"Mindig emlékezz rá, hogy a boldogság nem úticél, hanem az utazás maga"

2016. január 27., szerda

Befagyott angyalszárny a tóban

Sok festett házat láttam már közel s távolban. Az egyik legszebb számomra Kufstein közelében az osztrák Walchsee-nél található. Amikor először megláttam csak álltam előtte mint egy megigézett. Minden egyes apró részletét szerettem volna szemeimmel átpásztázni, magamba inni a formákat és színeket.


Walchseehof fogadó

Nyáron persze itt mindig nagy a nyüzsgés, most télies csend vett körül mindent. A Zahmer Kaiser hegyek lábainál fekvő tó most a sífutóké, a jégkuglizóké, egy-egy lovaglóé, hőlégballonozóké és a kirándulóké volt.

A befagyott Walchsee



Jégkuglizók a tavon

Egy darabig figyeltük a játékot, - melyet versenyszerűen játszottak - majd magunk mögött hagytuk a kuglik surrogását és elindultunk, hogy körbejárjuk a tavat.
Mindenütt szépen kiépített sífutópálya kísért. Ezt jövő télen kipróbáljuk!


Sífutó

 
Egy a tavat tápláló patak is befagyva

A mintegy 95 ha területű tavat egy kellemes sétával bármely évszakban körbe lehet járni vagy kerekezni. Kemping, golfpálya, lovaglás várja itt a nyári fürdőzőket.



 

  




Angyalszárny



Visszérkezve a falucskába, mely igen régmúltra tekint vissza egy forró tea és hozzá egy tiroli rétes tett pontot az i-re.

Emlékmű, háttérben a Sankt Johannes templom

Emlékmű 1431-ből
 
 

14 megjegyzés:

  1. hát várhatom én itt azt az angyalt,
    odafagyott nálatok :)))

    de legalább szépséges:)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Ezek az angyalok már csak ilyenek, még jó, hogy mindenütt ott vannak. :-)

      Törlés
  2. El is feledkeztem a címről, csak gyönyörködtem a szép felvételekben! Nagyon nyitott, jó fotós szemével találtad meg az angyalszárnyat!
    Engem most a csodás téli táj ellenére az épületek szépsége fogott meg, a kedvencem mégis a 23-as kép.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszi Mancoka! :-)
      Az épületek nem véletlenül kerültek (kerülnek) a sorba. Nagyon vonzónak találom azt az építési stílust is, akár egyszerűbb, akár díszesebb. Az évszázadok, évtizedek, a szeretet az épített ház(család) külsejére is van írva. Jó ezt látni.
      A 23-as kép pillanata nekem mint fotósnak is különleges. Semmit sem fotózom véletlenül. :-)

      Törlés
  3. Annyira szeretem,mikor megláttok valami szépet fában, felhőben, kőben és most a befagyott víznél az az angyalszárny forma.

    Én sajnos ritkán veszek észre ilyeneket, valahogy nincs szemem hozzá, ill. biztos valami mást bámulok, de azt nagyon :))

    Most eszembe jutott, amit írtál: összehasonlítod a tájainkat...na én most detto :))) mennyivel másabb felétek! és mégis milyen csodás mindegyik helyszín, mennyi szépet ad Neked/Nekünk.

    VálaszTörlés
  4. 13-14-15-16: nálam is a csoda-házas képek a nyerők ! Szabályosan azt érzem,amit írsz is: hogy gazdáik szeretik a házaikat, hogy jó ott lakni. Ezt az itthoni procc házaknál sosem éreztem. Talán egy-egy falusi, öreg kis viskónál még igen, de gazdagéknál soha.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nagyon tetszenek az itt epult hazak, kulonosen ami fabol, sok fabol ( gerendahaz, fazsindelyes) keszult. Feliratos, monogramos, evszammal ellatott, faragott, ciradas...

      Törlés
  5. Ó,az a lovaglás a hóban és az angyalszárny!.....

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. :-) hogy elvezte az a ket lany a vagtat...

      Törlés
  6. Szép. Most is van még hó? Mert itt már egy deka sincs.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. A mult het vasarnap meg ennyi ho volt itt. Ma mar nalunk a varosban sincs semmi, ma 14 fok meleg volt.

      Törlés
  7. Wow! Az első fotókon... Egyszerűen gyönyörű, nem is találok rá szavakat, de talán nem is kell :)
    Az Angyalszárny is nagyon klassz, ismét egy remek meglátás. Gratulálok!
    A tél itt is vicces kedvében van, hasonlóan hozzátok. Holnapra +15C fokot jósolnak...

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm Miklós! A festett házak (főleg 3d-s)hazája itt van a közelünkben. Bámulatos, bármerre járunk el nem mulasztom, hogy közelről megcsodáljam, még ha ezerszer is láttam már.
      És a +15 fok nem vicc, itt is annyi volt két napja. Eltűnt a hó.

      Törlés