2014. június 25., szerda

Kaiser-völgy(Kaisertal), Medve- és Hiéna-barlang

A Wilder Kaiser és a Zahmer Kaiser hegyek között húzódik meg a Kaiser-völgy (Kaisertal) Ausztriában. Kufstein és Ebbs község között indultunk el az 1963 óta természetvédelmi területként tartott völgy szépségeit felfedezni. Start a szalamandrás kúttól, ahol egy nagy térkép szintén segít az eligazodásban, ajánl több vándorutat.

Szalamandrás kút

Kezdetben az emelkedő, széles kirándulóút farönkökkel volt stabilizálva, ami egy lépcsőzős lábizomerősítésnek is megfelel, később aztán kényelmesebb a gyaloglás. Útközben padok nyújtanak pihenési lehetőséget csodás kilátással Kufstein városára, az erődítményre, a távolabbi hegyekre!

Kufstein
Egy szakaszon érdekes fasor vezet, olyan volt az érzésem, mint egy varázserdőben. A fák törzsét vastagon puha moha fedi, ettől az illat is különleges, nyirkos, nagy a levegő páratartalma. Azt gondolnánk teljesen egyedül vagyunk, pedig nem, jobbra-balra vannak körülöttünk…

Figyelnek

Valamikor működött itt egy felvonó
A szemközti hegyek magassága 1.200 - 1.450 m közötti. Hamarosan elágazott az út egy keskeny szerpentinen lefelé, a völgy mélyébe invitáltak a megbúvó barlangok.

Tátongó mélység alattunk
A Hiéna-barlangban mindenek előtt hiéna csontjait találták, majd a bronzkorból fejszéket, kerámiából készült használati tárgyakat.

Hiéna-barlang
A lényegesen voluminőzebb Tischofer barlang hosszabb időre elgondolkodtat. Főleg, milyen jó, hogy most élek és nem anno...
Mindenekelőtt kőkorszaki medvecsontok maradványaira bukkantak - innen a név is - és még sok egyéb más állat csontjait is kiástak itt.
Az ásatások során emberi nyomokra is leltek, mint eszközök, szerszámok, emberi csontok. Jelentőségük, hogy Tirolban a fellelt legrégebbi emberi nyomok.

Medve-barlang

Elértünk az első fogadóhoz és invitáló külseje marasztalásra késztetett.

Alpengasthof Veitenhof

Alpengasthof Veitenhof vendéglő és szállásadó - regionális konyhájukban helyi termékeket használnak, ízletes finomságokat kóstolhatunk meg, és ha nagyon elfáradtunk még éjszakázási lehetőség is van.
Erősen tűzött a nap, a fogadó teraszának árnyékába húzódtunk és figyeltük a kufsteini repülőtérről felszálló műrepülősöket és a völgyben kolompoló birkák legelészését egy cseresznyefa alatt.

Majd a nagy meleget egy hirtelen jövő nyári zápor hűsítette, ami hosszabban marasztalt bennünket és véget vetett a további kirándulásunknak… Marad legközelebbre! :-)

Mi még épp csak “megkezdtük”, a Kaiser-völgy küszöbére léptünk ezzel a kirándulással, több vándorút vezet felfelé illetve keletnek a Wilder Kaiser lábához, számos vendéglő várja útközben a megpihenni vágyó turistákat.
Hely, ahová visszajövünk. :-)