"Mindig emlékezz rá, hogy a boldogság nem úticél, hanem az utazás maga"

2015. február 27., péntek

Új Holdév és gasztro-túra

Jó egy hete a kínai horoszkóp szerint beköszöntött az új Holdév a kecske (vagy birka) éve. Ez év az előzővel szemben (a ló) nőiesebb, kreatívabb év. E holdújév kedvezőbb a művészetekben is, az új stílusirányzatokban.
A privát személyek is ebben az évben jobban kiélhetik kreatív vénájukat. Főzés, kézimunka, kertészkedés, renoválás, lakásátalakítás mind gyümölcsöző lehet ebben az évben.
Most ismerkedem a frivolitás szépségeivel, jövő hónapra terveztem a lakás felújítását (így utólag is örülök, hogy jó szelek kedveznek ennek az ötletemnek) és finom recepteket is hoztam, amelyekre Duende inspirált a Szellem a fazékban blogjával.
Isten hozott kecske-év! :-)

A kelkáposztás pitetortát még a héten elkészítettem, mikor olvastam Duendénél. Apró változtatásokat tettem csak. Nagyobb tortaformámhoz mérten emeltem a pite hozzávalóinak adagját, tejföl helyett pedig kókusztejet használtam és a sütés előtt a tölteléket egy érett sajt szeletjeivel fedtem be, majd erre jött a kókusztejes-tojás öntete. Isteni finom vacsoránk volt langymelegen belőle. Másnap hidegen könnyebb szeletelni és talán az ízek is jobban összeértek. Jó ötlet volt Duendétől a massza alá szórt zsemlemorzsa, ki ne hagyjátok!

Kelkáposztás-medvehagymás torta

Sütés előtt

Desszertnek egy sitty-sutty* sütit készítettem, sütés nélkül. A kókuszos tekercs mintájára készült (ötlet szintén Duendétől) de itt jócskán változtattam a dolgokon.

*ezek azok a készítmények, amik hamar elkészülnek, általában úgy, hogy körülnézek mi van itthon és abból dobom össze.

Gesztenyés tekercs

380 g teljes kiörlésű (ilyen volt itthon) keksz apróra zúzva
125 g vaj
3 evőkanál kakópor (natur)
méz, ízlés szerint
tojáslikőr, amennyit az anyag felvesz, hogy összegyúrható legyen, esetleg kókusztej

Amikor mindezekből összegyúrtuk a tésztát, hűtőbe tesszük pihenni. Azalatt elkészítjük a gesztenyés masszát. Ami ugye nem nagy kunszt, hisz odahaza finom kész gesztenymaszát lehet kapni. :-) A gesztenyét kókusztejjel lazítottam, hogy krémes, kenhető állaga legyen.
A kekszes tésztánkat a hűtőből kivéve egy fólián, amit előtte jól megszórtam szteviaporral (lehet porcukor is) vizes sodrófával hosszúkásra kisodortam. Erre kentem a gesztenyemasszát és megszórtam áfonyadzsemmel (rumos meggyel is isteni lehet). A fólia segítségével feltekertem a sütit és hűtőbe tettem érni s szeletelhetővé hűteni.
Párom is imádta és a munkahelyemen is nagy sikert aratott.

Gesztenyés tekercs

8 megjegyzés:

  1. Juj, mennyi finomság! Kipróbálni valók! Jövő hétre betervezem őket, mert nagyon tetszenek! :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Éva, csak ajánlani tudom, nekünk nagyon ízlik, máskor is kerül majd az asztalra. :-)

      Törlés
  2. nekem erről a francia quiche jut eszembe :) ilyet én is szoktam készíteni, sőt a kisebbik lányom is, igaz Ő gluténmentesen.
    Nagyon sok variációja van, bár még kelkáposztával soha nem próbáltam.

    A medvehagyma érződik rajta? nem nyomja el a kelkáposzta íze, illata?

    a keksztekercs sláger nálunk is :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Igen Orsi, ahhoz hasonlo. Szerintem nem nyomja el, annyit nem retten bele, szerintem jol harmonizalnak az izek benne. Probald ki egyszer. :-)

      Törlés
  3. Szia Kavics, a kelkáposztás torta jól néz ki, bár nem vagyok nagy rajongóa a kelkáposztának, de el tudom képzelni újhagymával is.
    Ilyan gesztenyés tekercset én is csináltam már, egy icipicit másképpen, de nagy sikere volt itt, hiszen itt nem ismernik a gesztenyepürét. Nekem elég próblémás ide importálni, egy évben, ha egyszer megyünk haza kocsival, akkor az egy hűtőtáska tele van és két jégakku réteg között kibírja a gesztenye is a 7 órás utat.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szia Flögi, egész biztos, hogy újhagymával is nagyon finom lehet a torta, el tudom képzelni, sőt ki is fogom próbálni. Mi is így hozzuk a gesztenyepürét nyáron otthonról :-)

      Törlés
  4. Nagyon jó ötletet adtál a hétvégére! Az én medvehagymáim még csak most kezdenek bújkálni, de újhagymával megpróbálom helyettesíteni.
    Ez a kreatívitást segítő holdújév nekem is nagyon jól jön minden tekintetben. Nálunk is nagy lakásfestés következik, ami némi felfordulással, újítással is jár.
    A frivolitás tanulásának már többször nekirugaszkodtam a youTube segítségével, de mindig feladtam. Hátha most "segítséget" kapok hozzá. Jó is lenne!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Biztos finom lesz újhagymával is.
      Mancoka, akkor felújításra fel, mi jövő hónapban kezdjük! :-)
      A frivolitáshoz tudok segítséget/segítőket ajánlani, több formában is, írd meg kommentbe az emailcímed (nem teszem közzé!) és ott megírom a részleteket Neked.

      Törlés