"Mindig emlékezz rá, hogy a boldogság nem úticél, hanem az utazás maga"

2016. április 7., csütörtök

Dominikai Köztársaság, a zöld sziget 7.

Ocean World pár percre a szállásunktól volt található. Hatalmas kalandpark főleg vízi állatokkal, papagájokkal és némi hüllővel.


Újdonsült barátaink mindenáron szerettek volna a delfinekkel egy medencében tartózkodni, testközelben lenni. Mi kettős érzéssel bólintottunk rá a delfinárium megtekintésére, megígértem, hogy én leszek a fotós.
Cirkusz és állatkert számunkra a horror, mert igen sok esetben nem az állatoknak megfelelő a tartás. (Már amennyire egy ketrecben vagy akváriumban lenne egy állat helye…) Azt gondolom egy delfinárium sem áll túl messze a fent említettektől. Az elv és a kíváncsiság harcolt bennünk. Nos, a kíváncsiság győzött, de a delfinekkel úszást elutasítottuk. Abban egyeztünk meg, hogy majd én fotózom a barátainkat, ahogy ők a delfinekkel a medencében lesznek. Mi a parkba egyszerű belépőt vettünk. Természetesen az ott élő állatok igen érdekeltek.

A hegyoldalba épült park közvetlen az óceán partján gyönyörű helyen van.







A belépővel kaptunk egy aznapi programsort, hol mi található, hol, mikor milyen bemutató nézhető meg és nyakunkba vettük a parkot.
Elsősorban ajánlották a delfin showt, oroszlánfóka és cápa bemutatót. Lehetett egy medencében (!) búvárkodni különböző halak közt, csúzdázni vagy a papagájokat és leguánokat meglátogatni. Barátaink delfines találkozása után készítettem egy rövidke felvételt, amint a delfin hagos énekkel elbúcsúzik a látogatóitól.



Természetesen a delfin show volt a legnagyobb szenzáció a parkban. Iszonyatos hangerő, zene a műsor alatt, ami szerintem csak néhány embernek volt jó. (Kicsit olyan érzésem volt, mint a King Kong filmben, amikor a nagy majommal a városban a showműsor csinálták.)



A delfinek értelmi képessége köztudott, játékos lényükről most személyesen is meggyőződhettünk. Hihetetlen precizitással dolgoznak kézmozdulatokra, füttyjelekre. Egy szóval bámulatos, mégis a kétség bennem, jó ez a delfineknek is?



















A legkedvesebb fotóim egyike a kislány és a delfin.



  
 Rövid sztori. A show után a medencék melletti nyílt tusolónál mosakodott le ez a kislány is, ott álltam mellette. Azt figyeltem, hogy hajáról peregtek le a vízcseppek, anélkül, hogy vizes lett volna.

A különböző medencékben elválasztva “pihentek” a delfinek. Amikor a stégeken megjelentek a gondozók, akkor nagy ugrásokkal produkálva jelezték, hogy itt vannak és kérnek a halcsemegékből. Ami még feltűnt, hogy minden egyes delfinnek saját névre szóló halas hűtőtáskája volt.



  
 

Az oroszlánfókák műsorába is egy rövidke pillantás. A fotók számomra értékesebbek.
A hímek tömege elérheti a 200-350 kg-ot is. Úgy saccolom ez a példány is akörül lehetett. A nőstények kedves fürgeséggel tették amire tanították őket.










:-P
 

Koncentrálva






Az ugrás egy pillanata


Az idomított műsorok után megnéztük az akváriumok lakóit is.










A rettenthetetlen cápa





Pihenő ráják


A vizivilág után a szárnyasokhoz tekintettünk be, ami igazán vicces volt. Tetszett, hogy a papagájketrec belépte előtt és kilépéskor is fertőtlenítős adagoló volt kitéve a látogatóknak.

 



A kis papagájokat betanították arra, hogy a látogatók kezébe, fejére, vállára szálljanak. (Aki madárfóbiás kerülje a terepet, itt ugyanis ellepnek a papagájok!) Na, nem csak úgy, adnak a kezedbe eleséget és akkor megkezdődik a “harc”. A sok kis karom és csőr a tenyeredben, a szárnyverdesés hozzá a hangos csivitelés egy felejthetetlen élmény, érzés marad.






Páromat is kezdik ellepni, később a fején és vállán is csiviteltek

Majd következtek a nagy madarak, ara és társai. Pompás színek! Nem csoda, hogy az egész karibiki világ ilyen schrill, színes, hangos...





Tukán





Kis sárkányok - a leguánok


 
A leguánokat csak üvegen keresztül lehet megszemlélni. Itt csend honolt, lenyugodtak a kedélyek és indultunk szállásunkra vissza.
Most először - és utoljára - tettem látogatást egy delfináriumban. Sok benyomással, élménnyel és konzekvenciával raktározom el az ott töltött napot.


