"Mindig emlékezz rá, hogy a boldogság nem úticél, hanem az utazás maga"

2014. június 11., szerda

Jenbach vízesések

Bad Feilnbach településnél a Jenbach völgyön át - hol másutt - a Jenbach folyó mentén haladtunk felfelé a hegyekbe. A dohányzásmentes világnap alkalmából - na, nem mintha ez bennünket valamelyest is befolyásolna, nem dohányzunk - mégis örülök, hogy ilyen világnapokat jegyzünk -, kiszellőztettük a fejünket, a gondolatainkat a friss alpesi levegőn.

Smaragdzöld Jenbach folyó



Mesterséges vízlépcsők

Szieszta a felduzzasztott folyóparton
 


Ötletes :-)




A folyó túloldalán erdőiskola táborozik


 


A folyópart hatalmas kövekkel kirakott, a folyó sebessége szabályozott. Gyakoriak az érdekes hasadású, olykor késpenge élességű mészmárga kövek, amiről már a lizldorfi kiránduláson írtam. Egyébként a Lizldorf folyó párhuzamosan fut alá a Jenbach folyóval együtt a völgybe, tőle mintegy 2,5 - 3 km-re keletre.






Úton-útfélen találhatók hasonló kőtornyok



A hegyoldalról lecsorgó erek, patakok töltik, duzzasztják a nagy folyót. Hol csobogás, hol mély alázúdulás tölti ki az erdő csendjét.



Csendes pihenőhely




A már illatozó vadrózsák mellett ismét újabb érdekes növényeket fedeztem fel magamnak! Sajnos még nem tudtam mindet beazonosítani.

Vadrózsa




Fehér madársisak, egy kosborféle


Imola



Egy-két négyzetméternyi foltban és csakis itt, vörös színű here világított ki a fűfélék közül.




A mohás kövek között az alácsorgó vízben egy az ibolyára emlékeztető lila apró virágú szépség.


 
Az első erdei gomba, amit találtunk
Nem szoktam növényeket begyűjteni, kiszakítani környezetükből és hazavinni. Igazán ott szépek, ahol nyílnak, azért fotózom, hogy ilyen formán örökítsem meg. Mégis egy bizonyos fűfélének nem tudtam ellenállni. Rengeteg volt az útszélen, érdekes feketés virágzata hívta magára a figyelmet, megszárítva szép lesz a vázában. Télre hasonló fűféléket szoktam szárazvirágként dekorációnak használni.



Volt, hogy meredekké vált az út felfelé, keskeny, köves, gyökerekkel átszőtt. Odalenn a több méteres mélység. Volt, ahol kényelmes erdei ösvényen lehet haladni és a meghasadt kősziklák között hangosan zúdul alá a Jenbach kidőlt farönköket sodorva magával.

Tátongó mélység alattunk


Kőomlás blokkolók




Meghasadt sziklák, kidőlt farönkök a sordásban





Induláskor a parkolóban ő búcsúzott tőlünk :-)

 

24 megjegyzés:

  1. Nekem ez mesevilág, csoda, hogy létezik a világban...
    Megnéztem a tavalyi kirándulásod is, köszönet a sok szép képért!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Kincse, több mint egy évtizede élek itt és nekem is még mindig egy mesevilág... remélem így is marad örökre. :-)
      Talán másoknak a képek után mindig ugyanaz, nekem minden kirándulás ad valami mást, tanít valami újat.
      Köszönöm, hogy velünk tartasz!

      Törlés
  2. mit is mondjak...azok a vízesések fölöttébb tetszenek, simán elképzeltem magam ott locsizni a vízben, bár gondolom még elég hideg, ami a hegyekből jön le...de most minden jólesne, ami hűsít egy kicsit is.
    Olyan hiányérzetem lett, nagyon régen voltam túrázni (május elején) és még várni kell rá bő 10 napot.

    Jó volt veled tartani most, nagyon ...ilyenkor kísérlek ám én is:)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Igazad van Orsi, a víz elég hideg, nekem mindig :-) legyen akár 30-35 fok meleg, a hegyi patakok sosem melegszenek fel nagyon. Kezet mosni, picit felfrissülni nagyon jó.
      Már csak 10 nap és kirándulás..? De jó lesz, merre mentek???

