"Mindig emlékezz rá, hogy a boldogság nem úticél, hanem az utazás maga"

2015. augusztus 23., vasárnap

Müncheni pillanatok

Bármi okból Münchenbe megyek, el nem szalasztom, hogy a fényképezőgépet magammal vigyem. Hisz ott (is) mindig látok megörökíteni valót, mégha sietős is a dolgom. Persze nem nehéz, szeretem a város hangulatát, az ottani feelinget.
Mindig akad valami újdonság a változatlan több száz éves vagy a modern épületek között.


A repülőtér Terminal 2-es fedett aulájában mindenképp. Most épp kezdő szörfösök probálhatták ki magukat a mesterséges hullámok között/felett. Igazi nyaralási hangulatot varázsolt ezzel a Lufthansa az idelátogatnak. A karibi ézés jól megfért a sörkert mellett. :-D



Az aulában a reptér névadójának - Franz Josef Strauß - születésenek évfordulójára egy kiállítást rendeztek egy német karikaturista vicces képeiből.


Franz Josef Strauß

Az elmaradhatatlan Marienplatz, ahol mindig annyi a turista, a nézelődő.

A városháza, háttérben a Miasszonyunk temploma




A neogótikus stílusban készült épület annyi figyelemre méltó apró részlettel rendelkezik, hogy arról sok-sok bejegyzést lehetne írni...



 

Mária oszlop a tér közepén


A belváros változatosságáról az utcai művészek is gondoskodnak.


Akit most lencsevégre kaptam egy ötletes vízrendszerrel dolgozott. Igen nagy sikerrel, tömeg állta körbe és ha egész nap úgy ment mint azalatt a pár perc alatt amit láttam, jó kis órabérrel térhetet haza. Szemesnek/ötletesnek áll a világ.

Hirmer divatház, nyaranta muskátlival gazdagon

13 megjegyzés:

  1. Megértem, hogy volt sikere az "élő szobornak" - valóban tökéletesre sikeredett, már ránézésre is. Annyi ilyen szobor van szanaszét a világban, nem csodálom, ha a járókelők meglepődtek amikor ez akcióba kezdett - habár azt nem írtad le, végülis miképp produkálta magát ?

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. A kezében lévő pohárból folyamatosan csorgatta a vizet, ki nem fogyott belőle. Körülötte mindenütt víz volt és a járókelőket (főleg gyerekek) akik pénzt dobtak a ládikájába magához intette és a tenyerükbe vizet csorgatott. Volt, akit meg is szentelt a vízzel. Némelyek "arany" rögöket is kaptak tőle ajándékba. Ez persze igen jó forgalmat hozott neki, sokak szerettek volna a vízből és az aranyból is. :-)

      Törlés
    2. Mindig elcsodálkozom az emberi elme találékonyságán... Most is....

      Törlés
  2. Jó hogy leírtad, én is kíváncsi voltam, mivel hozott újdonságot egy ilyen élő szobor :)
    sok évvel ezelőtt Barcelonában láttam először ilyet, nekem tetszenek, bár azon kiakadtam, hogy mennyi festéket kell magára kenni és abban lenni órákon át, de biztos megéri neki.

    Nagyon szép város lehet München. A reptérről jutott eszembe, hogy hamarosan ott landol a lányom, meghívták, megy megint az Oktoberfestre :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Bevallom nem is gondoltam volna, hogy a részletek is érdekelnek benneteket. Azt hittem unalmas lesz, ezért nem is rélszleteztem. Örülök, hogy jeleztétek, máskor odafigyelek erre!
      Igen, rengeteg festék és miegyéb van rajtuk és sokáig mozdulatlanok. Nem semmi a napon mindezt tenni...

      Oktoberfest, Ti is eljöhetnétek! :-) Megmutatnám nektek a várost.

      Törlés
    2. Hejj, de nagyon jó lenne! :) a férjem már pedzegette, hogy menjünk el egyszer mi is...nem tudom mikor kerül rá sor.
      Lehet csak arra fentebb megyünk, tudod :)))

      Törlés
    3. Ha a férjed már pedzegette, akkor kin múlik még...? :-)
      Miért csak arra fentebb?

      Törlés
    4. Végig gondolgattuk mi már ezt, hogy is kéne menni...repülővel? kocsival? egyedül vagy hívjunk társakat? így aztán eddig még csak tervezgetés szintjén maradt...

      Törlés
  3. Tetszik a reptéren kialakított karibi sarok :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Kis helyen, de annál látványosabban csinálták meg. Élvezet volt a hullámlovasokat nézni.

      Törlés
  4. Jó volt olvasni... Az első pillanatba azt gondoltam csak szobor....Mozdulatlanságot is tanulni kell...
    Azok a muskátlik............
    köszönöm...Szép hetet!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Örülök Vera.:-) Nagyon élethű volt a szoborművész, jól csinálta a dolgát. Neked is szép hetet! :-)

      Törlés