MerkenMerken

10 megjegyzés:

  1. Cirkusz...úgy vagyok vele, mint Te...én irtózom tőle, szerintem kb. 20 évvel ezelőtt voltam utoljára a gyerekekkel, de akkor is csak azért, mert a szomszédék rávettek, menjek én is.
    Könyvélmény hatására lettem ilyen: Jack London: Az éneklő kutya c. könyvében le volt írva, milyen kegyetlen eszközökkel érik el, hogy betanuljon egy-egy produkciót az állat. Szerintem ma sem nagyon van ez másképp.

    "...el kell fordítanom a fejemet és émelyeg a gyomrom attól a hidegvérű, tudatos, szándékos kegyetlenségtől és kínzástól, amely száz állatidomítási szám közül kilencvenkilencnek rejlik a háta mögött. A kegyetlenség valóságos művészetté lett és legszebb virágait termi az állatidomítók világában." - részlet a könyv előszavából.

    A delfinekkel kapcsolatban szintén egy könyv van előttem: Robert Merle: Állati elmék - tünemény állatok a delfinek, végtelen okosak, de az ő világuk a szabadság - lenne...
    Még Mallorcán voltam én is egy ilyen delfinshow-n, mit mondjak...cirkusz ez is, de attól függetlenül nagyon aranyosak és a turistákért mindent...mondjuk az is igaz, hogy egyébként nem nagyon látnánk ilyen állatokat ennyire közel.

    Élvezettel néztem a képeket, gyönyörűek a madarak, hogy lehet annyira szép, színes a tollazatuk?! :))

    Az oroszlánfóka agyarai nem túl bizalomgerjesztőek :))

    Az a kislány valóban nagyon bájos :)

    Bocsi, hogy ilyen hosszan írtam...

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Idomítások közt is van különbség, mégsem gondolom, hogy különösebben idomítani kellene vadállatokat, sőt.

      Így van, ha ezek a delfináriumok nem lennének, akkor nem láthatnánk ilyen közelről, hogy mire is képesek ezek az élőlények. Pro és kontra.

      Orsi, én is elég hosszú bejegyzést írtam, örülök, ha a hozzáfűzendő gondolataitokat leírjátok hozzá! <3

      Törlés
  2. Gyanítom, nem leszek egyedül azzal a véleményemmel, hogy az efféle állatcirkuszokat az egész világon be ellene tiltani. Néha odáig jutok magamban, hogy az állatkerteket is... ma már annyi lehetőség van arra, hogy megismerje/megnézze az ember ezt-azt az állatot, nem feltétlenül kellene őket bezárva tartani.
    De azt is megírom, reményt sem látok a változásra. Az ember félresikerült teremtmény. Valójában minket kelleme mutogatni.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nem, nem vagy egyedül a véleményeddel.
      Az állatkertek felszámolásáról már egyes országokban (Franciaország) olvastam. A neten van egy lista a német állatkertekről (felszámol - működő).
      Úgyhogy ne légy reménytelen, elindult már valami!

      Törlés
  3. Aranyos a delfinek, könnyedén, játékosan veszik az akadályokat.
    Az jutott eszembe az aggódásról, hogy rossz sorsuk van, ezt csak mi érezzük, és valószínű a delfinek nem.
    Gyerekekkel kapcsolatosan is sokszor tapasztaltam már hasonló túl-aggódást, mert mi felnőttek átéltünk sok rosszat, és tragikusabban állunk egy-egy dologhoz.
    Persze, nem árt az óvatosság, és itt már tevékenyek lehetnek az állatvédők a megfelelő állattartás ellenőrzésére.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Ott nem volt az a benyomásom, hogy szenvednének az állatok. Természetesen elmondták, hogy a fogságban tartott egyedekből lesznek új tagok és nem a vadvizekből hozzák az utánpótlást. Mindre rendszeres orvosi vizsgálat van kiszabva, megfelelő táplálék, stb.
      Azért maradéktalanul nem győztek meg arról, hogy mégis jobb lenne, ha szabadon élhetnének.

      Törlés
  4. Az állatkertekről, cirkuszról hasonló a véleményünk, engem is nyomasztanak, sőt még az állatvásároktól is viszolygok. De biztos, ha lehetőségem nyílt volna, megnéztem volna a showt.
    Érdekes, szép képeket hoztál. Az a kislány a delfinnel nagyon helyes. Tényleg kecses és okos állatok a delfinek.
    A madárházat lehet, hogy ezek után kihagynám :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszi Katici, örülök, ha tetszett. :-)

      Ezek szerint a madarakkal nem vagy ennyire jó viszonyban?

      Törlés
    2. Nézni szeretem őket, messziről. És a bogarakkal is így vagyok egyébként :D)

      Törlés