"Mindig emlékezz rá, hogy a boldogság nem úticél, hanem az utazás maga"

2016. január 3., vasárnap

Az első túra a császárhoz vezet

Már jó ideje, hogy nem jártunk a hegyekben és igen hiányzott! Az év második napján mi is lehetett volna szebb és jobb kezdete az évnek, mint egy “kiadós” túra felfelé. Abban reménykedtem, hogy havat is látunk majd és nem csak messziről, hanem karnyújtásnyira. Ez a kívánságunk még nem valósult meg, sokkal inkább a tavasz szele lengedezett a Kaiser völgyben.


Kufstein mellett Ebbs település szalamandrás kútjától indultunk az általam elnevezett “gyilkos lépcsőkön” felfelé. Mintegy 300 lépcsőfok nem épp kényelmes fokokkal. Többször jártunk már ezen az úton és az eleje ugyan erőtpróbáló, majd később kellemessé válik. Magányos szenvedésemben bevillantak a beigli és társai képei az ünnepek alatti időből...

Szalamandrás kút

"Gyilkos lépcsők"

Kufstein némi ködpaplan alatt


A karácsony még csak kilenc napja múlt, erre emlékeztettek az út során feldíszített fenyőfák is a völgyben. És azt kell mondjam először csak ezek a fák emlékeztettek bennünket arra, hogy tél van.


Erdei karácsonyfák

 
A levegő illatában a tavasz bújkált. Sarjadó, zöldelő növények illata, főképp a mezei kakukkfű és az egyre több nyíló tavaszt köszöntő virág. Igen, a nemes májvirág még ugyan picit álmos bimbócskái, de már egyre több helyen ébredeznek és lilulnak. Aztán a hanga apró rózsaszín harangocskái és egy számomra újabb növény. Sokat nyomoztam, mire megtaláltam mi is a neve. A pacsirtafű (Polygala chamaebuxus) apró pillangós virága szintén pompázik már. Normális körülmények (?) között márciustól júniusig tenné. Nem elhanyagolható, 800 m magasan járunk.

Igen csak korai nemes májvirágok


Korai hanga

Pacsirtafű


A háttérben már a Wilder Kaiser havas csúcsai

Látjátok az akrobatát?
Bevallom itt fotózáskor egy pillanatig aggódtam. Egy akrobata macsek ücsörgött az ablakban, alatta a mélység. Lenézett, némiképp megingott, megfordult és átugrott a közeli terasz korlátjára. Ezek a macskák!
 




Az almok, hütték között fotóztam egy érdekességet. Örömmel fogadnám az ötleteiteket, mit kaptam lencsevégre, mire jó, mire használják???

JÁTÉK!!!

Mi látható a képen?
Megjegyzésbe írjátok meg az ötleteiteket!

Betértünk a Pfandlhof fogadóba egy frissítőre, de sokáig nem időztünk, mert lassan szürkülni kezdett.

Lefelé könnyebb


A lemenő nap narancsos sugarai színesítették meg a ködbe burkolózott völgyet, Kufstein várát. Csodás színek búcsúzóul!



Az erdőn túl izzik az ég alja



Leírhatatlanul szép!!!
Ezek a csodás fények mennyei megnyitót adtak az aznap estére rendezett “1000 fény éjszakája” rendezvényhez, ahová mi is igyekeztünk a túra után! Erről a következő bejegyzésben!

29 megjegyzés:

  1. túracipő letakarító sárkefe?

    VálaszTörlés
  2. Költői kérdés, nem kell rá válaszolnod, hiszen látom: "És ott az erdőben nem lopják le a díszeket a fákról ???"
    Hangosan felkacagtam a "tehénkefe" láttán. :-) Igen, én ismerem, láttam már több filmben és állandóan mosolyognom kell, ha rágondolok, hogy az okos tehénkék mekkora élvezettel dörgölőznek hozzá.
    A tavaszi virágok jelenléte inkább ijesztő és elszomorító, mint vidámító. Mi vár ránk/rájuk ? Nem is gondolok rá szívesen...

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Tökéletes a megfejtés! :-) Biztos voltam benne, hogy Te ismered!

      Mi vár a kis nyíló virágokra? A hó, a fagy. Valamennyi esett, de már olvad is.

      Törlés
  3. Jó feladvány, de mégis könnyű volt, mert rajta hagytad a gyártó web címét. Így már gyerekjáték, hogy ez vagy szarvasmarha, vagy sertés "hát és derék masszírozó készülék". http://www.krazzmaxx.de/index.php?id=kuhbuerste-viehbuerste

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nagyon figyelmes, így hamar megtaláltad a neten a tárgy hovatartozását! :-)
      Itteni esetben szarvasmarha.

      Törlés
  4. cipőpucoló? :)

    hihetetlen szép képek...minden egyes fotónál megálltam és sóvárogtam...meg irigykedtem :)szinte éreztem a hegyi levegőt, benne a kakukkfű illatát.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nem, nem.

      Kakukkfűillat, elég szokatlanul korai.

      Törlés
  5. Hangulatos, szép újévi túrát tettetek. Lehet, hogy ott is hasonló idő volt/van, mint karácsonykor nálunk? Itt is kitartottak a körömvirágok, százszorszépek egészen eddig.
    Nagyon megfogott a karácsonyfás képed, képeid!:) Merthogy a kertünkben mi megtesszük, az természetes, de egy ekkora erdőben!
    Kérdésedre válaszolva, szerintem egy cipő/csizma tisztító lehet(?)...

