2014. február 18., kedd

Szlovéniától Montenegróig 1. Ljubljana

Szlovénián keresztül Horvátországba, Bosznia-Hercegovinán át Montenegróig a tengerparton.

Egy rövidke sorozat e cím alatt (aminek talán lesz még folytatása).
Évek óta (12-13 éve) visszajáró vendégek vagyunk Horvátországba, mindig délebbre, többnyire a tengerpart mentén. Volt, hogy csak egy-két város vagy egy sziget volt az úticél, de egyszer egy hosszabb körútat is megtettünk, amikor is elértünk Montenegróig. Bár csak röviden érintettük az országot, már akkor tudtuk, hogy Montenegró tengerpartjára, városaiba vissza kell térnünk!

E sorazatom utólag, a jegyzeteim és fotóim alapján a belém égett emlékek (képek, színek, ízek, illatok) felelevenítésével készült.

Első állomásunk Szlovénia fővárosa Ljubljana. A fotók a kezdetben a régi kamerámmal készültek, ez sajnos ad némi minőségbeli különbséget a későbbi bejegyzésekhez képest. Sajnos sok fotóm megsemmisült, mégsem szerettem volna kihagyni ennek a szép városnak a megemlítését.

Egy éjszakát töltöttünk a belvárosban. Amire kicsit szomorkásan emlékszem röpke látogatásunkból, hogy több romos, elhagyatott épület, sok szemét, falfirkák a falakon vártak egyes városrészekben.
Amire viszont örömmel emlékszem az az óváros, annak utcácskái, a Hármas híd, a Presernov tér, Ljubljana folyója a Ljubljanica és a csodaszép Tivoli park, annak sétánya és a Tivoli kastély.

Presernov tér
Hármas híd

Ljubljanica

Sétahajókázás a folyón

Macsek kávézó :-) (vajon létezik még?)

A vár udvarában, épp egy zenei hangversenyt is meghallgathattunk
Látkép a várból a városra

Egy városlátogatásunk nem múlhat el annak “zöld” övezetének felkeresése nélkül. Ezért nagyon megörültünk a város szívében fekvő hatalmas Tivoli parknak.

Sétány a parkba, a kastélyhoz

A tőkés récék köztött egy teknős
Tivoli kastély
Szlovénia havas hegycsúcsai már Horvátország felé