2016. március 22., kedd

Dominikai Köztársaság, a zöld sziget 1.

Különös izgalommal készültünk erre a kalandra, távol az otthonunktól, a szokásainktól, a mentalitástól. Mit kaphatunk, láthatunk, élhetünk meg az óceán túloldalán.
Münchenben borús időben startolt a repülőnk Puerto Plata repterére, ami a Dominikai Köztársaság északi oldalán található.
Magyarul szinte csak Dominikának emlegetik a Haitivel szomszédosan megosztó szigetet, pedig a karib szigetek között is található egy picike sziget (754 km2), mely a Dominika nevet viseli, egész pontosan Dominikai Közösség.

Forrás: Terkepek.net

Müncheni reptér

Átgurulva az autóút feletti hídon

Minden csak nézet kérdése...

München folyója, az Isar

A majd 10 órás repülőút egész végig szikrázóan napos volt, miután felemelkedtünk a felhők fölé. Az időeltolódás (5 óra +) odafelé is nekünk játszott, együtt repültünk a Nappal.
Gyorsan és kellemesen telt az utazás, köszönet az Air Berlin légitársaságnak (Nem a reklám helye, de ami tetszik azt szívesen teszem közzé.).

Kb. feleúton az Atlantik felett

Hevesen vert a szívem, amikor a sziget első partszakaszai felvillantak a süllyedési szakaszban. Az Atlantik csodás kék színe és a sziget zöldje. Az első, ami azonnal feltűnt, hogy minden zöld, most amikor ott épp tél van, ami 16 foknál sosem hidegebb.
Megérkeztünkkor felhős-napos idő fogadott, 26-27 fok meleggel. A legjobb átmenet a hűvös alpesi időből a trópusi télbe.

Puerto Plata reptere egy egy nyomvonalas kis repülőtér, fogadóépülete felújított tiszta. Az országnak kilenc nemzetközi repülőtere van a majd 50.000 km2-re és 10 millió lakosra nézve.
Magas páratartalom csapott meg a gépből kiszállva, szauna-effektus. Előtte esett, tócsák, nedves illat.

Puerto Plata

Míg a 45 perces buszozással elértük a szállodánkat csak ámuldoztam a dús növényzet gazdagságán! Már akkor sejtettem, hogy látnivalóban nem lesz hiány...

1. :) Gyönyörű! Azon mosolygok,hogy én is mindig lefotózom a képernyőn,mit mutat:merre tart a repülőgép.:)

1. Fenntről minden olyan más, szép és rendezett. Jó lenne, ha lentről is így tudnánk látni. :-)

2. Nagy utazás, izgalmas kezdet!

3. Válaszok
    1. Gyerekként repültem először, nagyon meghatározó volt. Egy életre.

4. Hatalmas élmény nagyon távolra jutni, és ismeretlen dolgokat megtapasztalni
    szenzációs
    mesélj még

1. Ahogy Fejős Éva mondja "Ha messzire mész, közelebb érsz önmagadhoz" Nos, közelítettem megint egy kicsit. :-)

5. ŐŐŐ...most nem emlékszem, ez volt az első trópusi utazásotok? Ez a nagyaon zöld táj mindig jellemző és engem is annyira megfog.

1. Igen, még sosem jártunk az óceánon túl. Azt olvastam a zöld táj Haitire és Dom. Közt. déli részére sem annyira jellemző, nem éri annyi csapadék.

6. Ez nagyon klassz indítás! Kíváncsian várom a folytatást :)

Már a gép is érdekes. Amivel én repültem, csak rövidebb utakra van tervezve, nem volt ennyire felszerelt. Csak ámulok :)

1. Csak a nagy gépek (tudomásom szerint), amik hosszútávon repülnek ilyen "extrákkal" felszereltek és ez még nem is luxus. Persze kérdés, hogy kell e annak lenni...

7. Álmaimban Dominika (Jamaica) visszainteget salala, most ez a kis nótácska jutott eszembe róla :) jaaa, és tényleg csak álmaimban fog visszaintegetni, jaj ilyen hosszú repülőutat nem bírnék ki, másfél-két órásra vagyok hitelesítve :D

várom a folytatásokat, bár már a másodikat előbb olvastam, mint az elsőt :) de azért összerakom a történetet :))

1. :-D
      Pedig megéri olykor hosszab útra berendezkedni, ha annyi új élmény vár odaát. :-) Most már gondolkozunk Dél-Amerikán... 14-15 órás út legalább.

Témákra bontva írom most ezt a kirándulást, nem időrendben.

8. 10 millió lakosra 9 nemzetközi repülőtér. Ez volt az a mondat, ami leginkább meglepett és elgondolkodtatott...Csak azt tudnám, a magyarok mitől olyan beképzeltek ?
    Szerencsétek volt, hogy nappal repültetek s ezáltal valamennyit láttál is az alattad elúszó világból. Én a hosszú utakat (gondolom anno anyagi megfontolásból) - mindig éjszaka tettem meg - sajnálom is kellőképp.... és az is klassz, hogy most már ezek csoda modern gépek. A régi TU-kon ilyesmi technikai cucc (videó, számtógép, stb) még nem volt.(Sőt. Akkor szerintem még a Földön sem volt...hetvenes évek eleje)

1. Az első repülésem pont egy ilyen régi TU volt, hogy elbűvölt az is. :-)
      A mai gépek már tényleg sok kényelemmel ellátottak. Szeretek nappal repülni, meg napfelkeltekor, meg naplementekor, meg mindig. :-D
      Bár ha már odafenn vagy 11.000 m magasan akkor már csak formás felhőkből összeállt "hómezőket" látsz.
      Visszafelé éjjel repültünk és a napfelkeltére érkeztünk.

9. Hűha, micsoda kalandra vettél ki egy szünetet. Nagyon szépek a légi fotók. Ha jól látom egy A330-al repültetek?
    Azonnal nézem a folytatást is :)

1. Miklós, jól látod, ez egy A330-as volt. :-)

10. Nagyon örülök, hogy ilyen izgalmas helyre jutottatok el! Fedezd fel a világot, és mutasd meg nekem (is)! Köszönet a szépséges képekért!

1. Lili, én köszönöm. :-) Ha nem is az egész világot, de egy szeletét belőle. Ez tényleg különleges volt nekünk, mert az óperenciáson túl jártunk... :-D