2013. július 7., vasárnap

Wilder Kaiser, Zahmer Kaiser - nyár eleji kirándulás

Ez év áprilisában egy útkereszteződésnél azon morfondíroztunk, hogy merre tovább... akkor jobbra mentünk, de ott megfogadtuk, hogy nyáron ide visszatérünk és a másik irányba balra, hegynek fel megyünk majd tovább...

Ezennel hegynek fel...
A táj arca azóta megváltozott, a hó visszahúzodott a hegytetőkről, de el nem tűnt. A tavaszi virágzsongás leszerepelt, a nyári virágok, fűfélék tóbtak. A bodzaillatú erdőben minden zöld volt, virágzott az erdei szamóca, már találtam érettet is, a legelőkön bogarak lepték meg a nyíló virágokat...

Ördögszem

Harangvirág
Kosbor

Itt is felfedeztem a Piller-tónál már megismert bóbitás virágokat...

Gyapjúsás
Apró erdei szamóca, milyen finom aromás az íze...

Erdei szamóca
Egy erdei vadász a sűrűben, annyira el volt merülve a megfigyelésben, hogy észre sem vette a közelítésem, így került ő is lencsevégre.

Egyre feljebb haladva az erdőben változott a növényvilág, az erdő aktuális virágai:

Erdei tollbuga

A sűrű erdőket olykor legelők váltanak, elszórtan házak, fantasztikus kilátással, teljesen alkalmazkodva a terep és az időjárási viszonyoknak.

Felhők gyülekeztek, bár volt nálunk esőkabát szaporáztuk a lépteinket, hogy időben érkezzünk vagy a Kölnberg fogadóhoz vagy az Aschinger Alm-hoz.

Felhők ereszkedtek a Zahmer Kaiser csúcsaira
Hamarosan meg is érkeztünk a 900 méteren álló Kölnberg fogadóhoz. A kerthelység aznap üres volt, pedig a látvány és a balkon fájába faragott szöveg is igazán invitáló!
“Grüss Gott kehr ein, willkommen auf ein Gläschen Wein. Ein froher Gast ist niemals Last.” (Isten hozott, térj be egy pohárka borra. A vidám vendég sosem teher.)

Kölnberg fogadó

1986

Fogadó 900 m-en
Hangulatos kert a fogadónál
A gyerekeknek simizhetős barát
Másnapi ebéd...?
Míg az eső lába csak lógott, úgy gondoltuk belefér eggyel feljebb az Aschinger Alm... irány tovább!

"I hob di liab..." :-)
Mire az almhoz értünk már szemerkélt, jól jött az esőkabát és hogy a terasz fedett volt, így szitáló esőben költhettük el az almásrétest, ami három adagnak megfelelő is volt...!

Aschinger Alm a Zahmer Kaiser lábainál
A fogadó saját sajtüzletének ajtaja nyitva invitál...