2015. október 4., vasárnap

Kíváncsi boci a Kampenwand lábainál

“Életünk, megszépíti egy fénysugár,
elkísér az indián nyár.”

Ilyen ragyógó napfényben indultunk el Aschau településtől fel a hegyekbe. A község hegye a Kampenwand 1669 m-ével egy igen kedvelt túracél az itt élőknek és az idelátógató turistáknak is. A hegyre kabinos felvonó viszi fel a kevésbé fitt érdeklődőket. A mozgásra bátrak tucatnál is több útvonal közül választhatnak maguknak a hegyi levegő beszippantására, a természeti szépségek megfigyelésére.

Szokásunkhoz híven gyalog indultunk neki a hegyeknek, ha nem is az 1.669 m-ig, de magasságokba, ahonnan a kilátás minden fáradtságért kárpótol majd.

Már szabad parkolóhelyet is alig találtunk aznap, a felvonónál km hosszú sor várakozott a hegy “meghódítására”.
Sokan a kényelmesebb kavicsos autóúton haladtak, mi az erdőn át a nehezebb és jóval meredekebb, sokszor úttalan utakon kűzdöttünk.

Térkép forrás

Színekben még a dús zöld uralkodik, de az ősz itt is ott is belopja aranyló színeit a tájba. Ilyenkor látszik igazán, hogy az erdő nem csak fenyvesekből hanem sokféle lombhullatóból is áll.

Arany közép

Hochenaschau fellegvára
A vadvirágos lankákat, hegyoldalakat gombák csoportja váltja fel.

Csak megfelelő túracipőben érdemes elindulni és a túrabot is igen jó szolgálatott tett volna, ha magammal vittem volna. (Sokszor akadályoz a fotózásban, ezért mellőzöm.)

Eltörpül az ember lánya a sziklafal tövében
Haladunk...

Bal oldalt középen emberek - a méretek érzékeltetéséhez
Olyan szakasz következett amit a “vért izzadunk” kategóriába sorolhatok. Férjem figyelmeztetett “lábujjhegyen haladj, ne teli talppal”, hogy ne a csípőmet terheljem, hanem az izmok dolgozzanak… A terep meredekségének érzékeltetésére egy fotó.

Nincs túl messze a 45 fokos szögtől
Hogy a víz patakzott a hátunkon, az izmok feszültek lábainkban csak az enciánok kéklő fejecskéi enyhítettek és az a különös illat, amit itt az alpokban fedeztem fel magamnak pár éve. Belém égett örökre, ezer illat közül is felismerem. Ez pedig a fenyőágon megülő zuzmók kettősének fás-fűszeres illata.

Imola
Fázó kék encián
Szintén encián fajta
Mi lehet?
Illatos zuzmó
A Kampenwand csúcsai közelednek
 Az első pillanat, amikor a bő 8.000 m légi távolságban fekvő Chiemsee-t megpillantottuk.

Chiemsee

Sokan vitorláztak aznap
Kampenwand csúcskeresztje 1.669 m-en

Még pár méter és elértük az 1.240 m magasan fekvő Gori-Almot, még szebb kilátással a bajor tengerre és a Kampenwand meredek szikláira.

Nem csak mi fárdtunk el, mást is elnyomott a jó levegő. :-)

Egy tartalmas Käsekuchen és Kaisersmarn (sajttorta és császármorzsa) után majdnem elaludtunk a sörpadokon. Ami felébresztett bennünket az egy az elkerített részről bemászott boci ifjú volt. Félelem nélkül járt a padok közt, minden hátizsákot megszaglászott, megnyalogatott és sok simizést bezsebelt a közönségétől.

Visszafelé az erdőn keresztül vetettünk egy utolsó pillantást a Chiemseere és szlalomoztunk lefelé egy másik úton.