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. De jó, ti is odakinn díszítitek a fát? Hisz van nektek belőle bőven! :-)
      Én sem túl gyakran láttam eddig feldíszített erdei karácsonyfákát, de az ötlet nagyon megtetszett.

      Nem, Tiff nem lábbelitisztító.

      Tiff, rendszeresen kommentelek én is Nálad, de nem jelennek meg a hsz-eim... :-(

      Törlés
  6. Meg van bolondulva a természet. Már sorban gázolják el a párzó, óttesten táncoló rigókat és nyulakat.
    Még osem láttam ilyen feldíszített Karácsonyfákat az erdőben, de még sosem voltam Karácsony táján a hegyekben. Sosem felejtem el, hogy egyszer májusban akartunk túrázni, jó magasra és azt gondoltuk, akkor már jó lehet, de combig érő hó fogadott a hegyen és ösvényeknek nyoma sem volt. Évekig érvényes volt nekünk az a szabály, hogy novembertől júliusig nem lehet 1500 m felett túrázni, de manapság meg már egy deka hó sem esik, nem hogy nyár közepéig megmaradna.
    Fogalmam nincs, mi az a kefés tisztító szerkentyű. Nem tudok rájönni, mi passzol be alája. Kíváncsi vagyok.
    Boldog új évet!!!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Most úgy tűnik, hogy jó pár évre "elfelejthetjük" a szép havas alpesi tájat. Meggyőződésem, hogy fordul majd a kocka és nagy hidegek jönnek ránk.
      Erdőben, ilyen magasságokban mi sem gyakran láttunk eddig ennyi feldíszített karácsonyfát, de örülök neki. (Noha elég tarka) Az üzenet - ami mögötte van - az ami igen szimpatikus. Aki(k) tette(ék) örömmel tették, másoknak is. Nem hiszem, hogy bárki is elvenne a díszekből, mert aki erre jár örömöt lel benne (vagy nem) és hagy másnak is belőle.
      Köszi Flögi, nektek is boldog új évet!

      Törlés
  7. nem tudok betelni a (sorban utolsó) képeiddel, annyira csodás

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Én sem, ott akkor különösen igéző volt.

      Törlés
  8. Milyen érdekes, hogy ott tavaszias az idő. Itt ma délelőtt is -8 volt. A hegyek úgy tudnak hiányozni egy idő után, mint a drog. :-D
    Nekem az volt az első gondolatom, hogy valami bakancs tisztító kefe lehet az a szerkentyű.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Tegnap néztem az időjárást és Ti kapjátok a szibériai hideghullámokat, mi meg a langyos golfáramlatit. Mi pont a meleg sáv szélén vagyunk.

      Nem bakancstisztító.

      Törlés
  9. Ez a macsek épp úgy néz ki, mint a mi eltűnt cicánk...

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Gondolod, hogy ennyi km lehet mögötte..? Megjegyzem, nem kizárt.

      Törlés
  10. A játékra több válasz is érkezett már, holnap estig várnék még, kinek mi más ötlete lehet.
    Akik már tippeltek köszönöm és kérem pici türelmüket! :-)

    VálaszTörlés
  11. Úgy látom, hogy hasonlóan zártuk-kezdtük az évet :) Nincs is ennél jobb! Azért ezek a hegyek magasabbak mint az itteniek. Azt hittem ezekben a magasságokban már lesz fehérség. Bár éppen a napokban hallottam, hogy az osztrák síparadicsomok is panganak az ürességtől a hóhiány miatt.
    Szerintem cipőtisztítógépet fotóztál, más ötletem nincs és kíváncsi vagyok majd a megoldásra.
    Az utolsó előtti fotó különösen "ütős" lett, gratulálok!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm.
      Én is így gondolom Miklós. :-) Kirándulással zárni, nyitni, no és évközben is!
      Egyre több hóelőállító szerkezet működik azokban a síparadicsomokban, ahol kevés vagy egyáltalán semmi sincs.
      Nem, nem cipőtisztító.

      Törlés
  12. Türelmesen és izgatottan várok. :-D

    VálaszTörlés
  13. A kérdésedre én valamilyen tisztítóra, polírozó, fényesítő dologra gondolnék. :)
    Gyönyörű képeket készítettél! A feldíszített fenyőfákon elcsodálkoztam. Még sosem láttam erdei karácsonyfákat! A képeknél elidőztem, meseszépek!
    Kíváncsian várom a választ a megfejtést! :)))

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszi Éva, különleges volt így az erdei kirándulás.

      Nem, nem tisztító és nem is polírozó. Maszírozó! :-D

      Törlés
  14. Nagyon köszönöm a tippjeiteket a háztáji maszírozó, kefe a helyes megoldás.
    Egy videó róla, hogy is alkalmazzák a kis "kéjencek": https://www.youtube.com/watch?v=JtNgHkvSG50

    Sokatoknak igaza is lehetett volna a cipő/bakancskefével kapcsolatban. A fotón nem látszik a méret és én sem írtam róla. De ezennel a tehenek jólétére öszpontosítanak a gazdák és ilyen eszközt is kapnak hozzá.

    Köszönöm, hogy velem játszottatok!!! :-)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Soha nem hallottam még róla. Nagyon ötletes és ismét tanultam valamit :)

      Törlés
  15. Erről jól lemaradt, de így utólag olvasva is jót derültem... Micsoda fotók megint...

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Vera, erről le, de majd jön a következő. Köszi! :-)

      Törlés