"Mindig emlékezz rá, hogy a boldogság nem úticél, hanem az utazás maga"

2014. november 7., péntek

Rodosz, a napfény szigete 7.

Visszahúz a szívünk a szigetre, több okból is. Ősszel jártunk ott, elnyíltnak véltem, mégis mennyi sok szép és érdekes növényre találtam még a kopár sziklák között is.


Datolya


Hibiszkusz dupla

Hibiszkusz szimpla

Pluméria/frangipáni
 
Sétányrózsa


Murvafürt




A csend, a nyugalom, a tenger hangja és illata, a kavicsos tengerpart, a meleg szél, a napsütés, a finom ételek.
Összeírtam mi mindent kínáltak nekünk a 8 nap alatt a görög konyhán, talán nem hagytam ki semmit.
Ételek/italok:
Minden étkezéshez friss zöldségek felszeletelve/lereszelve (paprika, paradicsom, uborka, Schallotte hagyma, fokhagyma, újhagyma, répa, fehér és lila káposzta, rukkola, saláta)
Alma, körte, narancs, limone, grapefruit, görögdinnye, sárga dinnye, banán, barack, szőlő
Sajtok natur, olivában, feta különböző fűszerekkel megszórva, olivában
Tzatziki minden étkezéshez (íze egészen más, mint amit a közép-európai üzletekből ismerek, sokkal finomabb!)
Zöld és fekete oliva, padlizsán, cukkini
Cékla, articsóka, fetával töltött paprika, töltött szőlőlevél, okra, lencse, bab, kukorica
Különböző halak, rákok, kagylók, tintahal
Bárányhús, borjúhús, sertéshús, máj, vese
Tojás (főve, sütve, tükrösen, sajttal, joghurttal) vaj, margarin, joghurt
Sütik, torták, (baklava és rokonai), fagylalt, tejberizs
Görög joghurt-méz-dió
Minipalacsinták, olajban frissen kisült tésztafélék
6 féle lekvár, mogyorókrém
Pékárú, húsos pogácsák, pizzák, pita
Rizs, burgonya, tészta
Minden nap volt görögös és nyugat-európai étel is
Gyümölcslék, jeges tea, víz, paradicsomlé, bor(vörös, fehér), sör, koktélok, rövid italok, cola, kávé, tea

Az animáció nagyon kedves és vicces volt, nem találtuk kényszernek, való igaz nem sok időt töltöttünk a szálloda területén(reggeli, vacsora). Vagy a tengerparton voltunk vagy úton valamerre. Két esti show műsort néztünk meg a csapattól, az egyik természetesen a görög est (tánc és zene) nagyon tetszett mindkettőnknek, a másik egy vicces görögös jelenet, amin őszintén könnyesre nevettük magunkat.
A szállodát (Rodos Princess Beach Hotel) mozgáskorlátozottakon kívül mindenki másnak tudom ajánlani, sehol nem éreztük magunkat bezsúfolva, a gyerekes családoknak külön medencéik, csúzdáik voltak, aki csendre vágyott is megtalálta a lehetőségeket.

A keleti és déli tengerparti városkákon többször is áthaladtunk, a sokat emlegetett Faliraki, ami nekünk nagyon turistás jellegű volt, Afantou, Kolympia, Archangelos, Kalathos, Lardos, Pefki  nem voltak annyira jelen a görögös hangulatok, ahogy azt más szigetekről láttam, olvastam.

Utolsó nap utolsó óráiban még lementünk a tengerhez búcsúpillanatokat venni és a strand egy bájos kis virággal mondott nekünk viszlátot.


A maradandó emlékek mellé a begyűjtött magok és kavicsok azok, amik az érzést és az emlékeket tovább éltetik majd bennem.



Amit nagyon sajnálunk, hogy kimaradt az a két sziget Symi, aminek szépsége Lindos-hoz hasonló, és Nisyros a zöld vulkáni sziget. Ezen kívül érdemes lenne a nyugati partvidéket is felfedezni, a Pillangók völgyét június-szeptemberben, amikor a csíkos medvelepkék párzása zajlik, a március-árprilisi orchideák virágzását, az olajfák illatozását. Aztán ott vár a Monolithos vár az Akrymiatis-hegyen, Rodosz legmagasabb hegye Attaviros, az 1215 m-el és és és… ok van bőven Rodoszra visszamenni!

Viszlát Rodosz!

17 megjegyzés:

  1. Milyen lehet ha nem elnyílt???? :-O

    Az a gombafa, vagy mifene, hát az csuda!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Pipulka, ha visszaolvasol, akkor látni fogod, hogy nem elnyílt... :-)

      Az a gombafa igazán különleges, nem tudom mi a neve.

      Törlés
    2. Hová vissza gondolod? Mert ez eddigieket olvastam. Valahová még visszább?

