"Mindig emlékezz rá, hogy a boldogság nem úticél, hanem az utazás maga"

2014. május 5., hétfő

Majális

A Hoheck hegy lábánál fekvő kis falu Bad Feilnbach ismerős lehet rendszeres olvasóim számára. Tavaly ősszel szederszüreten jártunk ott, adventkor pedig az erdei karácsonyt néztük meg.
Érdekes, hogy a tőlünk ca. 15 km-re fekvő faluban mindig más az időjárás, mint nálunk odahaza. Ez mind a hegyektől van, a Wendelstein és annak kisebb hegycsoportjain fennakadnak a felhők. Ezért gyakran felhős, esős a környék, míg nálunk odahaza süt a nap.

Májusfa Bad Feilnbachban

A falvakban mindenütt a májusfa állítást ünnepelték nagy zenei eszem-iszom semmittevés a munka ünnepén. Ilyenkor az erdőkben, a kirándulóutakon, a hegyi fogadókban csend van. Csak a természet szerelmesei kelnek útra. :-)




A falu "kihalt" utcáin keresztül indultunk fel a hegyekbe, csak egy lópatkó kopogása törte meg a csendet. Van aki lovaglásra használta ezt a pihenőnapot.


Csendes megfigyelő


Lopakodó


Hamar elértük az erdő szélét, ahol meredeken megy a gyalogút felfelé. Az erdőben átható medvehagymaillat csapta meg az orrunkat. Hatalmas harapnivaló levelek csábítottak. Visszafelé is erre jöttünk és szedtünk belőlük egy két adagot, ott ahol még nem virágzott.






Óriásfák alatt


Az út vezetett egyre fejjebb hol az erdő sűrűjébe, hol tisztásokhoz, kilátókhoz a közeli településekre.
Májusi virágpompa fogadott!



Minden gyönyörű zöld, talán ilyenkor a legszebbek a mezők, a kaszálók! A sok mezei boglárka és gyermekláncfű sárgára festik, a százszorszépek fehérrel fűszerezik, az ösztörűs veronika kékségével lágyítja a zöldet… amikor jön egy szellő lágyan lengedeznek, tavaszi illatot szórnak.






Sárga árvacsalán
Erdei lonc

Mezei boglárka

Ösztörűs veronika


Az ösztörűs veronikáról olvastam, hogy a néphit „viharvirágnak” is tartja, úgy gondolják, hogy viharos években szapora. Hát -mit mondjak- annyi van itt belőle, mint sivatagban a homok… Itt, német nyelvterületen a növény egy másik elnevezése a „férfihűség”, mert leszedva hamar elhervad. Ezt nem próbáltam ki, nem szakítottam belőle.
  
Erdei szamóca


Egy euphorbia



Virágzó füvek

Almafa tövében fenyő nő

Gesztenyefa

Pihenőnket a Hofer Alm gyönyörű kilátójánál ejtettük meg. Felhők jöttek-mentek, nem hiába nyílik annyi ösztörűs veronika...







 


Más is szomjas volt a fekete ribizli nektárra


Hirtelen a csendet varjak károgása és egy vércse hangos vijjogása törte meg. Harc volt, egy vércsére négy varjú támadott. Rövid ideig ment a csata, majd szétrepültek, és csend lett megint. A távoli erbőből egy kakukk jelezte ott létét és a sok erdei énekes madár kísérte.

Egy vércse + négy varjú


Vércse

Tovább menve a Jenbach völgyén, fejjebb az erdőn át egy zsurlótelepre bukkantam, épp virágoztak a nem is olyan kicsi bugák. Megjelentek az első pillangók is, a méhek, dongók szorgosan gyüjtögettek.

 
Zsurlók






 
 




Egyszer csak szemerkélni kezdett az eső, szürke felhők gyülekeztek a hegyek csúcsánál, jobbnak láttuk visszafordulni. 
A szemerkélésből aztán mégsem lett semmi komolyabb, lenn a völgyben már ismét sütött a nap.



Kedvenc pihenőhelyünkön még megálltunk és moziztunk…Itt áll (a sok között) egy hatalmas több éves bükkfa különös rajzolattal a törzsén. Ha erre járunk mindig megfigyelem, sőt meg is ölelgetem :-)


Bükkfák

 

A fának is lehet köldöke

Otthon feldolgoztam a medvehagymát krémlevesnek, még a fagyasztóba is került egy adag. Kétfajta mentát is hoztam, teát főztem belőle estére.

Medvehagyma

Menták és csalán

20 megjegyzés:

  1. Jó programot választottatok a majálishoz! A szép képekkel részese lehettem kicsit én is, köszönet érte.
    Náluk már elvirágzott a medvehagyma, a múlt héten egy barátommal bogyóit gyűjtögettük. Állítólag nagyon finom savanyúságot lehet készíteni belőle. Én még nem ettem.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Felüdülés volt ez a majális, örülök, hogy velünk tartottál. :-)
      A hegyekben, főleg az árnyas részeken találtunk mi is szedhető medvehagymát, különben már itt is elvirágzóban van. A bogyó savanyúság elkészítéséhez nekem újdonság, de jó hogy mondod, mindjárt rá is keresek, hogy "müködik". Köszi, Katici!

