2014. július 11., péntek

Kaisertal 2., pillangók és új ismerősök

A múlt hónapban, amikor itt jártunk Természetanya közbeszólt, hogy tovább tudtunk volna menni a völgy belsejébe, ezért ezen a hétvégén újra nekivágtunk, ahogy ígértem… először az erőtpróbáló lépcsőknek. Az út a Veitenhof fogadóig egyező, onnan volt új nekünk is.

A parkolóban indulás előtt egy kedves kis müncheni magyar csapattal ismerkedtünk össze és együtt indultunk neki a Ritzau Alm-ig 1161 m-ig.
Útközben aztán jobban összeismerkedtünk, sokat beszélgettünk és nevettünk. Ez némiképp elvonta a figyelmem a fotózásról, de egyáltalán nem bántam.
Amikor a varázserdő részen haladtunk felfelé hirtelen egy pillangó szállt a pólómra, sikerült átcsalnom a kezemre, de azt már nem várta meg, hogy lefotózzam… majd visszatért párom fején lévő napszemüvegére, majd hosszasan elidőzött a fejebúbján, ekkor tudtam lencsevégre kapni a kedves megpihenőt..

Nem csak én vonzódom párom ezüstös hajához :-)

Közeledvén a Ritzau Almhoz egy kihalt fa törzsén egy írás. A nép mondáival a Kufstein környéki erdőkben gyakran találkozunk egy-egy játékos információs táblával.

E tábla szerint a Naunspitze (1633 m) és a Petersköpfl hegyek keletkezésére vonatkozik a monda. Régen a rossz időért itt a hegyekben egy gonosz boszorka volt a felelős. Ez a boszorka a hegyek között söprűjén repkedve rikácsolt, fekete felhőket keverve, dörgött, villámlott. Peter a birkapásztor behúzódott egy sziklamenedékbe és megátkozta a boszorkát, amiért fekete bárányfelhőket, rossz időt küld. A boszorka haragjában szintén megátkozta Petert és a kőszikla fogságába zárta. Másnap a vadorzó Jörgei, aki szintén a mágia és varázslatok tudója is volt, gyógynövényekkel, varázsigével kiszabadította Petert a fogságából. Azóta hívják az itteni hegy csúcsát Petersköpfel-nek.

Naunspitze(1633 m) és Petersköpfl a háttérben

Ritzau Alm

Egy kis kápolna a közelben, sokáig néztem e képet

Kaisertal, lenn az Inn folyó

Wilder Kaiser

A völgynek még bőven vannak számunkra felfedezetlen útjai. biztos, hogy nem utoljára jártunk itt. Talán a következő állomás az erdőben az 1388 m-en álló Vorderkaiserfeldenhütte lesz.

Vorderkaiserfeldenhütte

1. Csodálatosak a képek és bosszant, hogy mi idén nem jutunk oda. Most is csak nekem volt két szabadnapom, abban is szakadt végig az eső. Sajnos havi 1-2 napon kívül nem igen van közösen szabadnapunk, de akkor meg az időjárás szól bele, vagy régen várt, másik aktuális program jön.
    Ahol a zöld lejtők és kék és és rikítóan fehér felhők vannak a képeiden, használsz valamilyen effektet a fényképezéskor, hogy a színek ennyire erélyesek? Mert hát ugyanaz a gépünk van és nekem mindig fakók a színek, mintha egy vékony szürke fátyol lenne a lencsém előtt és utólag kell kontraszttal megerősíteni.

1. Ne bosszankodj, miért nem juttok el? Legutóbb is az Altmühlsee-nél jártatok. az is 2 óra autóval. Fele annyi idő alatt itt lehetnétek a Kaisertalba.. :-)
      Nem változtatok a fotóimon, lencsém sincs, majd azt a makrolencsét fogom csak megvenni, a makroképekhez.
      Nekem úgy tűnik, hogy fény kérdése a dolog. Ha megfelelő a fény erőssége, esési szöge, akkor lesznek szép éles képek. Ami feltűnt, hogy - főleg virágok fotózásakor - a kék és a lila másként jön át a gépen. Nem olyan szép, mint amilyennek valóban látom.

2. Igen, a gép a lila és a narancs színt nagyon megfakítja.
      Amikor az Altmühlseehez mentünk, az volt az egyetlen szabadnapunk és a barátainkhoz mentünk grillezni, de ők dolgoztak 2-ig, így az előtte lévő időt ki tudtuk használni.
      De mi már a wettersteinban minden szegletet bejártunk és mi telhetetlenek vagyunk, nem elégszünk meg kis hegyekkel, hanem mindig 1800-2000 méterig akarunk felmenni, és ehhez hajnalban kell kelni és 8-10 órát vagy úton, ehhez egyszerűen nincs erőnk, ha csak egy szabadnap van, mert akkor fontosabb, hogy kialudjuk alaposan magunkat. :-)

2. Azt tudod, hogy mikor épült a kápolna?

1. Azt tudom, hogy egy házaspár/család építette és a nő (66-os születésű) pár éva meghalt és ide lett eltemetve.

3. a 17. fotót nézegetve az volt az első gondolatom: minden fáradtságot, minden méter mászást megér, ha ilyen csodás panorámát láthat az ember.

Mi is, ha eljutunk a hegyekbe egy-egy túra alkalmával, nem tudok betelni a látvánnyal. Soha nem tudom megunni. Alföldi emberként csodaként élem meg :)

az a kápolna tényleg nagyon szép...

1. Igen, mikor már én is fenn vagyok, én is pontosan ezt érzem Orsi :-) ez az egyik legnagyobb motivációm.
      A kápolna ebben a közegben mesés, hosszú percekig nézem csak nézem a fotót... és értem a házaspárt, aki odaépítette. Mégis milyen az élet, szomorúsággal van körülfonva... bár, nézőpont kérdése egy-egy történés.

4. Jaj de, jaj de...! Ahogy a zöld átmegy kékbe, gyönyörű! És a kápolna... Nagyon szép!

5. Hát az a pillangós a kobakon nagyon jópofa! Ráadásul Te is rajta vagy. :-)

1. :-) igen, Pipulka én is, jó szemed van.

6. Annyira csodásak a képeid mint mindig! A kápolnás kép meg fantasztikus...!
    Köszi, ezt a szép kirándulást, további szép hétvégét kívánok!:-)

1. Szívesen, máskor is Aloha :-) Neked is szép hétvégét! :-)