"Mindig emlékezz rá, hogy a boldogság nem úticél, hanem az utazás maga"

2016. augusztus 3., szerda

Egy tölgyfa halála

A szélkakas szerint, ha aznap lett volna, akkor hátszéllel indulunk. De szélcsendes napos, habos felhős időben meneteltünk az 1000 m feletti Breitenberg Hüttéhez és még azon is túl.
Legutóbb februárban jártunk erre, mikor még szinte minden kopár és színtelen volt. Mára beteltek a lankákon a zöldek, lilák, sárgák, kékek.





Békésen pihenő tehéncsorda álmosan nézett ránk, épp csak a pillájukat rebbentették jöttünkre.
 



Pillangók, méhek és egyéb rovarok sertepetéltek a nektárt adó vadvirágokon. Vízi menták ontották virágaikat.

Egy orbáncfű féle

Egy harangvirág féle




Vízi menták és rovarjaik
 
Szent László-tárnics kezdi virágait bontani

Az enciánoknak is igen sok fajtája ismeretes. Aznap egy újabb páldányt kaptam lencsevégre, Szent László-tárnics.

“Magyar elnevezése onnan ered, hogy amikor Szent László király táborában a katonák között pestis tört ki, a király Istenhez könyörgött. Éjjel megjelent egy angyal álmában, aki azt mondta neki, hogy menjen ki a sátor elé és célzás nélkül lője ki nyílvesszőjét. A nyílvessző egy tárnicsot fúrt keresztül, amelyből kenőcsöt készítettek, és ez megmentette az embereket a haláltól.” Wikipédia

Elértük azt az emelkedőt, ahol legutóbb egy ködfátylon keresztül láttuk be a vögyet és a távolabbi hegyeket. Ezen a kilátón állt egy hatalmas - talán több száz éves - tölgyfa. Sajnos most már csak múlt időben, mert a fát egy iszonyatos erő szétrobbantotta. A több méter átmérőjű törzs a világ égtájainak mind a négy irányába dőlt ki. Lehangoló és szomorú látvány fogadott.

Kép februárból

és a szomorú látvány most


Kerestem a megírt köveket, melyeket valakik az üreges törzsbe rejtettek, de nem találtam, csak a szomorú látványt minden szemszögből. Néhol fekete foltokat, égés nyomait láttam. Jól lehet, a villám csapott bele.






A pad, ahonnan a kilátást még pár hónapja élveztük az egyik törzs íve alatt védőn sértetlenül állt.





“Síromra tegyetek egy szál vadvirágot…”


Folyt. köv.

12 megjegyzés:

  1. Ohh, nem semmi, ahogy ez a kidőlt, gondolom belé csapott a villám.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szomorú látvány. Egy helyi újság is írt róla - tudtam meg utólag.

      Törlés
  2. Érdekes dolgok ezek, a védetten, sértetlenül álló pad a ledőlt fa alatt. Tetszik az a fotód. S sajnálom a fát. Kár érte. Bár a villám nem nézi hova csap, akkor is.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. A természet szép és zord is egyszerre.

      Törlés
  3. Erre a fa fotó-sorozatra/ról drámát, vagy valami tragikus verset lehetne írni...Szomorú, még ha valahogy ez is a "világ rendjébe" tartozik. Meghatónak találom, a pados képet. Mintha valaki direkt úgy "irányította volna" az eseményeket, hogy legalább a pad megmaradjon.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Esetleg már meg is írtad?
      Ezen még elgondolkozom, talán.
      "Valaki" mindig irányít bennünket... miért ne az eseményeket?

      Törlés
  4. Érdekes párhuzam. Két hete a barátom Parádsasvárra ment nyaralni. Megkérdezte, hogy mit hozzon onnét nekem. Én kértem, hogy az ottani nagy híres tölgy képet, amit én gyerekkori üdülésemkor nagyon szerettem, és csodáltam. Megjött, és közölte, hogy a kedvenc tölgyem egy viharban kidőlt.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szomorú egybeesés. :-(
      Azért lett egy fotód róla? Látod én a szomorú sorsát is megörökítettem.

      Törlés
  5. Emlékszem a korábbi cikkedre, amiben szerepelt a tölgy, és tényleg szomorú, amikor egy ilyen csapás éri a kedvenc fákat.
    Valószínű, azért érhette villámcsapás, mert magányosan, és magas helyen állt, ami vonzza a villámokat. Ezért nem szabad ilyen magányos fa alá állni viharban.

    VálaszTörlés
  6. De sajnálom azt a fát! Még halálában is szép, főleg az, hogy a pad sértetlenül maradt meg alatta.

    Rég jártam nálad, majd visszaolvasok mindent, semmit nem hagyok ki :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szomorű látvány volt. Készültem, ha majd oda felérünk megpihenünk az alatta lévő padon és átadjuk magunkat a látványnak. Na, ez szomorú csalódásba fulladt.

      Örülök, hogy újra itt vagy Orsi! Majd én is benézek hozzád! :)

      Törlés