      Örülök Neked is ha velünk tartasz, hiányoznál is, ha nem jönnél.. :-)

      Törlés
    2. jah, túra lesz, de csak akkor megyek, ha nem lesz hőség :)) ha 30 fok felett lesz, kihagyom...amúgy is halok meg a melegtől, hát még 20 km és 1000 m szintkülönbség után....egyébként a Réz hegységbe megyünk.

      Törlés
    3. Orsi, 30 foktől mi sem megyünk kirándulni, azt nem tudnánk élvezni, az csak szendevés. Mire Ti mentek biztos lehül a levegő, kellemesebb lesz. Bár nálunk már szerda óta esni kéne, de valahogy kihagy bennünket a lehülés, most is 28 fokot mutat a hőmérő szála.

      Törlés
  3. Ó, mennyi-mennyi szépség! Csak ámulok!

    VálaszTörlés
  4. Nagyon szeretem az ilyen helyeket, erdő és víz, nekem ez a kedvenc. gyönyörűek a képeid!!! Köszi az élményt! :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Jenever,, nekem is, örülök, hogy újra itt vagy! :-) Én is köszönöm :-)

      Törlés
  5. Ez a rengeteg víz... hogy bírod megállni, hogy ne fürödj meg benne? :-)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. BariBori, ez nagyon egyszerű: odafenn a hegyekben nincs az a nagy hőség, a víz hőmérséklete fürdéshez meglehetősen hideg (10 fok alatt) és nekem nem elemem a víz. Szeretem, de nem annyira, mint fürdőzés.

      Törlés
    2. Ó, erre nem is gondoltam az itteni kánikulában :-) Itt lassan egy pocsolyában is meghempergek :-)

      Törlés
    3. :-D azt elhiszem BariBori, itt is nagy a meleg, az éjjel ugyan esett némi eső, meg egy picit le is hült a levegő (25 fok), de az a gyakori esőtől felfrissülés még várat magára.

      Törlés
  6. Víz! Víz!!!!! de vágyom egy kis patak mellé!!!!! :)Gyönyörű minden!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Jó hallgatni a csobogását, elnézni, ahogy alázúdul, felfrissíteni vele magam.

      Törlés
  7. Micsoda képek! :) Irigylésre méltó helyeken jártok mindig, csak tátom a szám! A víz nagyon hiányzik nekem itt "a tájba" - ahogy a gyerekeim mondják -, jó lenne ide vezetni legalább egy kisebb folyót! Igaz, forrás van, de nagyon kevés a nyílt vize. Eszméletlen szépek ezek a vízesések és mennyi!!!! Nem igazság! :))) Az az eldugott kis pihenő hely nagyon izgi..:D A mókus viszont überelhetetlen cukiság! Köszi minden képet!:)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. TiffanyIda, kéne pár olyan magas hegy hozzátok, mint itt és akkor lenne ott is ennyi víz és vízesés. Vagy eljöttök ide nyaralni és Ti is élvezhetitek. :-)

      Törlés
    2. Bármelyik változat jó lenne, de most a könnyebbik sem megvalósítható! Sajnos.:( DE, majd eljön az ideje annak is!;)

      Törlés
    3. TiffanyIda, mindennek eljön az ideje. :-)

      Törlés
  8. Szia! Csodásak a képek:-) Kisgyerekekkel mennyire járható ez az út?(5 evesek) Köszönöm!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szia Névtelen :-) A folyó mentén haladva ez az út könnyű, akár 5 évesek is jól tudnak itt haladni. Aztán egyre feljebb szakadékos, meredek, akár csúszós, innentől nem ajánlanám gyerekeknek, de addig még hosszú a kirndulóút, bőven van mit látni a gyerekeknek is.
      Van egy műút az erdőn át, ami nem a folyó mentén vezet, szintén könnyen járható, de nincs is benne sok szép látnivaló.
      Szép kirándulást! Most, őszi színekben pompás lesz. :-)

      Törlés
  9. Nagyon köszönöm:-)

    VálaszTörlés