást szereznek róla. Megérdemli, tényleg nagyon szép!

      Törlés
  8. Hallottam már róla, de nem voltunk még itt. Meg is jegyeztem gyorsan a listámra ami bizony elég hosszú. Mindig jön valami új miután kipipáltam egyet. Kis ország, sok látnivaló :D

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Így van ez nálam is, főleg ha a lista internacionál. :-D

      Törlés
  9. Próbáltam felismerni a maketteket mielőtt megnéztem a feliratot, de nem mindegyik sikerült. Pedig pl. Szirákon többször is voltam, de nem jöttem rá.
    Nagyon klassz ez a kis park, iskolásoknak is tök jó kirándulás lehet.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Iskolásoknak, felnőtteknek egy jó ismeretterjesztő, memóriaedző időtöltés.
      Talán, ha ott élőben látod Pipulka ismered fel hamarabb őket.

      Törlés