"Mindig emlékezz rá, hogy a boldogság nem úticél, hanem az utazás maga"

2017. március 8., szerda

A Chiemsee virágai

Amikor az eső elmossa a tervet, az idei első tavaszi nagy túrát, akkor gyorsan átszervezzük az időjárásnak megfelelően a természettel való találkozást.
Nem maradtunk még le a krókusz-tengerről sem, sorra kerül a tavaszi nagy túra is.


A Chiemsee-hez mentünk ismét, ahol röviddel ezelőtt voltunk, csak most hosszabbra terveztük a part menti kirándulást.

A délelőtti eső után még elég borús, a hegyekben havas kilátásokkal indultunk neki.


Látjátok amit én? Nézzétek meg jobban a képet! Pontosan középen.

Ezt :-)

A tóhoz érve sem fogadott barátságosabb kép bennünket. Bolondos április márciusban.

A sirályok nem szálltak le a vízre, fentről rikoltoztak, a tőkés récék is fázósan húzták fel egyik lábukat és rejtették csőrüket a tollak közé. A Wendelstein csúcsai is felhőtakarót vontak maguk köré, szürke bárányfelhők sorakoztak a kék égen.















Felmentünk a megfigyelő-trepnire, ami egy tóba nyúló, magas fa építmény. Jól belátni a környéket és talán az egyetlen hely a tó körül, ahol a messzelátó nem kér egy centet sem ezért. Innen közelre hozhatjuk a túloldali hegyeket, a Fraueninsel szigetét és a tóparti településeket.









Örömmel láttuk a nyugati horizont felől tisztul az ég, a szürkét a kék váltja fel. Az előrejelzések ellenére ebből még napsütés is lehet!

Néhol nádas mellett, néhol erdőn keresztül vitt az út. Elértük a múltkori hóvirágos részt és meglepetésként a hóvirágokat jó 10 m2-nyi krókusztelep ölelte körül. Fázósan, még összecsukott szirmokkal várták a napfény melegét.





Beértünk egy erdőbe és a már hiányolt első tavaszi virágok közül a szépséges lila májvirágok is előbukkantak. Ugyan fázósan, még nem pompáznak a szirmaikkal, várják a finom melengető napsugarakat.
Májvirág


Mogyoró


Aztán egyszer csak megláttam Pipulka soklábú bükkösének bajor rokonát. :-) Igaz ő vastag moha-bundát húzott lábaira az alpesi hideg elől… :-)


A tó körül több kis patak, ártér kacskaringózik és mindenütt ébred valami.

Tavaszi tőzike



Vonulnak a szürke felhők

Megcsillant a napfény







“...
Nézz
A Nappal szembe nézz
A fényben az égig érsz
S megpihensz talán
Az ezüst óceán hajnalán

Emlékezz, volt idő, mikor értettük a farkasok szavát
Emlékezz, volt idő, mikor együtt követtük szörnyek lábnyomát
…” 
Omega: Hajnali óceán

18 megjegyzés:

  1. Te jó ég mi van a bloggerrel? Az előkészítőben normális sortávolságokat mutat, a végeredmény teljesen elcsúszva... :-(((((

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Remélem legközelebbre normalizálódik a dolog, mert ezzel már nem tudok mit kezdeni.

      Törlés
  2. Én rögtön láttam a 2-es képen, amit te is láttál (bele) - csak azt nem tudom, mi okozta ezt a fura "lyukat" ? Valami kisebb helyi tornádó, fa-betegség - mert nem hinném, hogy ez tervszerű fakitermelés eredménye. Vajon tudod-e a választ ?
    A tavaszi tőzikét kissé irigylem, mifelénk ez nincs.
    A blog hiba: én is jártam már úgy, hogy kétszer kellett feltennem az anyagot, mert valami miatt "elcsúszott" - persze nem tudom az okát.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szív formájú fakivágásra gondolok, persze nem hiszem, hogy szándékos. Ebből a szögből ilyennek látni. :-)

      Blog: ilyen elcsúszásokkal még nem találkoztam. volt egy-egy, de ez durva.

