"Mindig emlékezz rá, hogy a boldogság nem úticél, hanem az utazás maga"

2015. december 21., hétfő

Napsütötte advent

Ugyan szép zúzmarakristályok lepték még be reggel az autónkat, de a nap sugarai azt jelezték szép napos időnk lesz. A csillogó zúzmara-bársony öltözet aztán hamarosan leolvadt, felszökött a hőmérő szála 8-12 fokra.

Zúzmara bársony



Három évvel ezelőtti képeimet fedeztem fel, akkor sem volt hó, akkor is ilyen napos időben kirándultunk az Auerbach partján. Az idén talán még zöldebb, ragyogóbb volt a táj, mint akkor. Nyíló virágokkal, döngicsélő serény méhekkel is találkoztunk.






Repcén döngicsélő méhek

Erdei iszalag



Figyelnek :-)


Elsétáltunk az Auerbach és az Inn-folyó torkolátig. Igen kevés víz táplálja e patakból a folyót.

Alattunk a víznek kéne hömpölyögni

Csendes Inn

 



A delta megkerülte után haladtunk a víz folyásával szembe. A vízlépcsős patak semmit sem változott.





Habot pörget a víz a kövek közt

A vízparton egy színes tábla  az 1743-as évekre emlékeztet, amikor is Oberaudorf ellensége az osztrák megtámadta a lakókat. A kép azt a pillanatot örökíti meg, amikor két bajor járőr egy osztrákon kegyetlenül elégtételt vesz.


Néha közelítettünk  a lakóházakhoz...










Karácsony küszöbén szikrázó napsütés. A távolabbi hegyeket csodálva sóvárogtunk a hó után...






12 megjegyzés:

  1. Nagyon szép fotókat hoztál ismét. Szépek a jeges textúrák.
    A "figyelő" fa hatalmas! Remekül észrevetted. Először azt hittem, hogy valamilyen állat tekintete, aztán másodjára realizáltam mit is látok :D No, és a hegye... Annyiszor leírtam már, hogy teljesen odavagyok értük.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm Miklós. Gyakran fotózom "figyelő" fákat is, már van egy gyűjteményem abból is. :-)

      Törlés
  2. Csodálatos jeges textil!
    Nálunk köd van,és csupa víz minden.

    Megvannak a fotóid? De jó neked! Nekem már a 2.külső vinchesterem döglött be, rajta 10 év fotóival.:( Talán még fel tudják éleszteni.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszi Mamka :-)
      Éjjel és reggelente itt is ködös, de napközben ragyogó napsütés. 10-14 fokot ígérnek az ünnepekre. Egyik szemem sír, másik nevet.

      10 év fotója, wow! Remélem sikerül "visszavarázsolni" őket. Van hely bőven a gépemen, meg egy biztonsági másolat a külső winchesteren.

      Törlés
  3. Meseszép fényképeket készítettél! Én is sóvárgok a hó után, de legjobban a gyerekeket sajnálom, akik szinte felnőnek úgy, hogy havas játékokat alig játszottak.
    Figyelő fák? ez nagyon jó elnevezés! Érdekes a fotó, nagyon tetszik! :)
    Kedves Kavics! Engedd meg, hogy itt kívánjak Neked boldog , áldott, örömteli szép karácsonyt! Nem tudom, hol, és hogy jutok gép elé, sajnos az enyém felmondott!!! :)))))

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszi Éva, tényleg sajnálatos, hogy a gyerekek nagy része nem tudja úgy "kihasználni" a telet, mint ahogy mi tudtuk. :-)

      Éva, nagyon köszönöm a karácsonyi jókívánságaidat! <3 Szívből kívánom Neked és családodnak is!!!
      Talán a Jézuska megajándékoz egy új számítógéppel... :-)

      Törlés
  4. Bizony, valahogy a képek láttán, nem karácsonyi hangulata támad az embernek. Néha arra gondolok, lehet, hogy pár évtized múlva már ezt is vissza fogjuk sírni ? Amikor majd karácsonykor is kabát nélkül lehet sétálni az elsivatagosodó mezőkön ?
    Soha nem fogom elfelejteni, amikor először jártam az Adriánál, (kb.40 éve) azt mondtam, ilyen helyen szeretnék élni, ahol nincs tél ! Nos lehet, hogy valóra válik a vágyam – de nem biztos, hogy egyben boldogít is….

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Látod, látod Aranyos hamarabb teljesült a kívánságod mint gondoltad volna... Most, hogy itt áll a küszöbön a hó nélküli tél már nem is kívánjuk annyira.
      Korábban én is azt mondtam, hó nélkül is meglennék... ezennel visszavonom ünnepélyesen! :-)

      Törlés
  5. A fa-szem nagyon eredeti, tényleg mintha egy lény nézne rám. :-)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Már többször fotóztam ehhez hasonlókat, de ez a "példány" valóban nagyon eredeti. :-)

      Törlés
  6. Mindenki megemlíti a fa-szemet, én sem tudom kihagyni, szédületesen jó! :) ilyenkor kicsit 'irigy' vagyok, hogy ennyire jó szemed van észrevenni ezeket a nagyon érdekes részleteket :)

    Látod, megint tanultam tőled: a 10. képen az erdei iszalag...múltkor én is láttam meg fotóztam is egy túra alkalmával, de nem tudtam mi az, csak tetszett, érdekes volt :) úgyhogy köszönet érte :)

    Én sem örülök ennek az időjárásnak. Ebben a hónapban - sokat mondok, ha azt írom - kb. 10 órát láttuk a napot. Reggel egy fok, napközben három. És köd, szürkeség, szitálás. Megöli az embert ez az egyhangúság :) Még a kertből szedem ki a sárgarépát a leveshez...hol normális ez?

    Na jó, nem siránkozok, ünnepeljünk inkább :))

    Nagyon szép Karácsonyt kívánok Neked/Nektek drága Kavics! <3

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Tudod mi az érdekes a figyelő fákban Orsi? Nem emlékszem, hogy korábban láttam volna. Két esélyes a dolog, vagy nem figyeltem rájuk vagy errefelé gyakoribbak és feltűnnek.

      Az iszalagot én is korábban szömörcének hívtam, mára megtanultam, hogy ez a szakállas téli virág az erdei iszalag. Ennek van a szép lila, kék, rózsaszín nemesített változata a kertekben.

      A hosszútávú köd és szürkeség valóban lehangoló. Napfüggő vagyok én is, a hangulatomat nagyon tudja befolyásolni. Megértelek!
      De hogy a sárgarépát még most is a kertből szeded.... hát ez sem normális.

      Köszönöm Neked is a karácsonyi jókívánságokat! <3 Szívből kívánom Neked és családodnak is!!!

      Törlés