"Mindig emlékezz rá, hogy a boldogság nem úticél, hanem az utazás maga"

2014. július 6., vasárnap

Inn, az Alpok zöld folyója

Amióta az Inn folyó közelébe költöztünk, az attól a perctől fogva befolyásolja az életem. Nem csak azért, mert nap mint nap áthaladok a felette feszülő hídon és ezer arcát látom, hanem, mert annyi lehetőséget ad felfedezni. Bakancslistámon egy vágy végigjárni az Inn mentét a forrástól Lunghinsee (Svájc) egészen Passauig, míg a (mi) jó öreg Dunánkba torkollik.

Boglárka

Vadon nővő nyáriorgona

A három országon áthaladó 517 km hosszával az Alpok egyik legnagyobb folyójának számít. 
“Egy folyó nem csak víz…” hangzik el az Inn, az Alpok zöld folyója (Der Inn - Grüner Fluß aus den Alpen) című természetfilmben (német nyelvű), ami nálam sokkal szebben tudja bemutatni e folyó titkait, színeit, különböző arcát.



Napok óta aggódva figyelem a közelünkben az Inn partján kezdődő munkálatokat. Amikor a folyó mentén először a Sankt Leonhard forráshoz kirándultunk vettük észre ezt a figyelemfelkeltő táblát:


Miszerint tervbe van, sőt már megvalósítás alatt, egy új elkerülőút 43 m magasságban az Inn folyó egy viszonylag érintetlen részén a Sankt Leonhard forrás közelében. Sokan úgy vélik, hogy túlságos beavatkozás az itteni ökológiai rendszerbe.


Hatalmas földrostáló

Aznap a forráshoz kirándultunk és kicsit közelebbről szemügyre vettük a környéket. Most még minden a nyár virágaival terítve, egy-egy gazdálkodás a közelben, de a távolból munkagépek zaja hangzott, elnyomta a csendet, a madarak énekét. Már látszottak a területek, ahol a munkagépek elindultak.


katángkóró

imola

kigyószisz

ökörfarkkóró

apró harangvirágok

Talán az utolsó fotók egyike a még elkerülőút nélkül tájról


Az Inn ártere







Saját videó a természet hangjairól:


 
Magányos kócsag


Repülés zuhogó esőben

Megtöltöttük üvegjeinket a Sankt Leonhard forrásnál és szaporáztuk lépteinket hazafelé. De az utunkba eső vad cseresznyefát nem hagyhattam ki. Apró gyümölcsei nagyobb borsószemre hasonlítottak, feketén mosolygott, érdekes édes-fanyar íze csak nekem ízlett, párom nem díjazta. Eső épp megmosta, csak szednem kellett.
A gyalogút széléről még gyorsan szedtem a vadon növő épp virágzó kakukkfűből is, estére jó volt a vacsorához a gombára, zamatos íze sokkal intenzívebb a cserepes kakukkfüvemnél.


kakukkfű


10 megjegyzés:

  1. Szia Kavics,
    nem tudom, mit mondjak a hídhoz. Gondolom, úgyis odaépítik. Soha sem tudom, hogy valóban annyira sokat változtat-e egy ilyen építmény az élővilágra nézve.
    A kaukkfűvel most alaposan megleptél, mert nem tudtam, hogy erre felé is nő. Én Görgországból ismerem, de ott teljesen másképp néz ki, így nem is voltambiztos benne,hogy ez valóban az-e, de utánanéztem és csodálkozok, hogy ilyen megjelenése is van. Vajon az íze is olyan intenzív, mint a görögé?
    üdv

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szia Flögi, igen, a hidat ideépítik. Hogy mennyire avatkozik be az élővilágba, majd meglátjuk.
      A kakukkfűnek is több változata van. A Chiemsee partán is nő, tegnap a Kaisertalban jártunk, ott is szedtem a hegyoldalon. Jellegzetes illatáról nem lehet eltéveszteni. A görög változatát sajnos nem ismerem. De azt tudom, hogy amit itt a hegyekben, legelőkön szedek sokkal aromásabbak, annál ami nekem cserépben nő.
      Hozzál Görögörszágból és akkor össze tudod hasonlítani! Biztos vagyok, hogy a közeletekben a legelőkön, réteken is most nyílik, hamar meglátod, az illatáról könnyen felismered. :-)

      Törlés
  2. Nagyon tetszik, hogy kis videókkal is színesíted a bejegyzéseket :-)

    VálaszTörlés
  3. Nem biztos, hogy tudják az okosok, hogy megéri e beavatkozni az élővilágba, majd évtizedek múlva derül ki! A civilizáció viszont ma, sok embernek mindennél fontosabb.
    Nm csodálkozom, hogy imádod az Inn-t, én is így lennék vele!:) Szerencsés dolog, ha egy ilyen fantasztikus folyó közelében élhet az ember! Én is eltéríteném a Dunát egy kicsit, mert a víz nagyon hiányzik nekünk, hogy minden kerek legyen..., de ne legyünk elégedetlenek! Itt a forrás és nyaranta vár a Duna minket!;)
    Ügyes vagy, hogy videókat tudsz feltenni, nagyon ott érzem magam ilyenkor, köszi!;)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Az gyaníṭom, hogy igazad van az "okosokkal" kapcsolatban.. :-(
      Van forrásotok, az nagyszerű! Szeretek ott időzni, hallgatni, nézni. :-)
      Igen, a videóval jobban át lehet adni az érzést. Én köszönöm, hogy benéztél Tiffanylda :-)

      Törlés
  4. Milyen csodálatos ez a vidék is!!!!!
    Szép volt látni a boldogság kék lepkéjét.:)
    Viszont nagy szomorúság látni ,ahogy az ember tönkreteszi az Isten teremtette világot. Most olvasni a hírekben,hogy összedőlt egy ártéri beavatkozás miatt Erdélyben,ami még megmaradt:http://itthon.ma/erdelyorszag.php?cikk_id=4736
    De itt remény szerint talán okosan építkeznek.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszi a linket, olvastam pár napja én is. :-(
      Tudom, hogy bizonyos dolgokra szükségünk van, de hol a határ...? Van e ?

      Törlés
  5. Sajnos, a fejlődés rombolással/pusztítással is jár és úgyis megcsinálják azt az elkerülő utat, nem számít már hogy milyen élőlények életterét veszik el...sokkal magasabb érdekek dolgoznak már ilyenkor...

    Hegyi kakukkfű...én is hoztam, tövestől az egyik túráról, egy maradt meg a három kis tőből, tényleg sokkal intenzívebb az illata, mint az itthon ültetettnek. Remélem már az az egy nem pusztul ki...

    óóó, az a kis vadcseresznye :)) imádom! :) tőlünk nem messze is vannak ilyen fák, mire mentünk volna szedni, már a madarak leették a javát, de azért jutott nekem is, annyira különleges a kicsit kesernyés ízével:)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Sajnos igazad van. :-(

      Ugye, hogy intenzívebb a hegyi? Egy megmaradt Neked? De jó! Vigyázz rá!

      Én sem értem, hogy a seregélyek nálunk miért nem ették még le a vadcseresznyét, pedig vannak elegen. Különleges az a pici kesernyés utóíz, nekem is bejön. :-)

      Törlés