2016. december 28., szerda

Wildbichl Alm Kaiser-völgy

A reggelinél bogarásztuk túrakönyvünk lehetőségeit. A téli hónapokban kevés hütte/alm tart nyitva és nálunk már-már bevált szokás lett, valahol odafenn megpihenni és frissítőre, melegítőre esetleg némi harapnivalóra, a látvány befogadására a hütte teraszán vagy a kemence melegénél.
Az osztrák bajor határ közelében találtunk a Wildbichl Alm-ra (1140 m), akik egész évben nyitva vannak. Két órányira a Priener Hütte-től.
Ha már az év elejét a császárnál (Kaiser-hegység) kezdtük, akkor úgy illik, hogy az évvégén is tiszteletünket tegyük nála.

A Müllner Alm (730 m) parkolójánál a kút kávája ugyan jeges volt, de kellemes 4-5 fok áradt a hegyek felől.
A pár napja esett hó felülete megfagyott és a túrabakancs korcsolyacipőként csúszott ki a lábunk alól.

Egyszer csak eltűnt az út és meredek mohás sziklákon keresztül kellett felkapaszkodnunk. Ilyenkor nem segít a túrabot csak a kézzel kapaszkodás a köveken, fákon, gyökereken.

Ez már az osztrák területen állhat
Ha meggörbülve is...
Könyvünk írója szerint az egyik legszebb kilátás nyílik odafenről a Kaiser-völgyre, már vártam a találkozást. Sejtettem, hogy messzire ellátunk majd a főnnek köszönhetően.

Amint kiértünk az erdőből...
Kaiser-völgy
Kufstein

Még egy kis meredek

Könyvünk írója valóban nem túlzott, a látvány csodás. Ide is egész biztos, hogy nyáron is ellátogatunk. A tiroli Wildbichl vendéglősnél aznap zártkörű rendezvény volt vadászoknak - ami ugyan nem volt kiírva - mégis egy forró teára, kávéra maradhattunk. A völgy a havas hegycsúcsokkal annyira elvonta a figyelmem, hogy az Almról el is feledtem egy fotót készíteni.