2016. április 4., hétfő

Dominikai Köztársaság, a zöld sziget 6.

Leghőbb vágyam volt, hogy kolibrit fotózhassak a természetben. Láttam őket, apró szebbnél szebb színű örökmozgó madarak, de fotóznom nem sikerült őket.
Kaptam ugyan egy tippet a szállodában, hogy üljek ki a medencéhez egy pohár piros szörppel az asztalomon és várjak, majd jönnek…
A medence viszont nem az a hely, ahol szívesen tartózkodunk. Ha nem jártunk valamerre, akkor az óceán partján pihentünk, bogarásztunk vagy sétáltunk. Annyi ott a látnivaló.
Szóval, kolibrit a piros virágú indiai cserje bokrain láttam nektárt szivogatni és egy alkalommal, amikor a strandok pihentem a fejem feletti ágra röppent egy csepp madár. Óvatosan nyúltam a gépem után, de ő azt már nem várta meg.
Akik engedték magukat fotózni, a parton gyakran megforduló dominikai parti gerlék. Még a hangjuk is igen hasonló a mi európai gerléinkhez.

Sietősen a homokban
Egy ágat cipelve
Szintén gyakori vendég volt a strand homokjában ez a rigó nagyságú, élénk narancs csőrű madár.

Itt is lakik valaki, ő is elég gyakran látható, hisz a királypálma kihalt tőrzseibe rejti fészkét.

Színe már messziről elárulja, sárga-fekete pöttyős tollazat, piros sapka. Harkályaink karibi rokona egy szép küllő.

Karibi küllő
A hotel egy kedvence egy fekete hangos madár volt, neve Bandito rendszeresen csent el az asztalokról egy-egy finomságot. Különösen a dinnye piros színe, édes íze vonzotta. Mesélték okos, ravasz és ínyenc madárral állunk szemben. A csirögefélék családjából egy mexikói csónakfarkú.

Mexikói csónakfarkú

Magasabb hegyek felett gyakran láttunk kőrözni ragadozómadarakat. Sajnos közelebbi fotóhoz nem volt szerencsénk, hogy a pulykakeselyűk vörös fejét közelebbről is megnézhessük.

Pulykakeselyű

A Blue Lagoon (erről majd később)magaslata felett 15-20-an is csapatban voltak.

Szintén egy ragadozó, vörös vércse
Egy nagyon szépen éneklő madár.

Ki lehet ?
Talán a leggyakoribb madarak a már messziről fehéren virító pásztorgémek. Bármerre jártunk gyakran legelésző marhákra figyeltünk fel szimbiózisban élve a gémekkel, akik a marhákat megszabadítják parazitáiktól.

Pásztorgém

Még érdekesebb szárnyasokat a mangrove erdőkben láttunk.

Mangrovegém

A Blue Lagoon körüli rendezett parkban egy nagy madarat is fotózhattam, egész közelről...

Gyilkos lábak
Óriás szemek, egy strucctól
A pillantás pillanata
Itt figyeltem meg, hogy a strucc a szárnya alatt teljesen csupasz, hatalmas, izmos lábai veszélyes karommal végződnek.

Szintén gyakori vendég volt a szálloda kertjében, de még a lobbyba is egész közel az emberekhez merészkedve jöttek a kis pikkelyes hüllők.
Egy alkalommal azt hittem felkapaszkodik a lábamra egy bátor gekkó, máskor meg a fotelban ejtőzve naplementekor a fejem mellett pihent.

Illik a szövet színéhez :-)
Szemtől szemben

Nagyobb hüllőkért, mint pl. egy krokodil a sziget dél-nyugati nemzeti parkjába kell utazni. Leguánok is megtekinthetők itt, amiket mi egy delfináriumban láttunk. Erről legközelebb.