"Vágyaid olyanok, mint egy felbukkanó madárraj a házad felett. Elsuhannak. De ha fészket vernek az ereszed alatt, ott élnek, s ezért már te felelsz. Befogadtad őket!" Müller Péter

2014. július 14., hétfő

Kitérő a gasztro világába

Egész nap esett az eső, mintha valaki odafentről folyamatosan permetezett volna. Hogy kreativitásomat kiéljem a konyhába vonultam. Nem leszek csillagos szakács, gasztro blogot sem fogok írni, csak egy kalandozás itt a blogban e témában… 


Miközben készítettem rájöttem, hogy gasztroblog írása nem is olyan egyszerű. Mármint a különböző fázisoknál leállni, kezet mosni, kamerát ragadni, a mozzanatokat fotózni, majd a főzést folytatni…
Facebook… aznap kaptam egy ötletet: Császárné pogácsája salátával és kanyarítottam hozzá egy áfonyás deszertet.
Szeretek új dolgokat kipróbálni, előnyben részesítem a könnyed, rövid idő alatt elkészülő ételeket. Ez annak ígérkezett. A fotózást leszámítva tényleg nem tart soká elkészíteni és nem is bonyolult.
A pogácsák készítésében némiképp változtattam, szokásom szerint.

A pogácsa, ami egy fasírt, csak picit másként:
50 dkg főtt burgonya
50 dkg darált hús (nálam vegyes)
5 dkg császárszalonna
1 nagy fej vöröshagyma (nálam újhagyma)
2 közepes méretű ecetes uborka
2 tojás
1 dl tej
4-5 ek. liszt
só, bors

A darált húst, a meghámozott főtt burgonyát, a megtisztított vöröshagymát, az uborkát és a császárszalonnát összedolgozom. Az egészet összekeverem a tejjel, a felvert tojással és a fűszerekkel. Annyi lisztet keverek hozzá, hogy a massza formázható legyen. A masszából nedves kézzel pogácsákat formázok és lisztbe megmártva, kiolajozott tepsibe rakom. Tetejét is megkenem olajjal és előmelegített sütőbe mindkét oldalát megsütöm. Bármilyen saláta illik hozzá.

Amit változtattam, nem került bele ecetes uborka, tej, liszt. A főtt burgonyától jól formálható, kenődő masszát kapunk, nem tartottam fontosnak tejet és lisztet hozzáadni. Viszont tettem bele 2 kávéskanál pikáns mustárt, friss fűszereket (snidling, rozmaring) egy kisebb reszelt sárgarépát, némi pirospaprikát. Sütés előtt megszórtam maradék szezámmal.
(Amit legközelebb fogok még beletenni fokhagyma és sajt.)

A krémes massza

Pogácsák sütés előtt

Kisülve

Aminek még aznap igen örültem, hogy kaptam magyar paprikát, pirosat. Bár mindegy milyen színű, csak magyar legyen! Fejes saláta, földi uborka, hagyma, paradicsom volt a pogácsákhoz a salátám alapja. Amit megszórtam saját készítésű fokhagymával megbolondított krutonnal, sós sajttal, pirított szezámmal, apróra vágott snidlinggel és lelöttyintettem a dresszinggel.

Gazdag saláta


Dresszing:
gondolomformányi oliva,
pici szarvasgombás oliva (az íze miatt)
pici víz
pici citromlé
némi mustár
só, bors

Dresszing

Az édes desszert, ami nem olyan édes, mint amennyire finom! Gyakran csinálom, különféle gyümölccsel. Ezennel friss áfonyát karamellizált barna cukorra dobtam, felöntöttem Limoncelloval, reszeltem rá citromhéjat, frissen őrölt szegfűborsot szórtam rá, egyet rottyant (nem többet!), majd hagytam kihűlni.
Túróból krémet készítettem (lehet mascarponéból is) citromlevet nyomtam bele, nyírfacukorral édesítettem, a citrom reszelt héjából is jutott bele. Kész! (A német túró állaga olyan krémes, mint odahaza a krémtúró!)
Nem volt amarettinim itthon, de volt kekszem (Butterkeks) amit apróra törtem a formák aljára osztottam. Csepegtettem rá némi Baileys-t, csak az íze miatt. :-) 
Erre került a túrókrém, majd felülre az áfonya. Az áfonyát óvatosan kevergettem, úgy szeretjük, ha a szemek egyben maradnak. Hogy megbolondítsam, reszeltem rá egy kis nugátot, díszítésnek citromfű leveleket szúrtam bele.





