"Vágyaid olyanok, mint egy felbukkanó madárraj a házad felett. Elsuhannak. De ha fészket vernek az ereszed alatt, ott élnek, s ezért már te felelsz. Befogadtad őket!" Müller Péter

2015. február 15., vasárnap

Pityókás guba torta és tavaszelő

A mákos guba torta sikerén felbuzdulva eldöntöttem, hogy egy diós variációt is kipróbálok. Ebben Aranyos is csak megerősített az ő diós kiflikoch variációjával.
A mákos guba torta receptjét vettem alapul, mák helyett diót tettem bele és megvadítottam a karácsonyról maradt tojáslikőrrel. Jóóól meglocsoltam vele a felkockázott kiflidarabokat és megsütöttem az adott recept alapján. Cukrot kevesebbet használtam, a 150 g helyett csak 90 g-ot tettem bele, a tojáshab alá Anya baracklekvárját kentem, meg a hab is kapott egy nyalatnyit belőle. Elég édes lett így is nekünk.

Tojáslikőrös diós guba


A napokban készült egy fonott kakaós, diós kalács is. (Talán nem ettem karácsonykor elég sütit, édességet, olyan jól esik most mindez..)


Nagyon kreatív voltam az utóbbi időben, elkészült a kavics kompozició is, de az majd egy következő bejegyzésbe kerül.
Most olvastam: "A kreativkodás a lélek étke" újragondolnám, ... is, a lélek étke is... :-D Mennyire igaz!
 
Az utóbbi napokban szép napsütéses idő van, olvad a hó, csöpögnek a jégcsapok. Odakinn a cinegék is hívják a tavaszt: “nyitnikék”. A vércsék és a varjak is megkezdték viaskodásaikat.
Három jácint hagymával én is becsempésztem a lakásba a korai kikeletből. Fehér súlyos virágai majd elhúzzák a száraikat és az egész lakást tavasz illatba burkolták. :-)



Vaskó Ági: Tavasz a télben
Bágyatag hajnal gyöngyharmat könnye
dermedt levélen napfényre vár,
gyönge verőfény-karcsú a permet,
lassan bomlik le a csipke sál.

Madártorokból hajlik az ének
csupasz ágak közt, tavaszt remél.
Picinyke teste melegre vágyik,
miközben lopva oson a tél.

9 megjegyzés:

  1. Nagyon guszta lett mindkettő édesség! Kedvet kaptam én is hozzá, bár rólam már nem hiányzik az elfogyasztás következménye.
    Ó, azok a jácintok! Nagyon szeretem én is az illatukat. Olyan jó a tavaszt lesni, várni. Itt nálunk most igazi napfényes, enyhe tavaszias idő van. Délelőtt a kertben tevékenykedtem, mert ilyenkor már nem tudok bent megmaradni.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Megértelek, jó is lehet ilyenkor már a kertben kicsit kapirgálni. :-)

      Törlés
  2. nyamm, nyamm. jó kis fogyókúrás sütik:-) Már attól is hízok ha ránézek!
    A tavasz közeleg, nyílnak a virágok , de ma reggel még sajna -6 fok volt.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. A reggelek itt is frissek, de később szépen kisüt a nap.

      Törlés
  3. Aztaaaa, de guszta sütid van! :O még ránézve is csupa nyálcsorgásos állapotot idéz elő :D

    Azzal a tojáslikőrrel mást is meg tudnék locsolni :D

    A virágod meg...idáig érzem az illatát! :)

    A krókuszaim már tömegével nyílnak, olyan üde látványt nyújtanak, öröm ránézni.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. A Te csigád is guszta! Te is szereted a tojáslikőrt? A régi időkre emlékeztet, bár itt most kezd megint "érdekes" lenni. :-)
      Kérek szép krókuszos képeket... :-)

      Törlés
    2. ühüm, azt az igazi, régi fajta tojáslikőrt szeretem :)

      lesz krókuszos kép :)

      Törlés
  4. Látom, te nem "fecsegted el" a sütés időpontját - mint én...:-) Ez a tojáslikőrős megoldás még nem jutott eszembe - az viszont igen, hogy ezt a variációt esetleg csokival-dióval is meg lehetne próbálni. Nem hinném, hogy ránk-maradna...

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nem fecsegtem el az időt :-) sőt szeretek azzal játszani, hogy "mi is van itthon?" mit lehetne az ételbe beletenni, kicsit más, kicsit szokatlan. Ebben az esetben bejött az újítás. Igazad van Aranyos, a csokis varáció is finom lehet, egész biztos, hogy nem maradna ránk... lehet hamarosan ki is próbálom! :-)

      Törlés