      Törlés
  2. Megint hiper-szuper helyen jártatok!!! Jó veled virtuálisan kirándulni, újabb, meg újabb szép helyet fedezünk föl-))

    VálaszTörlés
  3. Nagyon jó képek és jópofa az, ahol a méhecske a pohárhoz közelít. Bizony az első fűkaszálás előtt a legszebb a zöld mező, utána már nem olyan szép. Én még sosem főztem medvehagymából semmit. üdv

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Darázs volt az Flögi, szerencsém volt az elkapott pillanattal.
      Próbáld ki a medvehagymát, megéri, annyira sokoldalú és finom. Ti is szeretitek a fokhagymát (olvastam a tzatziki imádatodat) és a medvehagyma után nincs az a kellemetlen fokhagyma lehelet. Készítem krémlevesnek, mártásnak, nyersen salátához, pestonak, sült húsra kenve. Most kaptam Katicitól egy tippet a bogyóját pl. savanyúnak.

      Törlés
    2. Köszi, talán majd jövőre kipróbálom. Viszont egy ismerősöm vett valami vásárban olyan savanyított medvehagymabogyót. Iszonyat drága volt, valami kis üvegcse vagy 8-10 Euro, de kimondhatatlanul különleges és finom volt. üdv

      Törlés
  4. Mennyi szépség megint! Csodaszép helyen játatok újra. Nagyon szép napotok volt.

    VálaszTörlés
  5. Nagyon szép helyeken jártatok ismét, és milyen jó idő volt felétek....Köszi a sok képet!
    Nekünk is kedvencünk a medve hagyma, kb. négy éve, hogy először levesnek próbáltam ki. Én is tettem el fagyasztóba, sőt először csináltam belőle fűszervajat, és kis adagokban azt is lefagyasztottam.
    Kívánok további szép napot és hetet!:-)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Aloha, sajnos csak aznap, aztán esős... ma végre sütött a nap.
      Igen, a fűszervajba is sokkal finibb, mint a fokhagyma. :-)
      Neked is szép hetet kívánok! :-)

      Törlés
  6. meg sem tudok szólalni...ill. igen :)) hihetetlen szépségű képek! a kedvenc most a 69. fotó :) az a zöld levélsátor...

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Orsi, szeretünk ott mozizni alatta, olyan nyugalom padja az erdőben. :-)

      Törlés
  7. Imádom ezt a sok zöldet, a sok színt, jaj, nagyon szeretem a tavaszt!!! Meg a képes beszámolóidat!!! :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Én is imádom ezt a sok zöldet, meg sárgát, meg fehéret,,,meg, meg.. a színeket :-)

      Törlés
  8. Nagyon érdekes, szép beszámolót írtál, a fotók szokásosan szuperek!:) Jó, hogy ilyen helyen éltek, ahol ekkora hegyek és csodás élővilág van és nem utolsó sorban hagyományőrző ünnepek. Igaz, nálunk is állítottak májusfát a faluban, több háznál is, de az egészen más. A bükk fantasztikus, a pad is...:))) Ami a medvehagymát illeti, mifelénk hektárok vannak, mégsem használom ki igazán. Sok mindenből lehet rengeteget készíteni, úgyhogy szelektálnom kell!:D Ajánlom neked Erdőkóstoló blogját - ha nem ismernéd -, ott minden erdei növény felhasználhatóságát megtalálod! Íme, egy medvehagymás recept, ami esetleg érdekel! Nekem túl macerás!:))) Köszönöm az élménybeszámolót!
    http://erdokostolo.blogspot.hu/2012/05/medvehagyma-capry-medvehagymatermes.html

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. TiffanyIda, köszi :-) én is olvasom Erdőkóstolót és annyi mindent tanulok Tőle Is!
      Én köszönöm, hogy itt jártál! :-)

      Törlés
  9. Látom ám a többiek majd mindent leírtak... Szóhoz sem jut az ember...olyan szépek a fotók..Világ életembe itthon ülő voltam és vagyok.... de így jó nézegetni, és mindig tanul az ember... Megpróbálom már jó ideje észre venni, mi van fölöttem és körülöttem... mikor fotózni akarok...Sokat tanultam tőletek...és bocsika hogy itt magányomba mosolyra fakadtam... Igaz , nem olyan szép fotók mint a Tied, de véletlenül hasonlót fotóztam... hamarosan mutatom... Nem írok máshova, de nem foglalkoztam a "nem" szóval...Nem is gondoltam semmi rosszra sem sértőre...

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Vera, kíváncsivá tettél a fotóddal kapcsolatban... izgatottan várom :-)

      (örülök, hogy nem voltam félreéerthető, bántott volna!)

      Törlés