"Mindig emlékezz rá, hogy a boldogság nem úticél, hanem az utazás maga"

2015. június 29., hétfő

Pihe-puha túrótorta meggyel-mákkal gazdagon

A világ legegyszerűbb túrótortáját készítettem el finom hazai meggyel és mákkal gazdagon. Laza puha tésztáját nem győztem kivárni, hogy kihűljön és már langyosan megkóstoltuk. Amilyen könnyű elkészíteni olyan finom!

Túrótorta meggyel-mákkal


125 g fehér csokoládét gőzön felolvasztottam és belekevertem 125 g túrót ( nálunk a túró állaga, mint odahaza a krémtúró) és 3 tojás sárgáját.
Előmelegítettem a sütőt 170 fokra, majd a tojások fehérjét pici sóval géppel keményre vertem. A túrós masszához óvatosan hozzáadagoltam a felvert tojásfehérjét, finoman eldolgoztam benne. Sütőpapírral kibélelt formába öntöttem. Tetejét megszórtam porcukros mákkal. Már előző nap a kimagozott meggyszemeket finom hazai pálinkába áztattam. A pityókás meggyszemekkel díszítettem a tortát. A tortaformát egy vízzel teli nagyobb formában az előmelegített sütőben 15 percig sütöttem. Majd kikapcsoltam a sütőt és további 15 percig pihentettem a tortát.
Könnyed, finom és gyors! :-)





14 megjegyzés:

  1. Pipulka! Szerintem ilyen könnyed finomság pont jó lenne a bor mellé! :-D A bort meghagynám nektek! :-D

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. ...és a tortát meg egyedül megennéd? :-D
      Nos, ha több puttonyos a Tokaji, akkor beszélhetünk róla. ;-)

      Törlés
    2. Hát az érdekes lenne ha egyedül képes lennék az egész torta elfogyasztására. De a borról (a legutóbbi, 2008- as évjáratú volt) akárhány puttonyos, szívesen lemondok akár egy szelet süteményért is. :-)

      Törlés
    3. Ó, nem olyan nagy az a torta. :-)
      Olyan "rossz" az a 2008-as évjárat vagy ennyire nem a kedvenced?

      Törlés
    4. Koca szakértője vagyok a boroknak. Finom az annak aki szereti! A finom bort még csak elkortyolgatom ha Jó a "korty-társ"! Ilyenkor még azt is mondanám hogy jól esik. De alapból nemszeretem az alkoholt! Így aztán egyáltalán nem esik nehezemre lemondani róla más-ok javára. :-)

      Törlés
    5. Pont így vagyok vele én is. :-)
      Akkor ezt megbeszéltük. :-)

      Törlés
  2. Túró, mák, meggy és Te :) csak jó lehet :)

    VálaszTörlés
  3. Tulajdonképpen...túróm is van (vagy másfél kg, házi...), meggyem is van (ajjaj, de még mennyi! ), mákom is van..mi is akadályozhatna meg abban, hogy én is elkészítsem? :D
    Hétvége programja...vendég is lesz hozzá :) köszi a tippet!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Orsi, ha többen lesztek rá akkor dupla adagot ajánlok. Ez ugyanis max. 2 főre elég (vagy 1 :-D)
      Nagyon szívesen! :-)

      Törlés
  4. Jól néz ki nagyon. Nem vagyok nagy sütögetős, azért a receptet elmentem. Köszi :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. A legegyszerűbb sütik egyike, kevés alapanyagból, más gyümölccsel is variálható. :-) Örömmel!

      Törlés