"Mindig emlékezz rá, hogy a boldogság nem úticél, hanem az utazás maga"

2016. május 3., kedd

A víz szava a hét varjú károgása közt

Niederaudorf patakpartja is azon helyek közé tartozik, ahová rendszeresen visszatérünk az év mindegyik évszakában.
Az Auerbach varázsa mindig jótékony erővel hat, megmelengeti a lelket.

Auerbach





A hegyekből lefolyó olvadó hónak köszönhetően a patak vízének színe megváltozik, zavarosnak tűnik az őszi képekhez képest. Ilyenkor rengeteg ásványi anyag is mosódik és üllepszik le.



A tavaszi virágok mellett megjelentek a kucsmagombák is.

Virágzó erdei szamócák


Nefelejcs


Kucsmagomba


Sétánk után egy pad jó madármegfigyelő pontnak bizonyult. Először egy barázdabillegető repült a patak egy kövére. Nedves oldalán is biztonsággal egyensúlyozott, eleséget keresett.

Barázdabillegető




  

Hangos károgás zavarta meg őt is, mikor hét varjú érkezett. Ittak a patakból, eleséget is találtak, fészeknek valót is gyűjtöttek és olykor a fák lombjai közt eltűntek, de hangoskodásuk jelezte merre járnak.







  



19 megjegyzés:

  1. Jó volt látni a 4-es képen azt a patak-zöldet, ami kicsit hasonlít az Isonzó zöldjéhez....
    Amúgy meg az utolsó fotón én egy szárnyas sárkányt látok repülni :-)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Most épp ilyen volt a víz színe. Évszakonként, esőtől/hótól függően változó.
      Azt mondod sárkány? Nekem egy angyal Ariel úszófarokkal. :-)
      Kíváncsi vagyok mások mit látnak benne...

      Törlés
  2. Hol vagy te drága?:)))
    Most merészkedtem ki az ágyból, és óvatoskodtam le a postaládához
    Hát mekkora meglepetést okoztál!!
    Nagyon szépen köszönöm:)♥
    a tündérvirágteát is, meg a szépséget, figyelmességed, és a többit :)))
    Kár, hogy ettől a takonykórtól, nem vagyok mobilabb
    vigyázz magadra,
    mégegyszer köszi szépen, szeretettel ölellek

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Itt vagyok, ragyogok... :-)))

      Nagyon szívesen! Gyógyulást! <3

      Törlés
  3. Nem azt akartad mondani, hogy a víz locsogása? :)
    Szeretem a víz locsogását. Mifelénk is van egy kisebb folyó, és lehet hallani, a halk selymes csobogását, bár egy nem olyan sebes folyású, mint a te képeden látszik. Sok madarat lehet találni a partján, a nádasban, és a fákon. Ez nekem mindig nagy csábítás, hogy oda menjek.
    Az udvaron elhelyezett itatóval próbálom őket hozzánk csábítani, már egy gerlepár rendszeres vendég, és cinkék, verebek. A gerlepár itt fészkel valahol a ház körül, és mindig a kéményen üldögél valamelyik, és turbékolással hívja a másikat.
    Egy feketerigó párunk is van tavaly óta, a bejárati terasz borostyán borításában fészkelnek. Ez annyira közel a bejárathoz, hogy csodálom őket, nem zavarja a járkálásunk. Az udvaron szoktam látni, ahogy bogarásznak, ott sem félnek tőlünk.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nem kedves Kincse, ezennel nem locsogott. Ekkor szép dolgokat mondott, hallottam... :-)

      Szeretem azt is ha locsog, csobog, csöpög, zubog és zúdul... de szép a nyelvünk!

      Milyen jó, hogy ennyi madár vesz körül benneteket! Szeretem őket megfigyelni, annyira különlegesek, de mind. Képesek megszokni a közelségünket.
      Remélem írsz majd róluk!

      Törlés
  4. Nagyon szép fotók lettek ismét, gratulálok! Kicsit ilyenkor mintha én is ott kirándulnék - olyan érzés nézni a képeket :-)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm.
      Vannak egy páran, akik "velem jönnek", örülök Neked is. :-)

      Törlés
  5. De jó volt most egy kicsit mászkálni Veled a patak partján :)

    A képeket nézegetve jön rá az ember, hogy bizonyos mértékben még a varjú is szép :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Örülök, hogy Te is velünk tartasz!

      :-D Az utolsó mondatodon jót mosolyogtam! Tk. igen. Különösen akkor, ha rásüt a nap a fekete tollára, mert akkor minden más szín is "előkerül".

      Korábban nem szerettem a varjakat, mindig valami negatív érzést váltottak ki bennem. Amióta itt élek ez megváltozott. Erre rengeteg van belőlük és nem csak télen, nyáron is ugyanúgy kárognak a kertekben, ligetekben, folyópartokon. Hihetetlenül okos madarak. Gyakran figyelem meg őket is és így változott a véleményem velük kapcsolatban.

      Törlés
    2. Én is a tollára gondoltam inkább, kékes-fekete-fényes, különleges no :)

      Egyébként meg hasznos is, igaz rémisztő néha a táplálkozási szokása, de a természetben azt is kell valakinek csinálni.

      Törlés
  6. Mennyire szép... annyira szeretem nézegetni a fotóidat. :-)

    A varjú igenis szép! :-)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Örülök :-)
      Igenis, a varjú is szép :-)

      Törlés
  7. Jaj, milyen jó volt látni, hogy épp ott is ilyen különös zöldes a patak színe áradás után, mint a mi kis patakunké. Ez otthonos érzéssel töltött el. :-)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szeretem, ha a hasonlóságok is napfényre kerülnek az internet által és általunk. :-)

      Törlés
  8. a kucsma gombáknál igen nagyra nyílt a szemem, mivel nekem a gyógynövények után a gombák következnek, de az egész sétát gyönyörü képekkel és gondolatokkal illusztráltad!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Éva, ennek örülök, akkor van/lesz még közös témánk. Üdvözöllek a blogomban! :-)

      Törlés
  9. Gyönyörű ez a patak és a környéke. Itt is eléggé közkedvelt lett most már a kőrakásokból készült kis "szobrok". A madaras fotók is tetszenek és különösen a fotók második felének a hangulata fogott meg.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Az egyensúlyozó kövek világszerte terjednek, egyre több embert "fertőz meg". Bármerre járunk patak, tenger, hegyek - ahol kövek, kavicsok vannak, ott biztos, hogy találunk is ilyen "építményeket".

      Örülök, ha tetszett a képek hangulata.:-)

      Törlés