      Törlés
    3. Bocs, félreértettelek :-) utólag leesett :-D

      Törlés
  2. Elhiszem, hogy tele van a szíved a szigettel. Én már 10 éve rajongással gondolok vissza rá és nekem is nagy vágyam, hogy visszatérjek oda egyszer.

    Az a frangipani virág...visz mindent :) világszép és az jut eszembe róla: csuda elegáns :)

    Szépek a kavicsaid, biztos alkotsz valamit belőlük, kéretik majd bemutatni :)

    A magam részéről nagyon köszönöm <3 az egész beszámolót, végig ott voltam a helyszíneken és örülgettem :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. A frangipáni illata valami különleges, egyet találtam az utolsó nap (amit fotóztam) a földre leesve, gondosan becsomagoltam vizes p.zsepibe és hazahoztam. Még másnap is illatozott nekem.

      A kavicsokból már ott elindult egy gondolat, már el is kezdtem, majd ha elkészül megmutatom. Mi a helyzet a Tiéiddel???

      Én köszönöm, hogy velünk jöttél ezen a kiránduláson is Orsi :-) <3

      Törlés
    2. még várnak a kavicsaim az ihletre :)

      Törlés
  3. A lila virág a parton nagyon szép és érdekes.
    Szerintem mehetnétek legközelebb esetleg Kosra is, akkor új dolgokat láttok és még közelebb vagytok Nisyroshoz is (meg Kalymnoshoz is, ami szintán csudaszép). Annyira sok görög sziget van és mind egyedi szépségű, hogy szerintem, nem feltétlenül kell ugyanoda visszatérni.
    A kavicsok nagyon jól néznek ki, mind kerek és lapos, hangulatuk van.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Az "elköszönő" lila virág is valami nárcisz féleég lehet, gumós az biztos, érdekes kockás mintája van.
      Igazad van, hogy annyi más szép sziget van még arrafelé, inkább azokat is fel kéne fedeznünk magunknak. Majd meglátjuk, de az biztos, hogy leszünk még görög szigeten :-) Köszi Flögi az ajánlatokat! :-)

      Törlés
  4. A sétányrózsa alatti képen gyertyavirág látható – egyszer régebben nekem is volt, de sajnos egy hideg télen kipusztult. Én is kíváncsi lennék arra a különös gombatelep alakú fára, az mi lehet ? Valami buxus-félére tippelek. Még nem láttam ilyent óriási, jól nyírt példányt, habár tudom, hogy ez a bokor igen jól formázható. Kár, hogy a levelét közelről nem tudtad fotózni.
    A kavicsaid gyönyörűek ! És hát igen, ide vissza KELL menni !(Már csak miattunk, kíváncsi olvasók miatt is.)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. AF, köszönöm a segítséget a virágazonosításnál, a díszgyertya aranyos pillangónyi virágai díszítették a sétautakat fehérben és rózsaszínben.
      A gomba alakú bokor szerintem is buxus, azt a buszból fotóztam csak egy pillanat volt, így nem tudtam közelebbről beazonosítani.

      Törlés
  5. Én most elindultam visszafelé a beszámolódban, bár az elsőket láttam, de megszakadt a folyamatosság időhiány miatt és ahogy a programomat nézem, bőven lesz még ilyen, bocsánat!
    Csodálatos képek, csodálatos helyről! Nem tudok egyet se kiemelni, mint kedvencet, mind az!:) Fantasztikus élményt osztottál meg velünk, mint mindig, köszönöm! :)
    Görögországot imádom, bármely része is legyen! Kb.25 éve voltunk először, az volt ez igazi, kevés turista járt még arra. A képeket nézve nagyon megjött a kedvem egy utazásra..., de még ez sem überelheti a babázást!;)
    A kavicsok gyönyörűek, azt hiszem én csak nézegetném, s nosztalgiázva nyalogatnám őket!:D:D

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Tiff, semmi gond, nézelődj, ha van időd és kedved :-) Neked/Nektek most valóban sok a programotok, tennivalótok.
      A kavicsokat már szórtíroztam, van amelyek egy összképet fognak alkotni van amelyek megmaradnak egyedüli való szépségükben. Ahogy készülnek, majd mutatom.

      Törlés
  6. Még szerencse hogy nem kell választani, melyik kép szebb... de az utolsó a "gombás."... visz most mindent... még képen sem láttam ilyet...
    Köszi a képeket...és szép hétvégét!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Gondolom, hogy a "gombás" kép különleges és csak pár percre láttam, míg a busz elsuhant előtte.
      Neked is szép hétvégét így utólag is! :-)

      Törlés
  7. Nagyon köszönöm a beszámolót, csodálatos képekkel. Elhiszem hogy vágytok vissza! Pluméria kedvenc virágom, imádom az illatát, és azok a lapos kavicsok...bámulatos!
    További szép estét, jó hétvégét kívánok! :-)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Aloha, amikor a plumériát megláttam, rögtön Te jutottál eszembe, mert a Te jeled itt a blogban :-)
      Szép estét Neked is!

      Törlés