      Törlés
    2. Én azt a két lyukat egy rókafejnek néztem :-D

      Törlés
    3. :-D de jó!
      Mindenki mást lát, szeretek ezzel játszani. :-)

      Törlés
    4. Szív ? Róka ?
      Mit nem mondotok.... Én ugyan nem írtam, mert annyira világosnak tűnt számomra - és azt hittem, mindenki ezt látja: egy hosszú orrú, vigyorgó, kacsintó busó-(ál)arc....
      :-) Na látjátok, vagy csak én látom ???

      Törlés
    5. :-D Ez egyre jobb lesz! :-D

      Gondoljatok csak bele, ki mit lát benne..? :-)

      Törlés
  3. Szépek ezek a napfényt átcsillogtató fotóid. Néha csinál ilyent a blogger. Később korrigálhatod. Jó volt már virágokat is látni.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszi Holdgyöngy!
      Az a helyzet, hogy az előkészítőben teljesen jól látszik - ahogy kell, ahogy lenni szokott - de az olvasói oldalon össze-vissza tagol. Javítani sem tudodm, mert az előkészítőben jól van minden, összébb nem lehet húzni.

      Törlés
  4. Szép fotómotívumokat találtál.
    Ezt az Omega számot régen nagyon szerettem.
    üdv, Andi

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszi Flögi, Omegát most "újra" felfedeztem magamnak. Nem is tudom az okát, hogy miért hallgattam az utóbbi időben ritkán.

      Törlés
  5. Olvasom az előző megjegyzéseket is, és éppen azon gondolkodtam, hogy ki mit látott a képbe. Nekem elsőre a fa kivágások helye tűnt fel, és egy egyre táguló, bővülő Magyarországot láttam bele. Kicsit meg is lendült a fantáziám a fölfelé vezető és jobb oldalon látható kivágások irányába is.
    Csodásak a tőzikék (is)!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nahát, köszönöm Mancoka! Erre nem is gondoltam. :-)
      <3

      Törlés
  6. Én csak a jobb oldali foltot nézve, szívet látok. A Fodorka meglátása nagyon tetszik, a busó álarc, és tényleg! :))

    A kutyát, amikor szalad be a vízbe, kétszer nagyítottam ki, először azt hittem egy vízre leszálló vadkacsa van ott, de ahhoz túl nagy volt :))

    A tőzikét megint csak irigylem, még soha nem láttam ilyen mennyiségben.
    Úgy volt, hogy most hétvégén megyünk mi is krókusz nézőbe, de lebeszéltek, hogy ott a hegyekben (Biharfüred környékén, kb. 1000 m magasságban) még csúszás van a virágzás terén, később menjünk. Úgyhogy elnapoltuk...

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nekem is szívnek látszik a jobb oldali folt, a busó álarcot nem látom benne.

      Az idén rengeteg a tavaszi tőzike, hóvirágot alig, de tőzikét annál inkább látunk bármerre megyünk.
      Szerintem is várnunk kell még az 1000 m-en élő krókuszokkal. Ma mi is gondolkodtunk rajta, de elnapoltuk, pedig tavaly ilyenkor már nyíltak.

      Törlés
  7. Jaaa, tényleg, a blogger hibával kapcsolatban, nem próbáltad azóta korrigálni? mert én is jártam már így, én is bosszankodtam és azt csináltam, kiléptem, utána újra be és akkor már engedte a javítást.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Sajnos nem tudom helyrehozni, ahogy írtam az előkészítőben minden helyesen van, nem tudom összehúzni. Max. újra kellene a bejegyzést írnom, de arra nincs időm.
      Kíváncsi vagyok a következő bejegyzésemnél, hogy működik majd.

      Törlés