"Mindig emlékezz rá, hogy a boldogság nem úticél, hanem az utazás maga"

2015. április 28., kedd

München - sör

Az elmúlt hétvégét München közelében barátoknál töltöttük. Új helyre költöztek, háztűznézőbe-falunézőbe mentünk hozzájuk. Nagyszoknyás felhők az égen, sík alföldi táj, pitypangos mezők fogadtak bennünket.


München külterületein sok a repcemező - gyakran fotóztam már odafentről, ha repülőről volt szerencsém a tájat megcsodálni - itt még csak most kezdenek a sárga virágfejek bontakozni. Annál inkább virítanak a pitypangok és beindultak a tulipánok is. A gyümölcsfák fehér és rózsaszín díszbe öltöztek, gyönyörű a táj.








Egy dombon álló sörkertben kötöttünk ki és rengeteg repülőt láttunk igyekezni a közeli müncheni reptérre.

Kilátás a sörkertből 1.

Kilátás a sörkertből 2.

Repülők érkeznek a müncheni reptérre

Háztűznéző-sörkert után a sör nyomát követve célba vettük a müncheni tavaszi sörfesztivált, ahol idén is rengeteg külföldi volt a városban.
Ez alkalommal nem voltunk olyan szemfülesek, mint tavaly, hogy időben a sörsátor előtt vártuk volna a bebocsátást. Mire mentünk mindkét sörsátor előtt akkora tömeg várt, hogy lemondtunk a bejutásról.

Várakozók a Hippordom sátra előtt

Bejártuk a búcsú területét, az óriáskerék kimaradt. Hűvös volt és szemerkélt az eső. Ettünk finom kürtöskalácsot, lángosos sátrat is találtunk. Barátnőm felhívására láttam, hogy kínálnak édes nutellás lángost is az általunk megszokott sós változatok mellett. Kedvelem az új és különleges ízeket, de lángosban nekem csak a magyaros sós ízek jöhetnek számításba. :-)




Másnap, ha már ilyen közel jártunk a müncheni reptérhez, nem hagyhattuk ki a nézelődést a hatalmas gépmadarak között.

München repülőtere




Franz Josef Strauß


Terminal 1 és 2 a legújabb Audi Q7-es kiállítással




Rajtunk kívül még igen sokan hódolnak ennek a hobbinak. Érdeklődők, szülők gyerekeikkel, fotósok hatalmas objektívekkel mind ott csüngtek a szöges drót mögött és figyelték a startoló repülőket. Mint egy busz vagy vonat állomáson, öt percenként indultak, dübörögtek a kerozingépek a pályákon. Egyik a másik után gurult be a startpozícióra és emelkedtek a magasba. Nagy izgatottság fog el a látványtól és szállnék azonnal egy gépbe, alig várom már a következő lehetőséget. Újabb légitársaságok gépeit fedeztem fel és volt olyan kedves pilóta is, aki a start előtt letekerte az ablakot, és integetett a bámészkodóknak.

Bámészkodók



Az autóút feletti hídon gurulnak át a gépek

A hegyeink vártak haza...

20 megjegyzés:

  1. :-) Mivel párom repülőgép őrült és mi a reptér közelében lakunk, mi is gyakran ácsorgunk ott a kerításnél.
    Jók a képek a szögletesre nyírt fákról.
    A szoknyás felhő kifejezést még sosem hallottam.
    üdv

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Lehet egyszer találkozunk ott... :-)

      Gyönyörűek a nyírt fák, ahogy harmonizálnak a flaszterral. Az egész reptér számomra egy harmonikus szimpatikus megtervezés.

      Szoknyás felhő... most találtam, ki, ahogy a képre néztem, ez ugrott be. :-)

      Törlés
  2. Nem voltam még ott, de hallomásból tudom micsoda érdeklődés övezi a sörfesztivált. Tetszettek a reptérről készült fotók, külön köszönöm hogy megosztottad. Én a kezdetektől a légi iparban dolgozom, közel állnak hozzám ezek a nagy vasak :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Egyszer az életben egy Oktoberfest ki kell próbálni, az érzés ami ott elragad ott lehet megélni, írni róla kevés. :-)
      A nagy vasak közelében dolgozni bizonyára érdekes, főleg nekem kívülállónak. A repülés nálam adrenalin pur. :-)

      Törlés
  3. Engem is az csodálatos reptér fogott meg legjobban. Én is szívesen bámészkodnék ott, de a kerítésen belül még szívesebben.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. A kerítésenbelül két dolgot jelenthet, vagy ott dolgozol vagy épp repülsz... :-) Egyre gondoltunk Mancoka... :-D

      Törlés
  4. Nem tudtam, hogy van tavaszi sörfesztivál is! :) Octoberfest-en voltunk kétszer, hát az mindent vitt!!! Főleg, amikor felültünk egy vitorlás formájú "hintára"...SOHA TÖBBET!:))) Azt hittem ott halok meg - fejjel lefelé - a félelemtől!... Persze van sok szép emlékem is róla.:)
    A repteret is akkor láttuk, fantasztikus! Órákig bámészkodtunk.:)

    Gyönyörűek a fotóid, köszi a szép emlékeim felelevenítését! :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Van ám (itt mindig van valami ok egy sörfesztiválra :-D) természetesen nagyszabású, a világraszóló az őszi sörfesztivál. Képes voltál a gyilkos hajóba beülni??? Nincs az a pénz, amiért azt kipróbálnám! :-)
      Örülök, ha kedves emlékeket idézhettem fel! :-)

      Törlés
  5. hogy tud ilyen szép lenni a tavasz ennyi virággal, színnel? de széééép!

    csúcs a 18.19. kép a nyírt tujákról, még nem láttam ilyen szépre formázva :O

    mi Korfun bámultuk így a repcsiket, na ott is nagyon érdekes a le- és a felszállás...

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. A 19-es fotó nálam is a nyerő, imádom a harmóniát benne. :-)
      A szépen nyírt fák gyertyánok, nem sövényt, hanem gúla formákat alakítottak ki belőlük. Egyszerű és nagyszerű. :-) Tökéletesen illeszkedik a környezettel.

      Törlés
    2. jaaa, hogy gyertyánok? nem is tudom miért gondoltam, hogy tuják:)) de tényleg, most hogy nézem a leveleit... :)

      Törlés
  6. Gyönyörű képek... A tuja ahogy formára van nyírva... gyönyörű..persze a többi kép is...

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Na én sem jót irtam...messziről fotóztad, talán azért gondoltam hogy tuja...
      De hogy mind gyönyörű egyforma....

      Törlés
    2. Igen, messziről fotóztam, nem volt egyértelmű, semmi gond. :-)

      Törlés
  7. Minden nagyon szép, minden nagyon jó - de az az arany Strauß förtelmes. Bocs - ez az én véleményem, nem baj, ha nem egyezik másokéval....
    Ha választanom kell a fotók közül, nekem a legelső tetszik - abban benne van a (majdnem) végtelen szabadság.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Aranyos, nem kell bocsánatot kérni a véleményed miatt, demokráciában élünk (próbálom elhitetni magammal) mindenki megmondhatja a kulturált véleményét. Különbözőek vagyunk, különböző véleményekkel. Nekem sem tartozik a kedvelt szobraim közé ez a Strauß (ezért is nem készítettem korábban róla fotót) szobor.

      Törlés
  8. Nagyon élvezetesek a képeid, mint mindig. Jólesik nézegetni nagyon. Tetszik ez a reptér ezekkel a zöld piramisokkal.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nekem is Kata, ez a kedvenc fotóm most. :-)

      Törlés