2017. április 21., péntek

Húsvét a hegyekben 2.

Embach

Elhagyva Zell am See-t a Salzach folyó mentén vitt az út, majd egy hosszú hídon át áttértünk a völgy túloldalára. A 114 m hosszú hídnál még egyszer megálltunk, lenéztünk a mélybe. A folyót párhuzamosan követi a vasút.

Salzach folyó

Ragyogó napsütésben érkeztünk a pici hegyi faluba, ahol a szállásunk volt és abban reménykedtem, hogy arra a pár napra is kedvezzen nekünk, míg túrázunk. Noha az előrejelzések nem sok jóval kecsegtettek pozitívan álltunk a dolgok elébe, kihozzuk belőle a lehető legjobbat!

Embach

Vacsora előtt bőven volt időnk az 1050 m-en egy hegyoldalba épült kis községet felfedezni.

Elszórtan házak

Szépséges, néhol más stílusban épült házak között bolyongtunk, kőből, vastag gerendájú farönkökből épültek. A korosabbjai sötét barna patinával még most is állják az időjárás viszontagságait.

St. Laurentius templom

A templom melletti egykori istállót felújították és ma meditáló-házként működik illetve egyházi rendezvényeknek ad helyet az épület. Ahogy régen, most is ugyanúgy szigetelték a gerendák közét, mohával tömték tele, a gerendák közti szögek faszögek.

Az időjósok előrejelzése a percek múltával egyre inkább látszott beigazolódni. A hegyek mögül sűrű felhők gyülekeztek.

Eltakarva a hegyeket

Errefelé is rengeteg kankalin nyílt, köztük krókuszok.

A kivágott fa megmaradt csonkjának praktikus újrahasznosítása. Csak azt nem értettük mit kezdenek itt 1.000 m-en tó és hajózható folyó nélkül két csónakkal… :-)

Hegyi trón szép kilátással

Szállasadónk egy olyan fogadó volt, ahol állatokat tenyésztenek, növényeket termesztenek és azokat illetve azokból előállított termékeket a napi étkeztetésben is felhasználják! Reggelire friss vajat, tojást, sajtokat túrókrémeket, füstölt sonkákat, házi lekvárokat, mézet kínáltak. Snapsz és likőr a vacsorához megszámlálhatatlan variációkban. Először kóstoltam meg a havasi cirbolyafenyő snapszot. Nem lett az íze ugyan a kedvencem, pedig sok jó hatását olvastam már.
Eredeti íze volt ennek a pár napnak! A termékeket meg is lehetett venni, mi sem jöttünk el üres kézzel, pár napra elraktároztunk mi is egyikből-másikból.
Az állatokat naponta meglátogattuk, természetesen a gyerekek kifejezetten örültek a mini háztáji állatkertnek.

Lám(a) az Alpokban is :-)
Ez a tekintet... <3

A húsvéti nyúl is ott lapult