2016. október 18., kedd

Szardíniai lábnyomok 2.

A Capo Caccia 110 m-es sziklafalának aljában rejtőző Neptun barlang mészköves formátumai bennünket nagyon emlékeztettek a postojnai cseppkőbarlang formátumaira. Különbség, ez a barlang sokkal rövidebb, 4 km hosszú, és abból is csak pár száz méter látogatható utat gyalogosan lehet bejárni, csoportos vezetés működik. A tengerszint alatt egy méterre található barlang egyik-másik cseppköve mai is aktívan épül. 120 m-es sós tava összeköttetésben van a tengerrel. Reméltem, hogy a barlangi tóban élőlényre is bukkanok, de a sok bedobott pénzen kívül mást nem láttunk.
A természet alkotta formák beindítják a fantáziát, mesefigurák, fenyőfák, búbos kemencék, függönyök és még egyéb jellegzetes alakzatok vélhetőek fel bennük, a fantáziánk szabadon szárnyalhat.

Visszaérve a barlangból nekivágtunk a magas szikla oldalán kiépített lépcsősornak, ahol reméltem a világítótorony megtekintését, ami sajnos egy elzárt katonai területen fekszik.
Előttünk haladt egy kis család, a kislány (8-9 év körüli) képes volt a lépcsőfokokat számolni. A 658 fok fel és le sokakat elriaszt. Fogalmuk sem lehet, mely látványt mulasztják el, ha kihagyják...

Alattunk a meredek mélység és a tenger

A napsütötte sziklák oldalában egy szívós hagymás növény gömbölyű virágzatai bólógattak a szélben, kismadár pihent meg egy kiálló kövön, odafenn fecskék cikáztak a levegőben.

Mindjárt fent leszünk

A Capo Caccia szikláinak tetején a lezárt terület mellett egy parkoló a szárazföldön érkező látogatóknak és egy kis kávézó/étterem kies kilátással. Megkóstoltuk a szardíniai sört és gyönyörködtünk a kilátásban.

Leballagtunk a lépcsőkön és a barlang bejárata előtt vártuk a hajónkat, ami visszavitt Alghero kikötőjébe. (Felnőtt hajójegy a Neptun barlanghoz és vissza: 15,- Euro)

Gyönyörködtem a tenger kékjében, a hullámok habjában. Ilyen sötét kéknek talán még sosem láttam.

Viszlát Capo Caccia!
A visszafelé úton a tengert pásztázva a szerencse a hajónk mellé szegeződött egy delfin személyében. Csak pár másodperc volt míg láttuk és eltűnk a szemünk elől.
Sikerült, láttam a tengerben szabadon úszó delfint!