"Mindig emlékezz rá, hogy a boldogság nem úticél, hanem az utazás maga"

2015. augusztus 16., vasárnap

Málna, som, szeder - színek

A színek bordóba, vörösbe játszanak. Érett, zamatos, ízes.


A meleg nyár meghozta e gyümölcsök érését. Málnát málnával eszünk.
Kocogás közben egy jó helyen som bokrokat fedeztem fel. Nagyon szeretem a lekvárt belőle, gondoltam kipróbálom a készítését.
Az erdei szedrek is érnek már. Két éve felfedeztem egy jó magas szederlugast az erdőben. Ellátogattunk oda is. Még csak most kezd érni, de az esőszegény időszak nyomai már láthatóak, apró szemek. Azért sikerült egy keveset szednünk. Hogy mit készítettem mindezekből azt a gasztrós blogomban (jobb oldalon látható: "... nem csak kőleves") nézhetitek hamarosan meg.


Estére végre - stílusosan "Gott Dank" (hála Istennek) - megjött a várva-várt megváltó nagy cseppes eső, ami később szép szivárvánnyal búcsúzott.

Gott Dank

Bad Feilnbach

Az olasz hegyek felől érkezik




21 megjegyzés:

  1. ahhh, eső! mi az? létezik még olyan? :) Remélem már mi is kapunk belőle, mert megöl ez a forró, poros levegő :(

    som lekvár...most vettem Torockón egy kis üveggel, de az nekem olyan igazi kuriózum :) azt csak kanalanként, ízlelgetve...ahogy a hecsedli lekvárt is :)
    Alig várom, hogy az erdőben találjunk mi is somfát, jaj de jó róla legelni :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Ha jól látom talán kaptok ti is belőle: http://www.blitzortung.org/Webpages/index.php?lang=hu&page_0=10
      Igen Orsi, a somlekvár olyan kuriózum, én is most kísérletezem vele. Itt a lakott területen már szinte le is érett, hihetetlen gyorsan potyog a földre. Az erdei szederre még várhatunk és talán ez a eső hízlalja a szemeket. :-)

      Törlés
    2. biztos kapunk...már dörög/morog az ég alja...

      Törlés
  2. köszönöm Istenem, :))
    annyira szép
    imádom ezeket a képeket, a gyümölcseid színeit, a szivárványt, az esőt, az esőfelhőket,. a mindent a,

    VálaszTörlés
  3. a 6. képed különösen tetszik, nálunk is ilyen hosszúszárú esőcseppek estek:)))Ö)))

    VálaszTörlés
  4. megnéztem volna azt az ajánlott oldalt, a blitzortung vagy mi, de nem engedi másolni a sort

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Hm, ezt nem értem, próbáltam átmásolni és nálam működik.

      Törlés
    2. funkcion disabled-et ír nekem

      Törlés
    3. Katalin, másold ki a linket, működnie kell. Most kérdeztem a többieket, mindenki meg tudja nézni.

      Törlés
  5. A legcsodásabb kép a zuhogó-esős !!! Bár csak ideérne már hozzánk is. Tegnap este ugyan volt egy pici eső - de emiatt aztán ma a 32 fokhoz még a párásság is társult... Unom már EZT a nyarat !
    A málna olyan drága volt, hogy csak egy tálcányi van eltéve a fagyasztóba, delikatesznek. A szeder rászáradt a bokorra... Sajnos nem jártam a hegyen, a somtermésről nem tudok számot adni :-(
    Így hát csendben egy picit irigykedem ezekre....

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Első nap nálunk is így volt, akkora páratartalmat okozott, hogy alig kaptunk levegőt, de mára már lehűlt. Kellett a kabát.
      A sommal molyoltam egy kicsit, majd mutatom a gasztrós blogban.

      Törlés
  6. Milyen jó: kimenni az erdőbe és korárba szedni a lekvárnak valót!!!!
    Én áfonyára vágyom-,miért is ne?:)---Erdélyben van,de csak a hegyekben ,ott meg nem voltunk.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Igen, az áfonya hiányzik még a sorból... :-)

      Törlés
  7. Tegnap este kaptuk csak ízelítőt milyen az eső.../ 2 milliméter.../ viszont ma reggelre kaptunk még nem sokat... de a levegő legalább kicsit jobb lett..Szép az esős képed...Én is próbáltam már többször fotózi ahogy esik... de eddig még nem sikerült igazi szép fotó...

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Örülök Vera, hogy nálatok is végre felfrissült.
      Igen, az esőt nem könnyű fotózni, még én is próbálkozom, hogy azt adja vissza a kép, amit ott látok/érzek.

      Törlés
  8. Csodálatos képek, mint mindig! Jaj, de jó lenne egy ilyen szederlugas, Málna mókus imádja a szedret is nemcsak a málnát! Megnéztem a gasztrós blogodat, nagyon tetszik! Felénk is esett már szombat éjszaka szép csendesen, ma éjjel meg égi háborúra ébredtem, napközben is sokat esett. Annyira kellett már az eső, meg az enyhülés már nehezen viseltem a pokoli hőséget.
    további szép estét, jó hetet kívánok! :-)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszi Aloha. :-)
      Olyan jó hallani mindőtöktől, hogy itt is, ott is esett! Végre. :-)
      Neked is szép hetet kívánok!

      Törlés
  9. Megérkezett az égi áldás. Tegnap este óta többször volt trópusi eső jellegű felhőszakadás itt Budapesten. A páratartalom egyből megugrott vagy 30%-ot, csakhogy biztosan a trópusokon érezzük magunkat :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Jó hallani, hoggy ott is esett. Nálunk is így kezdődött, hihetetlenül magas páratartalommal.
      Most végre elviselhető és kellemes.

      Törlés