"Mindig emlékezz rá, hogy a boldogság nem úticél, hanem az utazás maga"

2015. február 10., kedd

Hőlégballonverseny a Tegernsee-nél

Február 4. és 8. között rendezték meg a 15. hőlégballonversenyt a Tegersee-nél. A Montgolfiade név a hőlégballon építő Montgolfier testvérek nevéről maradt fenn. Az 1780-as években egyre tökéletesebb hőlégballonjaik már ebben a korban is igen nagy sikert arattak. XVI. Lajos király is örömét lelte a repülésben, támogatta a fivéreket (nemesi címet is adományozott nekik). Az akkori hőlégballon prototípusa a londoni Science múzeumban látható. (Miért nem Franciaországban?)


Bad Wiesse település szabadstrandjáról startoltak egymás után a ballonosok. Reggel még gondolkodtunk, hogy megnézzük e a versenyzőket, borús, hideg időre ébredtünk. Mire a tóhoz értünk kisütött a nap is és már messziről felfedeztük az első startolókat.

Tegernsee









Egy müncheni hobbiballonos egy mackó fejű balonnal demonstrálta a nézőknek, hogy fújják a meleg levegőt a ballon vászna alá.



 
Egy moderátor közvetítette az eseményeket, adott információkat a különböző nagyságú ballonokról, a rendezvény menetéről.
Egy hőléggömb mintegy 3 m³ gömbtérfogata képes 1 kg tömeget felemelni. A következő ballon 7.000 m³ nagyságú volt, pár perc alatt repüléskészre töltötték és 8-10 ember utazhatott vele. A moderátor többször is emlegette, hogy szabad helyek már nincsenek - gondolom előre lefogláltak a fürgék - így csak lentről gyönyörködhettünk a szikrázóan napos időben a színes hőlégballonok reptében.






A felemelkedés pillanata


 




Egy kisebb kosarat, - 3-4 emberes - felszállás előtt közelebbről is megnézhettünk.





 
A havas strand területén sátrak, bódék várták az éhes, szomjas nézőközönséget, árusok kínálták saját készítésű portékáikat. Kezdetben kellemes volt a tó partján sétálni. Egy kedves házaspár mesélte forraltborozás közben, szerencsénk volt az időjárással, mert előző napokban hideg szeles idő járta.




 




Tegernsee város kolostora

A tóparton a tél szép alkotásaiban lehetett gyönyörködni. Jó, hogy sütött a nap, mert a tópartról a csípős szél hazazavart volna. A nádas a szélben különös zenét játszott, olyan dologra lettem figyelmes, amit eddig még nem láttam. A nádszálakon megolvadt víz jégcseppekké fagyott és a mozgás hatására érdekes kopogós zenét hallatott. Ismét egy ajándék a természettől!








 


A tó feletti nádcsuka is jégszakállat növesztett... az ember alkotta művészetre a természet rásegített... és milyen jó lett! :-)





Szép vagy tél, szép, az idén mesés, de várunk már téged tavasz!

27 megjegyzés:

  1. Nem gondoltam volna, hogy a hőlégballonozás ilyen régi időkre nyúlik vissza!
    Nagyon jó a nád azokkal a jégcseppekkel!
    Várom a tavaszt én is nagyon-nagyon! :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Igen, már akkor is voltak emberek akik a repülés szerelmesei voltak. Elsőnek állatokkal tesztelték a hőléggömböt és amikor azok szerencsésen földet értek szálltak be az első emberek.

      Törlés
    2. Szegény állatok... :/
      Az én kedvenc képeim: a 43-as, a lábnyomok :)
      És az utolsó, mert az megint olyan nekem, mint valami festmény.
      Általában nehéz a képeid közül kedvencet választani :)

      Törlés
    3. :-) sejtettem cicabarát.
      Talán a kedvenc szó nem is jó kifejezés, főleg nekem. Hisz mindet azért fotózom, mert valami miatt kedves, érdekes, tetszik. De olykor van egy (vagy több) ami valami miatt megérint bennünket, amivel jobban azonosulni tudunk. És ez az ami bennünket jellemez.

      Törlés
  2. majd este visszajövök, mert ezt nem elég egyszer megnézni...meg megint irigykedni egy sort...meg kedvenc fotót választani :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. :-) jó, várlak vissza. Mindig érdekes számomra, hogy ki melyik fotót választja kedvencnek.

      Törlés
    2. 1. Kell egy olyan maci nekem is, jól nézne ki itt a kertben :D
      2. Helyért én nem nagyon tülekednék erre a nagy lufira, mert tuti infarktust kapnék, ha ott imbolyognék fent vele...meg visítanék mint a zállat :D
      3. Egy ilyen szép helyen elbámulgatnék én is, egész nap :)

      Kedvenc fotóm: a női szobor a hóban, meg az utolsó kép :)

      Törlés
    3. 1. :-D párod és a szomszédok mit szólnának...?
      2. dehogy, élveznéd a látványt :-)
      3. jó is volt, de a nap ereje nélkül igen hideg volt.

      A női szobor a tóparton, oké és az utolsó a lemenő napban a hagymakupolás templom már hazafelé útközben készült. Egy hely, ahol gyakran megállunk, mert az autópályáról a kilátás arra templomra bámulatos. Egyszer hozok onnan egy 180 fokos videót, megéri!