Jó étvágyat! :-)


23 megjegyzés:

  1. Szerintem írhatsz e témakörben is- egészen mutatós, és biztosan finom is. Meg vagyok győződve róla:)

    VálaszTörlés
  2. Ó, ezek szupernek tűnnek. Ki is fogom próbálni... Bár itt áfonyát nehéz beszerezni nem horror áron. És szarvasgombás olívám sincs, de sebaj. :-)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Chanson, én szilvával is gyakran készítem, és minden más gyümivel is nagyon finom.

      Törlés
  3. hű, de guszták...
    és milyen finomak lehetnek

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. :-) Nekünk ízlett, gyakoribb lesz az étlapunkon.

      Törlés
  4. Bingó! Ültem a gép előtt, és meditáltam, hogy mi legyen a tegnapi maradék zöldséges rizs mellé, valami hús-féle. Hát ez lesz ! Szimpatikus a recept, minden van hozzá itthon, és újdonság. Köszi !

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Bingó :-) Ennek örülök, én is épp így voltam aznap, amikor készítettem! Nagyon szívesen Aranyos Fodorka :-)
      Ja, és ha szeretitek a fokhagymát, tegyél bele! Legközelebb én sem hagyom ki. :-)

      Törlés
    2. Sikerült! Tejet, lisztet és uborkát én se tettem bele - viszont a fokhagyma eszembe jutott :-), hiszen a "rendes" fasírtba is szoktam tenni.
      Feljegyezve a kedvencek közé !

      Törlés
  5. Azért remélem írsz még főzős bejegyzéseket is :-) Naná, hogy én is kipróbálom a pogácsát, nagyon gusztusos lett!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. :-) kíváncsi leszek a véleményedre, ha kipróbáltad, kérek majd egy értékelőt!

      Törlés
  6. ez így, ebéd előtt felért egy kínzással :D

    egyébként meg: így, ebben a sorrendben kérem szépen teleportálni ide is :D

    még sosem hallottam ilyen formában fasírtról, de mindenféleképpen kipróbálandó, én nagyon vevő vagyok az újdonságokra. Nagyon guszta mindegyik!
    Júliához csatlakozva: én sem bánnám, ha időnként meglepnél bennünket ilyen kis kitérővel :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Bocsánat, kellett volna írnom "szigorúan csak ebéd után megnyitni és olvasni!" :-D
      Mondanám, hogy nyisd az ablakot, de már mindent régen elpusztítottunk!

      Törlés
  7. Nagyon jól néz ki, főleg a desszerttől csurog a nyálam. :-)
    És igen, a gasztroblogolás nagyon fárasztó, én pl. kifejezetten utálom, mert kicsi és sötét a konyhám, mindig van valami a háttérben és sötétek is a képek, van aki mindent megrendez, kockás terítő, díszek egyebek...nekem ehhez nincs türelemem, de szívesen nézegetek, olvasgatok gasztroblogokat. Én csak ritkán tudok valami "újat" adni az olvasóknak, így nálam is ritka a téma, de azért előfordul. :-)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Igen, szép terítékkel, guszta előkészületekkel érdemes egy jó kis gasztroblogot nyitni. Ott is kell a részletekre adni! ahogy a német mondja: "Das Auge isst mit!" :-)

      Törlés
  8. Köszönöm mindenkinek a biztatást a gasztro témában, de én inkább átadom illetve meghagyom ezt azoknak, akik már-már művészi fokon művelik. Nagyon sok szép főzős/sütős témájú blog van a neten, én is szívesen bogarászok náluk.
    Azért, ha valami finomságra bukkanok megosztom Veletek, egy-egy fotóval mellékelve. :-)

    VálaszTörlés
  9. Én sem találkoztam még ilyen pogácsával. Mindennkép ki fogom próbálni, a saláta és a desszert is nagyon jó. Köszi a recepteket! :-)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szívesen Aloha! Majd írd meg, hogy ízlett Nektek illteve Te hogy készítetted el!

      Törlés
  10. Hmmm nagyon guszta! :)
    És ugyanolyan élvezet volt olvasni, mint a többi bejegyzésedet. "Gondolomformányi oliva"... :)))

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. :-D köszi, igen ez a családból örökölt mértékegységem.

      Törlés
  11. Igazán kár, hogy nem írsz többször ilyesmit, mert nagyon klasszul megy és igen ínycsiklandozó! ;) Kipróbálom a pogácsát a Te ajánlatod szerint, de csirkéből és a szalonna sajnos kimarad. Viszont, füstölt sajttal pótolom!;) Gratula mindenhez, "végigfutottalak" csak, mostanában nagyon mínuszban vagyok az idővel!:(

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Én is csirkéből fogom legközelebb megcsinálni a pogikat, ritkán eszünk sertéshúst (én nem is szeretem a hús ízét) a füstölt sajt nagyon jó ötlet!!! Már át is kombináltam a receptet! :-)

      Törlés