      Törlés
    4. 1. mit szólnának, mit szólnának? lelkesen segítenének elhelyezni a kertben :D amúgy elkönyvelték már, hogy időnként baj van velem :))
      2. na jó, élvezném a látványt, de közben azért visítani lehet? :))
      3. Meglásd, egyszer Kasselből arra fordulunk és megnézem azt a templomot :D

      Törlés
    5. 1. :-D
      2. lehet, de csak halkan :-)
      3. úgy legyen, örülnék Neked :-)

      Törlés
  3. Csodálatos környezetben rendezték meg! Igen nagy élmény lehetett ezt a helyszínen végignézni. Még így is magával ragadott a képeid alapján. A fotókról nem is írok már, mert azok egyszerűen fantasztikusak, művésziek.
    Köszönöm a élményt!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Ennek örülök Mancoka. :-) Szeretem a repülést, kár, hogy nem sikerült ott a hőlégballonnal egy kört tenni. Majd legközelebb. :-)

      Törlés
  4. Melyik tetszik? nem is lehet választani mert mind gyönyörű fotó, mint mindig... Amikor megláttam hogy hőlégballonos képeket tettél fel, még nem voltam a blogodon, de rögtön eszembe jutott, hogy pár éve Pogányba/Pécstől/ nem messze indították a versenyt...erre felénk jöttek, ugy látszott mint a 9-es képen...És olyan közel volt, hogy mindent még a kiabálásukat is hallottam, a kosár is oly közel volt, hogy kicsit féltem is hogy leesnek...Integettek,mi meg vissza... gyönyörű színesek voltak és sok féle... A nádon a megfagyott víz... azt hiszem most az tetszik ...igazán, ritka szép fotó, bár mind kiváló...Köszönöm az élményt...és igaz, egyszerre nem is lehet megnézni, többször vissza kell térni ide hogy gyönyörködhessünk...

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nagyon szívesen repülnék hőlégballonnal is, annak ellenére, hogy régebben egyszer láttam amint felszálláskor fánat ütődtek a kosárral és majdnem lepotyogtak. Az egy szerencsétlen start volt, de aztán minden rendben ment.
      Örülök, hogy tetszett az élmény Vera és nekem is a nádon csücsülő jégcseppek a nyerők. :-)

      Törlés
  5. Ez nagyon jó lehetett. Csodás kék az ég. Érdekesek azok a Zeppelin formájú ballonok, azaz jópofák. Én nagyon kipróbálnám egyszer a ballonnal repülést. Gyönyörűek a havas képek. üdv

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Én is, én is, én is Flögi. Mindent (amit arra terveztek) ami a magasba repít. :-)

      Törlés
  6. Kár, hogy lemaradtatok a repülésről! Biztos csodás lehet onnan fentről a táj...Igaz, én nem utaztam, de egyszer mégis csak felszálltam egy léggömbbel. Sok sok éve Orfűn volt egy bemutató, elvittem a gyerekeket, de nem mertem vállalni a két picivel az utazást.Így hát csak felemelkedtünk a magasba, aztán leszálltunk. Azért ez is élmény volt.
    A nádcsuka fölötti képen a vízből kibújó szikla olyan, mint egy delfinfej :-)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nagy kár, hogy lemaradtunk, már előre kellett volna jelentkezni, helyiek, ismerősök előnyben... amúgy a legolcsóbb jegy 215,- Euro volt. :-)
      Amikor jó pár éve egy motoros sárkányrepülővel repültem az olyan mély pozitív élményekkel látott el, hogy azóta bármilyen repülős járművet bevállalnék.

      Nahát, tényleg, mint egy delfinfej, ez fel sem tűnt nekem! :-)

      Törlés
  7. Csodás képek! Több kedvenc van, valamiért a legjobban a 37-es fogott meg.
    Az utolsó mondatoddal maximálisan azonosulni tudok :DD

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. :-) Katici, a 37-es, oké. Bár érdekelt volna, hogy mi az ami megragadott! Illetve miért az? :-)

      Törlés
    2. Nem tudom megmagyarázni: a kompozíció, a színek...nem tudom, de valahogy megállásra késztet, amikor odaérek a görgetéssel :)
      Persze, mint írtam, a többi is csodás, remek fotós vagy!

      Törlés
    3. Érdekes számomra, hogy ki miért és melyiket választja - mindig elgondolkozom rajta - olyan szépen jellemzi a választás ténye/tárgya az illetőt. Jó játszani ilyen gondolatokkal. :-)

      Azt nem tudom, hogy remek fotós lennék, magamat adom, illetve ami ott abban a pillanatban hatással van rám, amit meglátok. Ez is egyfajta játék. :-)

      Törlés
  8. Jajj ez szuper klassz! A macist el akartam csórni, de az oldal nem engedte :-)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. :-) Nem Kata, bocsánat, szándékosan vannak a fotók védve. Elküldöm Neked emailbe. :-)

      Törlés
  9. Jaj, ez de jó lehetett! Kár, hogy nem előre szóltál!
    Nürnbergben febr. 18-án volt a reptéren ugyanilyen, de pont nem voltunk itt. :-(

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Tala, ez még 2015-ös bejegyzés. Az idén sajnos mi sem jutottunk el, majd jövőre és ígérem szólok Nektek! :-)

      Törlés